آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



ميز اردور/ آماده کردن خميرمايه براي پخت نان


  X  

تاریخ خبر : پنج‌شنبه 1394.08.14 - 11:23

ميز اردور/ آماده کردن خميرمايه براي پخت نان

چگونه/ پختن نان خانگي کاري آسان و دلپذير است، به شرطي که بدانيد چگونه گرماي مايع را اندازه بگيريد تا خمير نان شما به خوبي ور بيايد. در اين مطلب، نحوه آماده کردن خميرمايه براي پخت نان را توضيح داده ايم.
1
اگر از خميرمايه تر (فشرده) استفاده مي کنيد؛ بايد دقت کنيد که خميرمايه تاريخ مصرف داشته باشد و از آن تاريخ نگذشته باشد.
2
از شير و يا آبي که ولرم باشد استفاده کنيد تا باعث پف کردن خميرمايه بشود. دماي شير و يا آب بايد بين 50 تا 55 درجه سانتي گراد باشد.
3
دقت کنيد که اگر مخمر خشک -معروف به مخمر گرانول- داشتيد، مايع شما بايد دمايي حدود 20 درجه کمتر داشته باشد.
4
دماي شير را با انگشتان خود تست کنيد. دما بايد ولرم باشد، نه به صورتي که دست را بسوزاند.
5
درصورتي که در دستور نان بايد از کره استفاده کنيد، براي سرد نشدن خميرمايه، بهتر است که آن را به طور مستقيم به آرد اضافه کنيد.
نکات و هشدارها
مي توانيد فر را در پايين ترين دما، به مدت 1 دقيقه گرم کنيد. فر را خاموش کرده و خمير را داخل فر داغ قرار دهيد، در آن را ببنديد تا خمير پف کند.
پختن نان با خميرمايه، کمي لم دارد. بهتر است پس از آماده شدن خمير و قرار دادن آن براي زمان استراحت و ورآمدن خمير روي آن را با سلفون بپوشانيد تا حرارت خميرمايه کاهش پيدا نکند.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
اردور نان فانتزی با تن ماهی