دستگیری سرکرده باند مسلح مواد مخدر در شرق کشور


فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از دستگیری سرکرده باند مسلحانه حمل و جابه جایی مواد مخدر صنعتی در شرق کشور خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، سرهنگ مجید شجاع اظهار کرد: با دستگیری اعضای باند مسلح حمل و جابه‌جایی مواد مخدر صنعتی در شرق کشور، شناسایی و دستگیری سرکرده این باند در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با رصد اطلاعاتی و عملیاتی پلیس امنیت عمومی، سرکرده باند مسلح مواد مخدر در شرق کشور شناسایی شد و اطلاعات واصله حاکی از این بود که او قصد مسافرت هوایی از مبداء زاهدان به شهرهای مرکزی کشور دارد. با هماهنگی مقام قضائی تیم عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند و متهم را که قصد سوار شدن به هواپیما داشت دستگیر کردند.

شجاع تصریح کرد: متهم با تدابیر ویژه امنیتی به خراسان جنوبی منتقل شد و تحت بازجویی پلیس و مقام قضایی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از اعضای این باند مسلح تاکنون 163کیلو و 580گرم هروئین فشرده، 147کیلو و 200 گرم تریاک و مقادیری سلاح و مهمات کشف شده است.

مجید شجاع، فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران گفت: طی 10 روز گذشته 2 تن انواع مواد مخدر کشف شد و تاکنون 13 نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند. این میزان مواد مخدر طی چهار عملیات، کشف و 9 دستگاه خودرو توقیف و 13 نفر از عاملان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از افزایش حدود 12 درصدی تعداد دستگیرشدگان مرتبط با مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: براساس پرونده‌های مختلف تعداد دستگیر شدگان در بخش مواد مخدر متفاوت است. از ابتدای امسال تاکنون بیش‌ از 16.5 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش محسوسی نداشته است. از ابتدای امسال تاکنون بیش‌از 40 باند مواد مخدر در بحث تهیه و توزیع شناسایی و دستگیر شده‌اند.

شجاع با بیان اینکه خراسان جنوبی به سبب هم مرز بودن با افغانستان محل عبور مواد مخدر است، افزود: با توجه به این امر اولویت نخست نیروی انتظامی در استان مبارزه با مواد مخدر و عاملان آن است. مقابله بی‌امان با قاچاقچیان چه در بحث خرده فروشی و چه در بحث وارد کردن عمده مواد مخدر به استان جزو اولویت‌های نیروی انتظامی استان است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت در کنار سایر دستگاه‌ها نقش ویژه‌ای است، یادآور شد: اولویت کاری نیروی انتظامی در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی خلاصه می‌شود. باید امنیت عمومی و رفاه همشهریان و هم‌استانی‌ها خود را ارتقا دهیم، هر چند خوشبختانه ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در استان بسیار کم است ولی همین مقدار کم نیز برای استان فرهنگی مانند خراسان جنوبی جلوه زشتی دارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
دستگیری باند قاچاق مواد مخدر در پایتخت