سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سردار جلالي: تهديدات آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران دائم و ثابت بوده و خواهد بود


سردار جلالي: افرادي که درپي ديپلماسي مک دونالد و حذف استکبارستيزي‌اند پايه‌هاي نفوذ را محکم مي‌کنند

فارس/ رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: دشمن بسته‌هاي مختلفي از بهانه را در کيف خود دارد، بنابراين حل مسئله هسته‌اي فقط حل يکي از بهانه‌هاي دشمن بود و آنان سراغ بهانه‌هاي ديگر مي‌روند.

سردار غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل امروز (جمعه) در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران اظهارداشت: ما همزماني سالروز تشکيل سازمان پدافند غيرعامل با ايام محرم را به فال نيک مي‌گيريم.

وي افزود: محرم، عاشورا و فرهنگ حسيني، فرهنگي جاودانه براي انقلاب بود و فرهنگ عاشورايي و حسيني مي‌تواند پيامي آزادي بخش براي همه ملت‌ها باشد و همه را به مقاومت دعوت کند.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل فرهنگ عاشورا را فرهنگ دشمن شناسي و دشمن ستيزي دانست و خاطرنشان کرد: در ذات فرهنگ عاشورا مقاومت و تسليم نشدن در برابر ظلم و زير بار حکومت ظلم و جور نرفتن وجود دارد.

سردار جلالي با بيان اينکه شهادت و شهادت طلبي صداي بلند فرهنگ عاشوراست گفت: سلاح شهادت طلبي در طول دفاع مقدس و پيروزي انقلاب اسلامي و براي پيروزي بعدي انقلاب‌هاي دنيا قابل استفاده بوده و است.

وي با تاکيد بر اينکه فرهنگ ايثار و مقاومت جزو فرهنگ عاشورا است گفت: صحنه جنگ عاشورا و حضور اصحاب امام حسين (ع) در صحنه جنگ نشان مي‌دهد که هر کدام يک از اين افراد حاضرند در خط مقدم باشند و بجنگند، مقاومت کنند و به شهادت برسند.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل به توضيحي در مورد اين سازمان پرداخت و گفت: پدافند غيرعامل بنا به فرمايش مقام معظم رهبري مصون سازي کشور در برابر تهديدات است.

سردار جلالي ادامه داد: پدافند غيرعامل در حقيقت ايجاد آمادگي و مقاومت در برابر تهديدات است و بنابراين جوهره پدافند غيرعامل مقاومت در برابر دشمن در همه حوزه‌ها است.

وي ايستادگي و آمادگي را رمز پدافند غيرعامل دانست و اظهار داشت: پدافند غيرعامل در چند عنصر تشکيل مي‌شود که شناخت آن در برخوردها و راهکارها مهم و حائز اهميت است.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل تهديدشناسي و دشمن شناسي را از جمله اين عناصر برشمرد و گفت: عنصر تهديد شناسي و دشمن شناسي يعني اينکه ما بدانيم در هر لحظه و در هر حوزه دشمن ما کيست، کجاست و چه برنامه و چه نقشه‌اي دارد.

سردار جلالي ادامه داد: تغييرات،‌ تحولات، تغيير ماهيت و تغير استراتژيک و تغيير رويکرد دشمن را بايد شناخت و براي آن راه‌حل پيدا کنيم.

وي با بيان اينکه سرمايه‌ها و دارايي‌ها جزو عناصر ديگر پدافند غيرعامل هست گفت: آنچه داريم و آنچه مي‌خواهيم اثر دشمن بر آن صفر شود جزو سرمايه‌ها هستند.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينکه ما به سرمايه‌ها با نگاه سنتي نمي‌نگريم گفت: سرمايه ها ممکن است در اثر تغييرات تکنولوژيک تغيير ماهيت بدهند و اين تغيير ماهيت‌ها بايد تشخيص داده شود.

سردار جلالي با تاکيد بر اينکه بزرگترين و ارزشمندترين سرمايه‌اي که در پدافند غيرعامل از آن صيانت مي‌شود مردم و جمعيت کشور هستند اظهارداشت: همه اقدامات پدافند غيرعامل به نوعي متمرکز است براي اينکه از مردم در برابر تهديدات و حوادث صيانت و پدافند شود.

وي سرمايه‌ها را در 4 بخش فيزيکي‌، انساني، سايبري و معنوي دسته بندي کرد و گفت: ملت بايد از اين دارايي‌ها در برابر دشمنان خود حفاظت کند.

به گفته رئيس پدافند غيرعامل ما بايد تغيير در تهديد را بشناسيم و بررسي کنيم تهديدات چه تغييراتي کرد و متناسب با آن رويکردهاي پدافند غيرعامل را تنظيم و دنبال کنيم.

سردار جلالي اضافه کرد: در تعاريف و نگاه مقام معظم رهبري در مورد پدافند غيرعامل نکات حکيمانه و دقيقي وجود دارد مبني بر اينکه تنظيم اصول آمادگي کشور در برابر تهديد، خواسته‌اي است که مقام معظم رهبري از موضوع پدافند غيرعامل انتظار دارند.

وي خاطرنشان کرد: تهديد يعني همه ملت، دستگاه‌ها و زيرساخت‌ها در برابر هر نوع تهديدي آمادگي روحي، معنوي، ساختاري و اجرايي داشته باشند.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل افزود: اين سازمان توليد و حفظ اقتدار ملي در برابر دشمنان است. شما يک صحنه را از شهرک هاي موشکي در اعماق کوه‌ها و زير زمين ديديد که باعث ترس و وحشت دشمنان و قوت قلب دوستان مي شود. سراسر سرزمين اسلامي ما براي بخش‌هاي دفاع از مجموعه‌اي از اين شهرک‌ها موشکي،‌ دفاعي و پدافندي تشکيل مي‌شود و اين يک حوزه و يک عرصه از پدافند غيرعامل است.

سردار جلالي ادامه داد: به علت مباحث طبقه بندي تشخيص داده مي‌شود که مي‌توان ارائه کرد.

وي اظهار داشت: پدافند غيرعامل مصون سازي مولفه‌هاي امنيت و قدرت ملي کشور است که اگر اقتصاد، فرهنگ، بخش سياسي و بخش دفاعي ما مورد تهاجم قرار گرفت مي‌توانيم با رويکرد پدافند غيرعامل نسبت به آن اقدام کنيم.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل با بيان اينکه در پدافند غيرعامل تلاش مي‌کنيم آسيب‌ پذيري‌هايي که براي کشور در برابر تهديدات وجود دارد را کاهش دهيم گفت: پدافند غيرعامل تضمين کننده تداوم کارکردهاي ضروري کشور است؛ آب، برق،‌گاز و ساير نيازمندي هاي ضروري کشور که سلامت و امنيت مردم را در شرايط اضطراري به خطر مي‌اندازد تلاش خواهيم کرد که تداوم اين کار را دنبال کنيم يعني زمينه‌اي را به وجود آوريم که در هر شرايطي آب قطع نشود و زندگي مردم به اخلال برنخورد.


ویدیو مرتبط :
فرمانده گردان کمیل سردار شهید محمود ثابت نیا