سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کم خرج ترین اکسیر لاغری


 MUSTTRY1

اگر به دنبال راههایی برای لاغرشدن می گردید بهتر است به تبلیغات واهی تلویزیون بسنده نکنید و با صرف هزینه های گزاف جیب خود را خالی نکنید توصیه ما ورزش است ورزش دشمن درجه یک چاقی است و می تواند بر آن بسیار تاثیرگذار باشد

پزشکی قانونی پر است از موارد شکایت از فروشندگان این نوع به اصطلاح داروها؛ بعضی‌ها خوش اقبالند و دارو فقط بی‌اثر است اما بعضی دیگر اینقدر شانس ندارند و کارشان به بیمارستان می‌کشد. دقت کنید که نمی‌گویم این داروها قطعاً بی‌اثر هستند، ولی تضمینی برای اثرگذاری آنها وجود ندارد و تقریباً هیچ یک از آنها توسط یک مرجع علمی معتبر تأییدیه در درمان چاقی ندارد و همیشه این خطر وجود دارد که کار به بیمارستان بکشد.

 همه می‌دانیم که چاقی چقدر مشکل ساز است. از تعریق زیاد بگیر تا مشکلات تنفسی و قلبی. حتی پیدا کردن لباس مناسب برای افراد چاق مشکل می‌شود و البته و صد البته بحث ظاهر مخصوصاً که همه فکر خانم‌ها را می‌تواند به خود اشغال کرده و زندگی‌شان را با مشکل مواجه کند.

دکتر وحید فاضلی، داروساز با اشاره به اینکه هیچ میانبری برای درمان چاقی وجود ندارد، می‌گوید: هیچ دارویی قرار نیست «اکسیر لاغری» باشد و هیچ رژیمی نیست که بدون تغییر سبک زندگی و ورزش بتواند برای شما بدنی سالم و اندامی مناسب به ارمغان بیاورد.آنچه کتاب‌های پزشکی می‌گویند این است که در حال حاضر کمتر از انگشتان دو دست داروی لاغری وجود دارد که توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده تأییدیه استفاده در درمان لاغری دارند، لازم به ذکر است که سازمان غذا و دارو امریکا مهمترین مرجع تأیید سلامت و مؤثر بودن یک دارو در درمان یک بیماری مشخص است، از میان این داروها تنها دو یا سه دارو در بازار دارویی ایران به شکل مجاز توزیع می‌شوند.به گفته این داروساز، تمام این داروها عوارض جانبی دارند و تمام آنها باید با رژیم مناسب و افزایش فعالیت بدنی همراه باشند و نکته دیگر اینکه در صورت رعایت تمام این موارد، کاهش وزن به‌صورت تدریجی خواهد بود؛ در راهنماهای درمان اضافه وزن در مراکز مرجع، همیشه تا آنجا که امکان دارد از تجویز دارو خودداری می‌شود و معمولاً در موارد خفیف یا بدون مشکلات جانبی مثل دیابت یا بیماری‌های قلبی، ابتدا پزشکان و متخصصان تغذیه سعی می‌کنند از طریق تغییر روش زندگی، افزایش فعالیت بدنی و تغییر رژیم غذایی به درمان اضافه وزن بپردازند و تنها در موارد اضافه وزن شدید یا همراه با مشکلات جانبی است که بحث درمان دارویی یا حتی عمل جراحی مطرح می‌شود.

جیب‌های گشاد و امید‌های واهیبسیاری از شبکه‌های تلویزیونی داروهای لاغری را تبلیغ می‌کنند و در این تبلیغات وعده‌های عجیبی مانند کاهش 10 کیلو وزن در یک ماه و درمان قطعی چاقی را می‌دهند. یک شماره تلفن همراه اعتباری هم دارند که صاحب مشخصی ندارد و دارو از طریق پیک به دست شما خواهد رسید.دکتر فاضلی در زمینه این گونه تبلیغات تلویزیونی معتقد است: کلاهتان را قاضی کنید، چرا دریافت دارو از طریق پیک؟ چرا نبود دفتر مشخص و تلفن ثابت؟ پزشکی قانونی پر است از موارد شکایت از فروشندگان این نوع به اصطلاح داروها؛ بعضی‌ها خوش اقبالند و دارو فقط بی‌اثر است اما بعضی دیگر اینقدر شانس ندارند و کارشان به بیمارستان می‌کشد. دقت کنید که نمی‌گویم این داروها قطعاً بی‌اثر هستند، ولی تضمینی برای اثرگذاری آنها وجود ندارد و تقریباً هیچ یک از آنها توسط یک مرجع علمی معتبر تأییدیه در درمان چاقی ندارد و همیشه این خطر وجود دارد که کار به بیمارستان بکشد.

یک درمان برای یک ملتهراز گاهی یک رژیم خاص، با نام هایی مانند رژیم کانادایی، رژیم هلندی و غیره در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محبوبیت پیدا می‌کنند و به نوعی مد می‌شوند، آیا این رژیم‌ها قابل اعتمادند و می‌توان نتیجه مثبت و بدون عوارضی از آنها گرفت؟این داروساز در پاسخ به سؤال فوق می‌گوید: یک انسان اندیشمند باید بلافاصله متوجه ایراد اساسی این رژیم‌ها شود. چطور یک رژیم قرار است برای همه یک نسخه بپیچد؟ یعنی میزان کالری مورد نیاز برای یک دختر 60 کیلویی و یک مرد 120 کیلویی یکی است؟ یا یک بیمار دیابتی و یک مریض قلبی یا یک خانم دارای کم خونی؟افراد بسته به سن و قد و میزان فعالیت و جنسیت و…. نیاز به میزان متفاوتی از کالری دریافتی دارند.نکته دیگر آنکه در کتاب‌های مرجع پزشکی رژیم هایی که با گرسنگی یا ضعف شدید همراه باشند مورد قبول نیستند. رژیم خوب با در نظر گرفتن تمام جوانب و کلیه مواد غذایی مورد نیاز یک فرد تنظیم و معمولاً با شیبی ملایم موجب کاهش وزن می‌شود. رژیمی که وعده 5 کیلو کاهش وزن در یک هفته را می‌دهد به‌جای مفید بودن به مراتب خطرات بیشتری هم دارد؛ اگر می‌خواهید رژیم بگیرید به سراغ یک کارشناس تغذیه بروید و به یاد داشته باشید که فرآیند کاهش وزن، طولانی مدت و دشوار است و ممکن است نیاز به مراجعه دوره‌ای به کارشناس تغذیه داشته باشید تا تغییرات لازم در رژیم شما اعمال شود..

ورزش، دشمن چاقیدکتر فاضلی در خاتمه با بیان اینکه انسان مدرن برای وسایل رفاهی گوناگونی که به دست آورده، بهای گزافی پرداخته که شاید مهمترین آن کم تحرکی باشد، توصیه می‌کند: ورزش هم به کاهش وزن کمک می‌کند، هم نسبت کلسترول خوب به بد را افزایش می‌دهد و هم از ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.همه برای نیم ساعت راه رفتن سریع در روز وقت دارند، بیایید خودمان را گول نزنیم. دویدن یا نرمش کردن در پارک مجانی است، چه چیزی بهتر از خرید مجانی سلامتی؟


ویدیو مرتبط :
پیش غذا کم خرج و سریع