سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



وضعیت نامناسب واکسیناسیون اطفال در کشور


باشگاه خبرنگاران/ رئیس انجمن عفونی اطفال گفت: با توجه به وضعیت نامناسب واکسیناسیون در کشور از وزارت بهداشت انتظار داریم انجمن بیماری‌های عفونی کودکان را مورد حمایت قرار دهد.

دکتر بلورساز رئیس انجمن عفونی اطفال در یازدهمین همایش سالانه ی انجمن عفونی اطفال که امروز در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شد، گفت: انجمن عفونی اطفال یازده سال پیش توسط دکتر ولایتی و استاد مرحوم دکتر سیادتی تاسیس گردید و ما افتخار داریم که قوی‌ترین انجمن‌ فوق‌ تخصص عفونی اطفال با بیش از 120 متخصص هستیم.

وی عنوان کرد: از پزشکان و سایر همکاران انتظار داریم که ما را حمایت کرده و با این انجمن همکاری کنند. همچنین با توجه به وضعیت نامناسب واکسیناسیون اطفال در کشور انتظار داریم وزارت بهداشت همکاری‌های لازم را با انجمن داشته باشد و امیدورایم هر تصمیمی که برای واکسیناسیون اطفال گرفته می‌شود توسط متخصصین اطفال امضا گردد.

نادیده گرفتن جایگاه متخصصان اطفال در نظام پزشکی
در ادامه دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص بیماری‌های عفونی کودکان عنوان کرد: بیماری های عفونی در کودکان در زمره‌ی بیماری های مهم است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص مقاومت آنتی بیوتیکی گفت: این مسئله در کودکان امری بسیار مهم و دغدغه‌های جامعه‌ی پزشکی می‌باشد که باید در کشور به آن رسیدگی شود و با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و هوشمند این بحث را گسترش دهیم‌.

وی خاطر نشان کرد: بحث عفونت بیمارستانی از جمله مسائل مهمی است که بخش زیادی از هزینه‌ها و خسارت‌های مالی را به خود اختصاص داده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص جایگاه متخصصان اطفال در جامعه پزشکی عنوان کرد: در این روزها جامعه پزشکی مورد تهاجم غیر منصفانه‌ای قرار گرفته است، و نظام ارجاع مدونی انجام گرفته است و متاسفانه متخصصین اطفال جایگاه خاصی در طرح پزشک خانواده ندارند.

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد متخصصان و دستیاران اطفال در 4 سال اخیر ، نیازمند برخورد هوشمندانه در خصوص ظرفیت‌ گروه‌های دستگاهی هستیم و باید تدابیری بیاندیشیم که تعداد متخصصان و دستیاران اطفال در نقاط مختلف کشور متوازن باشد و برنامه‌های جدی و منطقی در این زمینه وجودداشته باشد.

دکتر زالی همچنین در خصوص تعرفه‌ی متخصصان کودک عنوان کرد: اکثر متخصصان کودک درآمدشان بر پایه ویزیت در مطب می‌باشد و باید بطور ویژه برای حل مشکلات حقوقی این پزشکان اقدام کرد. چرا که یک متخصص کودک زمان زیادی را صرف معاینه، و تشخیص بیماری می‌کند و کار آن دشوارتر از سایر متخصصان است به همین دلیل نیازمند نگاه جدی و ایجاد تفاوتی ترجیحی در تعرفه‌ی این متخصصان هستیم.

مرگ بیش از 12 میلیون کودک بر اثر عفونت
در پایان دکتر مومن زاد عضو هیئت مدیران انجمن عفونی کودکان در خصوص شیوع بیماری عفونی در کودکان عنوان کرد: انسان در ابتدای زندگی به دلیل ناقص بودن سیستم ایمنی در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی است و پزشکان می‌توانند با کسب مهارت و تجربه و تشخیص به جای این بیماری‌ها و درمان آنها از بروز مشکلات جدی در اثر عفونت در کودکان جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از 12 میلیون کودک در کشورهای جهان سوم و بر اثر بیماری های عفونی جان خود را از دست می‌دهندو تنها راه کنترل این میزان مرگ و میر،‌ بالا بردن دانش و مهارت متخصصان اطفال و تقویت واکسیناسیون در کشور می‌باشد.


ویدیو مرتبط :
وضعیت نامناسب ورزشگاه تختی