ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گاسپار: وقت ندارم جواب انتقادها را بدهم،از پروفسور بپرسید/حقیقی به‌خاطر بازی نکردن دچار مشکل شد


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دن گاسپار در پایان کلاس یک روزه آموزش مربیگری دروازه‌بانی گفت: از بدو ورودم به ایران به دنبال این بودم که کلاس آموزش مربیگری دروازه‌بانی برگزاری کنم و این مسئله در ذهنم بود.

وی ادامه داد: برای توسعه مربیگری دروازه‌بانی در ایران این ایده را در ذهن‌مان داشتیم و در نهایت به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. خوشحالم که توانستم به عنوان مدرس کارگاه آموزشی یک‌روزه‌ای را در این زمینه داشته باشم.

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی اظهار داشت: در این مدت جلسات مختلفی با مسئولان آموزشی فدراسیون فوتبال، جلالی، بشرزاد و ... برگزار کردیم و در نهایت این افتخار نصیب من شد که کارگاه آموزشی یک روزه‌ای را برگزار کنم و امیدوارم این کلاس‌ها یکی از کلاس‌هایی باشد که ما در این زمینه برگزار می‌کنیم. جا دارد از مرتضی محصص، فریدون معینی و جلال بشرزاد تشکر کنم که امروز وقت گذاشتند تا کلاس آموزش مربیگری دروازه‌بانی به خوبی برگزار شود.

گاسپار در پاسخ به سوال سابقه مربیگری دروازه‌بانی شما مشخص است اما یکی دو نفر هستند که منتقد شما هستند، گفت: واقعیت این است که  من وقت آن را ندارم روی چنین انتقادی تمرکز کنم. فکر می‌کنم کار و اعمال نشانگر دستاوردهایم باشد، هرکس می‌خواهد می‌تواند با پروفسور (کی‌روش) درباره سوابق من صحبت کند. وقت من بسیار مهم‌تر از این است که بخواهم به چنین انتقاداتی پاسخ دهم.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز ابتدای این مسیر و راه هستیم، امیدوارم و آرزو و رویای من این است که این گونه نشست‌ها در آینده تداوم داشته باشد تا دانش خود را تقسیم کرده و سطح دانش‌مان را افزایش دهیم. من سوالی از شما دارم فوتبال ایران بازیکنان بزرگی را مثل علی کریمی،‌ علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا به فوتبال دنیا معرفی کرده که در سطح اول فوتبال جهان بازی کردند اما چرا تا به امروز دروازه‌بانی در سطح جهانی نداشته‌اید که در باشگاه‌های بزرگ دنیا بازی کنند؟ دلیل این مسئله فنی و تکنیکی نیست بلکه در ابعاد تاکتیکی و روحی و روانی باید پیشرفت کنیم. اعتقاد من این است بحرانی که در این زمینه در فوتبال ایران مواجه هستیم به فوتبال پایه مربوط است. یک بازیکن باید برای اینکه مهارتی پیدا کند باید تمرینات زیادی انجام دهد اما اگر سن یک بازیکن بالا برود و به یک حرکت غلط و اشتباه عادت کند، ترک آن عادت سخت‌تر از فراگیری آن حرکت است.

مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد: واقعیت این است که این مشکل مختص فوتبال ایران نیست بلکه مربوط به فوتبال آسیاست به طوری که از فوتبال آسیا فقط دروازه‌بان تیم ملی عمان و علیرضا حقیقی هستند که در سطح اول فوتبال جهان بازی می‌کنند. هدف و رویای مشترک ما این است که باید بهترین دروازه‌بان فوتبال جهان را در ایران پیدا کرد و تمرین دهیم. اگر بخواهیم به این مهم دست پیدا کنیم باید به سیستمی که تلفیق شده از فوتبال پایه و فوتبال حرفه‌ای است، دست پیدا کنیم. قبل از اینکه بهترین دروازه‌بان دنیا را در ایران پیدا کنیم باید بهترین دروازه‌بان آسیا را پیدا کرده و به فوتبال ایران معرفی کنیم. در حال حاضر فقط دو دروازه‌بان هستند، حقیقی و دروازه‌بان عمان.

گاسپار درباره اینکه به نظرش بازی نکردن علیرضا حقیقی در تیم باشگاهی‌اش باعث افت این بازیکن نشده است، گفت: سوال بسیار عالی مطرح شد. علیرضا حقیقی فوتبالش را در جایی پشت سر می‌گذارد که بازیکنان سطح اول جهان در آن بازی می‌کنند اما درست است که بهترین مربی دروازه‌بانی برای هر دروازه‌بانی، بازی کردن و حضور در بازی‌هاست، وقتی حقیقی یک انتخاب شگفت‌انگیز برای ما در جام جهانی بود، به خاطر عملکرد و تداوم بازی‌ کردنش یک انتخاب شگفت‌انگیز شد. او زمانی که در پرتغال بازی می‌کرد روند خوبی داشت. او همین روند را در جام ملت‌های استرالیا ادامه داد چون در تیم باشگاهی‌اش بازی می‌کرد.

دستیار کی‌روش اضافه کرد: حقیقی اکنون بازی نمی‌کند و به همین دلیل کمی در زمان‌بندی حرکاتش در بازی دچار مشکل شده و این موضوع روی او تاثیر گذاشته است. فکر می‌کنم که خود او موافق این مسئله باشد که مهمترین مطلب برای هر دروازه‌بانی بازی در تیم باشگاهی‌اش است و حقیقی سال گذشته چون در تیم باشگاهی‌اش به میدان می‌رفت دروازه‌بان خوبی بود. نه اینکه اکنون بد شده باشد اما به نظرم او احتیاج به بازی کردن دارد. من حقیقی را از آن دسته دروازه‌بان‌هایی می‌بینم که اگر بیشتر بازی کند عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. او همچنین جزو آنهایی است که همیشه در حال جستجو و تحقیق برای انتخاب‌های بهتر در حوزه‌های بهتر است.

این مربی با اشاره به دروازه‌بان‌های تیم ملی تصریح کرد: در حال حاضر چند دروازه‌بان در گروه ما برای تیم ملی حضور دارند. علیرضا بیرانوند، سوشا مکانی، رشید مظاهری و چند دروازه‌بان دیگر که قبلا هم ملی‌پوش بودند و هنوز هم اعتقاد داریم که اینها بهترین‌ها هستند.

انتهای پیام /


ویدیو مرتبط :
بپرسید تا جواب بدم