سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشخوان/ کتاب «بهترین انتخاب؛ نگاره هایی درباره علامه شعرانی» منتشر شد


مهر/ پنجمین جلد از مجموعه ده جلدی پیشگامان دانش و فضیلت با عنوان «بهترین انتخاب؛ نگاره هایی درباره علامه شعرانی»، به کوشش مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه و به قلم علی باباجانی، منتشر شد.
این کتاب که به عنوان پنجمین کتاب از مجموعه ده جلدی (نگاره هایی درباره نخبگان دینی) است در مرکز پژوهش های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و توسط علی باباجانی، سامان یافته است.
کتاب مذکور در قالب داستانک و در مورد زندگی علامه شعرانی (ره) بوده که شامل چهل و دو بخش است.
نویسنده در بخشی از کتاب خود، درباره اهمیت علم و دانش افزایی از دیدگاه علامه، می نویسد:
ازحجره‌اش که در مدرسه‌ی مروی تهران بود، بیرون آمد. باید تا سه راه سیروس که منزل استادش بود می‌رفت. برف همه جا را سفیدپوش و تماشایی کرده بود. با این­حال، برف آن­قدرسنگین بود که رفتن را سخت می­کرد. سوز سرما هم مزید بر علت شده بود. با دیدن شکوه برف زیر لب زمزمه کرد:

درلحاف فلک افتاده شکاف
پنبه می‌بارد از این کهنه لحا

مردد بود که برود یا نرود. با خودش گفت: بهتر است در این سرما وبرف، حال استاد را رعایت کنم.
اما شک را از خود دور کرد وگفت: بروم، بهتر است.
به خانه ی استاد شعرانی که رسید، باز دودل شد. کمی مکث کرد.
-در بزنم یا نزنم؟

ولی این همه راه را آمده بود! حلقه‌ی در را کوبید. در باز شد وسراغ استاد رفت. استاد نشسته بود. با احترام از استاد عذر خواهی کرد که دراین سرمای سوزان مزاحمش شده. استاد گفت: هنگام آمدن به این­جا، آیا گداها را سر کوچه و بازار دیدی یا نه؟

- بله استاد! دیدم.
- آیا آن­ها کارشان را تعطیل کرده بودند؟
- خیر!
استاد سری تکان داد وگفت: گداها دست از کار نکشیدند. ما چرا درس­مان را تعطیل کنیم. 


پنجمین جلد از مجموعه ده جلدی پیشگامان دانش و فضیلت با عنوان بهترین انتخاب " نگاره هایی درباره علامه شعرانی" با قیمت ۷۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.


ویدیو مرتبط :
پرسش پیشخوان: کوچ کتاب خوان ها به شاپینگ مال ها