سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ویژه برنامه آغاز پیاده روی اربعین در نجف با سخنرانی پناهیان و رحیم پور ازغدی برگزار شد


ویژه برنامه آغاز پیاده روی اربعین در نجف با سخنرانی پناهیان و رحیم پور ازغدی برگزار شد

تسنیم/ دومین ویژه برنامه آغاز پیاده‌روی اربعین در میدان ثوره العشرین نجف برگزار شد. رحیم پور ازغدی در این مراسم با اشاره به تجمع با شکوه اربعین، این اجتماع را پاسخ خدا به کلام سیدالشهدا، یعنی «هل من ناصر ینصرنی» عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز یکشنبه 8 آذر، دومین ویژه‌برنامه آغاز پیاده‌روی اربعین با حضور با شکوه زائران حضرت اباعبدالله الحسین در میدان ثوره العشرین نجف برگزار شد. در این برنامه که از ساعات آغازین صبح آغاز شد.

پس از قرائت قرآن کریم، استاد حسن رحیم پور ازغدی به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به تاریخچه پیاده‌روی اربعین گفت: جابر با زیارت سیدالشهدا در اربعین راهی را آغاز کرد که امروز میلیون‌ها مسلمان در آن حضور دارند.

وی با اشاره به همراهی و همگامی مظلومیت سیدالشهدا با عزت و حماسه، افزود: هر نوع عزاداری که نتیجه اش ذلت سیدالشهدا یا اصحاب ایشان باشد، تحریف و انحراف از مسیر ایشان است.

رحیم پور با اشاره به تجمع با شکوه اربعین، این اجتماع را پاسخ خدا به کلام سیدالشهدا، یعنی "هل من ناصر ینصرنی" عنوان کرد و نتیجه عزاداری امام حسین(ع) را حسینی و زینبی شدن عزادار دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت تاریخی اشک بر امام حسین(ع) را مبارزه با ظلم و دفاع از حق دانست و افزود: اشک بر حسین یعنی اگر کربلا دوباره اتفاق بیفتد، حسین را تنها نمی‌گذاریم. گریه ما گریه سیاسی است. گریه عبادی سیاسی است. گریه هدف نیست، وسیله است؛ وسیله بیداری است؛ وسیله رشد و تعالی است.

رحیم پور با اشاره به ترسی که قدرت‌های عالم از امام حسین(ع) دارند، تأکید کرد: قدرتهای عالم هنوز هم از امام حسین(ع) می‌ترسند چرا که او به ما آموخت در برابر ظالم از مرگ نترسید.

وی با این دعا سخنرانی را به اتمام رساند: ان شاء الله در آینده نه چندان دور این جمعیت وارد قدس شود.

در ادامه این برنامه که با حضور هم‌وطنان اهل سنت همراه و همزمان بود، یک از شاعران اهل سنت ترکمن به قرائت شعری درباره حضرت علی(ع) پرداخت. سپس حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت.

او درباره ثواب زیارت امام حسین علیه السلام گفت: پر ثواب‌ترین کاری که در روایات سراغ داریم، زیارت سیدالشهدا و به خصوص زیارت با پای پیاده است.

پناهیان با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین، این تجمع را هم از حیث تاریخی و هم از حیث معنوی بی سابقه دانست و با اشاره به آداب زیارت گفت: در ابتدای این پیاده‌روی، نیتتان را اصلاح کنید و ثواب زیارت را به امام حسن عسکری هدیه کنید؛ چرا که این زیارت به دعوت و بیان ایشان پا گرفته است.

پناهیان با اشاره‌ای لطیف خاطرنشان کرد: مگر می‌شود پدر دعوت کند و پسر حضور نیابد؟

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ابعاد جهانی اربعین گفت: این سفر، سفر شیعیان نیست و حتی سفر مسلمانان هم نیست. ما اینقدر به اربعین می‌آییم که همه آزادگان جهان به اربعین بپیوندند؛ همچنان که امام حسین(ع)، وهب را فرا خواند؛ و زهیر را با خود به کربلا برد.

در پایان این برنامه کربلایی مهدی رسولی به ذکر مصیبت پرداخت و عزاداران سینه‌زنی کردند.

برنامه‌های هیأت شباب الامام خمینی در شهرهای نجف و کربلا و موکب‌های بین راه، تا شام جمعه ادامه دارد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رحیم پور ازغدی در کربلا (اربعین حسینی)