دایی: مربی تیم‌ملی باید یکی مثل مایلی‌کهن باشد!


حافظه جمعی ما می‌گوید رابطه علی دایی با محمد مایلی‌کهن همیشه شکرآب بوده. چه آن زمان که مایلی‌کهن سرمربی تیم‌ملی بود و کارشان به جایی رسید که اگر داریوش مصطفوی وساطت نمی‌کرد، ممکن بود دایی به تیم‌ملی دعوت نشود و چه این اواخر که دعوای‌شان بالا گرفت و شکایت و شکایت‌کشی و آخرش هم ماجرا به چند روز حبس در اوین ختم شد.اما رابطه این دو همیشه این‌طور نبوده. این وسط روزهایی هم بوده که مثلا علی دایی، فکر می‌کرده کسی بهتر از مایلی‌کهن نمی‌تواند تیم‌ملی را هدایت کند.این گفت‌وگو را که 5 آذر 1379 در هفته‌نامه تماشاگران منتشر شده، بخوانید تا ببینید همه ما چقدر ممکن است در گذر زمان تغییر کنیم.

آقای دایی بعد از به ثمر رساندن 19 گل اوضاع باید خیلی خوب باشد، نه؟

✅ بله، بد نیست. بچه‌ها خوب بازی کردند. ما باید چنین نتیجه‌ای می‌گرفتیم و کارمان را برای بازی با تاجیکستان راحت کردیم، چون آنها نمی‌توانند بیشتر از شش هفت گل به گوام بزنند.

نظر شما راجع به براگا (مربی موقت تیم‌ملی) چیست؟

✅ نمی‌توانم نظر خاصی بدهم. باید ببینم چه‌طور کار می‌کند. تازه این موضوع به من مربوط نمی‌شود و مسئولان فدراسیون در مورد آن تصمیم بگیرند.

در مورد مربی آینده تیم‌ملی چطور؟

✅ من معتقدم تیم‌ملی به یک مربی داخلی نیاز دارد که انضباط تیمی را بالا ببرد. تیم ایران به یک مدیر ایرانی احتیاج دارد که حرف اول و آخر را در تیم بزند و نظم و انضباط را در تیم حاکم کند. به نظر من یک مربی قوی داخلی در کنار یک تمرین دهنده خوب خارجی می‌تواند برای تیم‌ملی مفید باشد.

فکر می‌کنید چنین شخصی در ایران باشد؟

✅ آقای مایلی‌کهن نشان داده که در این مورد خیلی موفق است. ایشان از نظر حاکم کردن انضباط در تیم بهترین است.

فقط ایشان؟

✅ ما مربی خوب در ایران زیاد داریم. مثل آقای حجازی که به انضباط و دیسیپلین تیمی خیلی اهمیت می‌دهد. تیم ایران به چنین مربیانی احتیاج دارد که دیسپلین و انضباط در اولویت کاری آنها باشد.


ویدیو مرتبط :
حمله علی دایی به مایلی کهن