سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حماس: پرونده سوریه مانع عادی شدن روابط ما با ایران می شود


حماس: پرونده سوریه مانع عادی شدن روابط ما با ایران می شود

انتخاب/ یکی از سران جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری «معا» اعلام کرد حمایت کنونی ایران از حماس به شاخه نظامی این جنبش محدود می شود.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی به قلم اشرف الهور از غزه نوشت: احمد یوسف از سران جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری «معا» بر ادامه داشتن حمایت نظامی ایران از گردان های قسام شاخه نظامی جنبش حماس تاکید کرد. وی همچنین گفت اوضاع کنونی کرانه باختری و نوار غزه به گونه ایست که ممکن است مردم فلسطین را به انفجار در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل سوق دهد اما بعید نیست حوادث کنونی به حد رویارویی نامحدود با اسرائیل برسد و احتمالا دامنه این رویارویی به نوار غزه نیز خواهد رسید.

احمد یوسف تصریح کرد جنبش حماس برنامه جنگ ندارد اما شرایط سخت کنونی در نوار غزه ممکن است ما را به سمت جنگ غافلگیرکننده و بدون هشدار قبلی سوق دهد. وی بعید ندانست این جنگ سال آینده میلادی رخ دهد.

احمد یوسف درباره روابط کنونی حماس و ایران گفت اختلاف برسر پرونده سوریه همچنان بر روابط دوجانبه تاثیر می گذارد با وجود این، حمایت ایران در حال حاضر به شاخه نظامی حماس محدود می شود. یوسف افزود «ایران همچنان به ارائه حمایت مالی و لجستیکی و نیز آموزش دادن گردان های قسام پایبند است.»

وی بر توجه حماس به حفظ روابطش با ایران به عنوان یک کشور اسلامی حامی مسئله فلسطین تاکید کرد و بار دیگر افزود پرونده سوریه همچنان مانع بازگشت روابط به حالت عادی می شود. یوسف درباره پرونده سربازان اسرائیلی اسیر حماس گفت حماس به شروط خود برای گشودن پرونده اسیران پایبند است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
موضع حماس درباره جنگ سوریه چیست؟ چرا بر خلاف نظر ایران است؟