راهکارهایی برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی+ آموزش


اگر شما هم به تازگی آیفون خریده اید و نمی دانید آیفون شما اصل است یا تقلبی، تا پایان گزرش همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه می توانید بفهمید آیفون اصل خریدید.

در هنگام خرید گوشی آیفون باید به چه مواردی دقت کنیم ؟‌

اولین موردی که باید در هنگام خرید گوشی آیفون دقت کنید پلمپ بودن گوشی می باشد ، متاسفانه دیده شده است که بسیاری از فروشندگان پس از باز کزدن پلمپ گوشی و برداشتن لوازم اصلی آن و قرار دادن لوازم جانبی غیر اصلی که سود سرشاری نصیبشان می شود، آن را مجددا پلمپ می کنند .

راه تشخیص این مورد داشتن تجربه کافی است ، البته باید ذکر کنیم که پلمپ‌های گوشی های اصلی بسیار تمیز و بدون داشتن هوا می باشد . به عکس‌های پایین که تفاوت این 2 را نمایش میدهد دقت کنید . 

راهکارهایی برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی+ آموزش

پس از روشن کردن باید حتما گوشی مراحل رجیستر شدن و فعال شدن گوشی را طی کند که به 17 زبان مختلف به شما " سلام " خواهد شد . در طی مراحل رجیستر شدن باید حتما گوشی به اینترنت وصل شود ، این پروسه حدودا 5 دقیقه زمان خواهد برد . ترجیحا این کار را خودتان انجام دهید و از فروشنده برای انجام مراحل کمک بگیرید . 

راهکارهایی برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی+ آموزش

از کجا بفهمیم که وسایل داخل جعبه آیفون اصلی است ؟‌

پس از روشن شدن گوشی باید از اصلی بودن قطعات داخلی آیفون اطمینان حاصل کنید . این قطعات شامل : کابل ؛ شارژر ؛ هندزفری می باشد . 

تسخیص اصلی بودن کابل آیفون را مطالعه کنید ، همچنین می توانید ویدیو و خبر اصلی بودن کابل و یا تقلبی بودن آن را ببینید . 

تشخصیص اصلی بودن شارژر آیفون خریداری شده 

برای تشخیص هندزفری اصلی هم باید به بسته بندی آن و کیفیت آن توجه کنید . 

روشن نشدن گوشی پیش از خرید  : 

باید دقت کنید که گوشی شما به هیچ عنوان قبل از خرید روشن نکرده باشند، حتی بهانه‌های تست در لب مرز را هم قبول نکنید . این بهانه تا به حال سر خیلی از افراد آمده است و آن ها با پرداخت پول گوشی نو گوشی دست دوم تحویل گرفته‌اند .

دقت کنید که علت این کار را نیز چک کردن آنتن و جواب دادن سیم کارت ایران روی گوشی‌هایشان بیان می کنند .بهتر است بدانید  اپل دو نوع گوشی برای فروش دارد که به مدل لاک  فکتوری و آنلاک فکتوری تقسیم می شود ، و شما هزینه گوشی آنلاک را پرداخت کرده‌اید که این بدان معناست که سیم کارت ایران هم باید توسط گوشی آیفون پوشش داده شود . بنابرین سیم کارت ابران هم باید به صورت پیش فرض آنتن دهی داشته باشد . 

برای اینکار می توانید حتی قبل از روشن شدن گوشی شماره سریال آن را در سایت اپل وارد کنید و آن را چک کنید . شماره سریال گوشی پشت جعبه آن می باشد. اما اگر گوشی را روشن کرده‌اید می توانید از داخل تنظیمات به آن دسترسی داشته باشید . 

باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
چگونه آیفون اصل را از تقلبی تشخیص دهیم ؟ + زیرنویس