سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آمریکا کمک نظامی به پاکستان را متوقف کرد


آمریکا کمک نظامی به پاکستان را متوقف کردفارس/ «اوباما» به دستور «باب کورکر» رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا، کمک مالی 742 میلیون دلاری به پاکستان را متوقف کرد.

آمریکا قرار بود 742 میلیون دلار کمک نظامی به پاکستان پرداخت کند که 430 میلیون دلار از این کمک‌ها مربوط به تأمین هزینه خرید جنگنده‌های اف 16 بود.

به گزارش روزنامه اکسپرس، «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت: راضی کردن کنگره آمریکا برای ادامه کمک‌های نظامی مسئولیت دولت اوباما است.

فاطمی حاضر نشد دراین زمینه با رسانه‌ها مصاحبه کند ولی گفت: این مشکلی است که آمریکایی‌ها باید آن را حل کنند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه پاکستان در این خصوص گفت: دولت اوباما در مورد فروش جنگنده‌ها از پاکستان حمایت می‌کند اما کمکهای واشنگتن را نمی‌توان در این خصوص هزینه کرد.

وی افزود: کابینه اوباما چندی پیش بودجه 742 میلیون دلاری را بر اساس کمک نظامی به کنگره ارائه کرده بود که تاکنون تصویب نشده است.

به گفته این مقام آمریکایی دولت اوباما نمی‌تواند این کمک را برای پاکستان فراهم کند اما اگر کنگره موضع خود را تغییر دهد احتمال پرداخت آن وجود خواهد داشت.

دولت «اوباما» به دستور «باب کورکر» رئیس کمیته امور خارجی سنای آمریکا کمک مالی به پاکستان را متوقف کرده است

در حال حاضر پاکستان باید با پرداخت 700 میلیون دلار 8 جنگنده‌ اف 16 را از آمریکا خریداری کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که قائم‌مقام وزارت دفاع پاکستان چندی پیش گفته بود آمریکا کمک‌های مالی خود به پاکستان را تا پایان سال 2016 ادامه می‌دهد.

«سرتاج‌عزیز» مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان چندی پیش در یک گفت و گوی رسانه‌ای اظهار داشت: کمک مالی آمریکا همیشه مشروط بوده با این وجود پرداخت آن همیشه تأیید شده است.

آمریکا از سال 2001 برای همکاری در جنگ افغانستان مبلغی را تحت عنوان سی اس اف به پاکستان پرداخت می‌کند و تاکنون 13 میلیارد دلار تحت همین عنوان به اسلام‌آباد پرداخت داشته است.

در سال 2014 بعد از خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان قرار بود کمک‌های مالی این کشور به پاکستان متوقف شود اما این کمک‌ها به مدت یک سال تمدید شد.

در همین حال، یک مقام امنیتی پاکستان گفت: علت عدم علاقمندی آمریکا برای ادامه کمک مالی به پاکستان تغییر سیاست‌های این کشور درباره مبارزه با داعش در منطقه است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
کمک نظامی پاکستان در حمله به حوثی های یمن