سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حماسه 9 دی ازخاطره تاریخی فرزندان حضرت روح الله پاک نمی‌شود


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامی‌داشت سالروز حماسه 9 دی تاکید کرد: حماسه 9 دی از خاطره تاریخی فرزندان حضرت روح الله پاک نمی‌شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از سال 57 تاکنون، انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بوده و به تبع آن فتنه‌های بسیاری را از همان بدو تشکیل ریشه جمهوری اسلامی ایران را پشت سر گذاشته است.چشم‌هایی که طاقت دیدن پیشرفت، عزت و استقلال مردم ایران اسلامی را نداشته و ندارند همواره درصددند تا با ایجاد فتنه‌های متعدد، سنگ در پای پیشرفت روز افزون ایران بیاندازند چرا که به شدت از عزت‌مندی مردم شریف جمهوری اسلامی ایران واهمه دارند.

این بیانیه می‌افزاید: این افراد به  هر حربه کوچک و بزرگی دست انداختند تا این نظام مقدس را به پرتگاه سقوط ببرند تا شاید به نقشه‌های واهی و توخالی خود جامه عمل بپوشانند، اما دریغ از اینکه این دشمنان قابلیت درک قدرت لایزال خداوند متعال را نداشته و نمی‌فهمند که این کشور رهبری با قدرت و عزتمند دارد که به پشتوانه  عنایت خاصه خداوند و حضرت ولی عصر (عج) با تدابیر خود هر گونه فتنه و فتنه‌گری را از این کشور دور نگه داشته و اجازه نخواهد داد تا گزندی به خاک این کشور وارد شود.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: حضور رهبری آگاه و فرزانه ، نقشه های شوم این دشمنان را نقش بر آب کرد و این دشمنان قسم خورده باز هم دست از پا درازتر در لانه‌های خود فرو رفتند و البته به جهانیان اثبات شد که این آمریکا و اسرائیل به هیچ وجه خواستار استقلال ، عزت و پیشرفت یک کشور نیستند و به هرکاری دست می‌زنند تا امید و اتکا به نفس را از مردم دور نگه داشته و وابستگی را جایگزین عزت و شرافت نمایند.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه بیانیه خود می‌افزاید: سران فتنه سبز هر چه سعی کردند تا نقشه‌های آمریکا و اسرائیل را در ایران پیاده نماینده خود را در برابر سد عظیمی از مردم مشاهده کردند که اوج حضور مردم و تو دهنی محکمشان به سران فتنه‌، 9 دی ماه 88 بود. روزی که مردم بار دیگر به دشمنان ایران اسلامی نشان دادند که هرکس فکر نگاه بیراه به این کشور مقدس را داشته باشد با خروش عظیم امتی مواجه خواهد شد که به تاسی از سخنان رهبر معظمشان، می‌توانند اسرائیل را از نقشه جغرافیایی حذف کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز تاریخ ساز، روز تجلی غیرت دینی مردم و روز حرکت خودجوش همراه با بصیرت و وقت شناسی امت اسلامی بود که بعد از حرکت های دشمنان انقلاب و اقداماتی که نسبت به مقدسات انجام شد، مردم با لبیک به ندای باطنی و روح دینی خود برنامه‌های دشمن را خنثی کرده و از کار انداختند.روز تجلی قدرت خدا، حرکتی ماندگار، نتیجه هوشیاری، شناخت موقعیت، فهمیدن نیاز انقلاب، حضور در لحظه مناسب، قله فراموش نشدنی، آخرین ضربه به دشمن، اتمام حجت با همه، قوی‌ترین ضربه و... همه اینها تعابیری هستند که امام خامنه‌ای پس از خلق حماسه 9 دی 88 در مناسبت‌های مختلف در خصوص این روز بر زبان آورده‌اند.

در پایان این بیانیه آمده است: حماسه نهم دی ماه سال 1388، بی‌شک از خاطره تاریخی فرزندان حضرت روح الله پاک نخواهد شد. نهم دی ماه، تیر خلاص مردمی بود که پس از هشت ماه دفاع مقدس از تمامی اندوخته‌های الهی‌شان، بر مغز فتنه‌گران شلیک کردند. مردم در حماسه 9 دی ماه عملا پایبندی خود به آرمان‌های اسلامی و امام راحل و ولایت‌مداری خود را نشان دادند و ثابت کردند که همواره به توصیه امام راحل خود عمل می‌کنند که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بیانات حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای درباره حماسه 9 دی