فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نامزدهایی نهایی «من بوکر» 2016 اعلام شدند


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، این شش رمان شامل از نویسندگان ترک، اتریش، چین، کره جنوبی، یک رمان سیاسی ممنوع و یک نویسنده‌ ادبیات ایتالیا به عنوان نامزدهای نهایی اعلام شده‌اند.

این آثار شامل «غریبه‌ای در ذهنم» اثر اورهان پاموک نویسنده برنده نوبل ترکیه، «داستان یک کودک گمشده» از «النا فرانته» نویسنده ایتالیایی، «چهار کتاب» از «یان لیانکه» نویسنده معارض دولت چین، «گیاه خوار»‌ اثر «هان کانگ» از کره جنوبی، «زندگی کامل» از «رابرت سیتالر» از اتریش، «نظریه عمومی فراموشی» اثر خوزه ادواردو آگوالوسا از آنگولا هستند.

براساس گزارش گاردین، برنده جایزه 50 هزار پوند دریافت خواهد کرد که این جایزه به طور مساوی بین نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

این شش نامزد نهایی از بین مجموع 155 رمان بین‌المللی دنیا انتخاب شده‌اند.

جایزه من بوکر تا سال گذشته به صورت دوسالانه از مجموعه آثار یک نویسنده اعطا می‌شد اما اکنون برای نخستین بار این جایزه به شکل سالانه شکل گرفته است و از امسال به یک اثر برجسته از یک نویسنده یا مترجم برگزیده اختصاص می‌یابد و همانطور که گفته شد جایزه به طور مساوی بین نویسنده و مترجم تقسیم می‌شود.

*فهرست نهایی نامزدها به ترتیب ذیل است:

1-«غریبه‌ای در ذهنم» از اورهان پاموک، مترجم ایکن اوکلاپ

2-«داستان یک کودک گمشده» از النا فرانته، مترجم ان گلدستین

3-«چهار کتاب» از یان لیانکه و مترجم کارلوس روجاس

4-«گیاه خوار» از هان کانگ و مترجم بورا اسمیت

5-«زندگی کامل» از رابرت سیتالر و ترجمه شارلوت کالینز

6-«نظریه عمومی فراموشی» از خوزه ادواردو آگوالوسا و ترجمه دنیل هان

براساس این گزارش، برنده نهایی جایزه 50 هزار پوندی ، 16 می (27 اردیبهشت) اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
اعلام اسامی نهایی داوطلبان مجلس نهم