سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر: مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی مورد توجه قرار گیرد


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قدمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره مهارتی کشوری دوره متوسطه حرفه ای در مجتمع آموزشی شهید محبی با بیان اینکه معلولیت مشکل فرد نیست افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه همچون سایر دانش آموزان عادی از حق تحصیل برخوردارند و ما باید سیستم آموزش و پرورش را برای تحصیل و مهارت آموزی آنان متعادل کنیم.
وی با اشاره به مهارت آموزی پیش حرفه ای و حرفه ای دانش آموزان دوره متوسطه با نیازهای ویژه گفت: مهارت آموزی و کیفیت بخشی زندگی دانش آموزان استثنایی در حوزه های اقتصادی اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.
قدمی با تاکید بر ایجاد اشتغال برای افراد با نیازهای ویژه افزود: آموزش و پرورش وظیفه آموزش مهارت های لازم به دانش آموزان استثنایی را برعهده دارد و ایجاد اشتغال در حوزه فعالیت های این نهاد نیست که اگر اشتغال برای افراد با نیازهای ویژه فراهم نشود، مهارت های آموخته شده این دانش آموزان ناکارآمد خواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با تاکید بر توانمندی و مشتری مداری ضمن مهارت آموزی دانش آموزان استثنایی گفت: باید یک برنامه خوب برای مهارت آموزی این افراد فراهم کنیم و در این راستا آموزش های ضمن خدمت برای معلمان و مربیان برگزار شود تا آنان توانایی لازم را برای آموزش این دانش آموزان داشته باشند.
وی با اشاره به کیفیت بخشی آموزش های دانش آموزان استثنایی افزود: در حوزه مهارت آموزی باید کتاب های مفید متناسب با ویژگی های این افراد تولید شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره مهارتی کشوری دوره متوسطه حرفه ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش استثنایی در مجتمع آموزشی شهید محبی تجلیل شد که از 20 استان شرکت کننده در رشته خیاطی، چهار استان و از 25 استان شرکت کننده در رشته مشبک بری، چهار استان برگزیده شدند.
نخستین جشنواره مهارتی کشوری دوره متوسطه حرفه ای در راستای ارتقای حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه و با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی جامعه نسبت به توانایی های افراد با نیازهای ویژه، حس خودباوری، رشد اعتماد به نفس این دانش آموزان در سطح کشور برگزار شد.
تهرام/7245//1348 /1596

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اردوی دانش آموزان ممتاز خوابگاه دانش آموزی هلال احمر