سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش بار مراجعه به پزشک عمومی با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، ایرج حریرچی در نشست پرسش و پاسخ طرح تحول سلامت، گفت: اینگونه نیست که تأخیر در اعلام تعرفه‌ها باعث شود که تخلفی صورت گیرد؛‌ بلکه بخش دولتی به غیر از فرانشیز در بحث قرارداد با بیمه‌ها به غیر از فرانشیز به محض تعیین تعرفه، تعرفه از اول سال اجرا می‌شود و از رسانه‌ها می‌خواهیم جو را بد نشان ندهند.

وی در مورد افزایش تعرفه در مطب‌ها گفت:‌در بخش خدمات سرپایی مداخله‌ای که داریم از طریق تأمین خدمات است و بیشترین مداخله ما در بخش بستری است.

حریرچی در مورد برنامه پزشک خانواده گفت:‌بیش از هر زمان دیگری اکنون پزشک خانواده داریم تعداد پزشک خانواده به نسبت دوره‌های قبلی که اولویتشان بود اکنون بیشتر شده قبلا 4300 نفر بود اکنون به 6700 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در زمان اوج پزشک خانواده در سال 91 و 92 مراجعه به پزشک عمومی و متخصص به صورت یکنواخت کم شده و اکنون با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه مراجعه به متخصص بیشتر نشده و همان آمار یکنواخت را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزیر بهداشت تصریح کرد: طبق آمار رسمی بیمه سلامت ایرانیان در بررسی وضعیت 35 میلیون فرد بیمه شده نشان داده شده که در سال‌ةای 91 تا 93 مراجعه به پزشک عمومی از 0.94 به 0.95 رسیده است و مراجعه به متخصص از 1.01 به 0.95 کاهش یافته است بنابر این این آمار نشان می‌دهد با اجرای طرح تحول سلامت در کلینیک‌های ویژه آمار مراجعه به پزشک عمومی افزایش و به پزشک متخصص کاهش یافته است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مراجعه به پزشک غیر همجنس