سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در چین مردن صرف ندارد!


در چین مردن صرف ندارد!ایرنا/ بسیاری از شهروندان چینی از گران شدن قبر در این کشور و رسیدن آن به مرز 12 هزار دلار ابراز نگرانی کرده و تورم در این بخش را نیز سرسام آور توصیف کرده اند.

شهروندان چینی با انتشار نظرها و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی که این روزها چشمگیرتر شده، نوشته اند که «قبر آنقدر گران شده که مردن هم دیگر برایشان مقرون به صرفه نیست.»
آمارها نشان می دهد که قیمت قبر در شهرهای بزرگ چین بخصوص در شهرهای پکن و شانگهای و در نواحی شمال شرقی کشور از مناطق دیگر گرانتر است.
این موضوع موجب شده است تا مردم بجای سوزاندن اجساد و دفن جعبه های حاوی خاکستر اموات، به دنبال نواحی حاشیه ای در اطراف شهرها باشند.
روز دوشنبه هفته جاری (16 فروردین) که برای مردم چین روزی مقدس و با عنوان روز «اموات» نامگذاری شده بسیاری از آنان در نقاط مختلف کشور برای گرامیداشت روح از دست رفتگان به قبرستان ها رفتند، اما بسیاری از آنان می گویند که اگرچه در شهرهای بزرگی به دنیا آمده اند اما به دلیل گران شدن قیمت قبر احتمالا در روستاها و مناطق حاشیه شهری دفن خواهند شد.
بسیاری از قبرستان های اطراف شهرهای بزرگ این کشور اکنون در انتظار مشتریانی هستند که برای دفن خویشاوندانشان به آنجا مراجعه کنند.
اگرچه بسیاری از مردم بعضا خاکستر مردگان را به دریا هم می ریزند اما هنوز بیش از نیمی از مردم چین امیدوارند به شکل سنت های قدیمی سوزانده و در خاک دفن شوند.
در شرایطی که بهای قبر در شهرهای بزرگ بالا رفته است قیمت آن در نواحی حاشیه هم چندان ارزان نیست و قیمت قبر در قبرستان هایی که در 30 کیلومتری پکن قرار دارد بعضا به حدود یک هزار و 400 دلار می رسد.
این در شرایطی است که بر اساس گزارش روزنامه «چاینا دیلی» چین بهای قبرهای دو طبقه در داخل شهرهای پکن و همچنین شانگهای بین 4500 تا 6 هزار دلار متغیر است.
گروه بین المللی «فوشو یوان» چین بر این باور است که قیمت های واقعی از این بیشتر است و در شهرهای پکن و شانگهای قیمت یک قبر بیش از 12 هزار دلار است و گاه از بهای متراژ خانه ها نیز بیشتر است.

این گروه می افزاید که شهروندان پایتخت چین برای خدمات کفن و دفن مردگان خود کمی بیش از 10 هزار دلار باید بپردازند.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تور چین بلیط هواپیما چین هتل چین مراکز گردشگری و خرید