علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



دستگیری 9 شکارچی متخلف در تالاب گمیشان


علی بیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: محیط بانان یگان حفاظت شهرستان گمیشان و بندرترکمن طی دو فقره مأموریت در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تالاب بین المللی گمیشان 9 متخلف شکار را همراه با 8 قبضه انواع سلاح شکاری تک لول و دو لول دستگیر کردند.
وی افزود: همچنین تعداد سه حلقه قطار فشنگ و 75 قطعه فشنگ ساچمه زنی نیز از شکارچیان غیرمجاز به دست آمد.
وی اضافه کرد: از متخلفان تعداد 6 قطعه انواع پرنده آبزی مانند مرغابی و کنارآبزی مانند کوکر شکم سفید کشف شد.
کوکر شکم سفید از پرندگان بومی ایران است که در 15 سال گذشته از پراکندگی فراوانی برخوردار بوده اما اکنون شمار آن در زیستگاه ها کاهش چشمگیر یافته است.
پرواز این پرنده سریع بوده و اغلب به صورت دسته های بزرگ دیده می شود که مانورهای مختلف می دهند.
همه ساله و همزمان با مهاجرت پرندگان به منابع آبی در استان گلستان تعدادی از سودجویان و متخلفان مبادرت به شکار پرندگان می کنند.
تالاب بین المللی گمیشان یک زیستگاه منحصر به فرد با وسعت بیش از 20 هزار هکتار است که 14 هزار هکتار آن جزء مناطق شکار و صید و تیراندازی ممنوع سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
گمیشان یک تالاب ساحلی محسوب می شود و طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله به آن مهاجرت می کنند.
همچنین تعداد گونه های موجود که برای زمستان گذرانی یا زادآوری در تالاب هستند حدود 110 گونه برآورد می شود.
شهرستان گمیشان با افزون بر 67 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.
ع ق/ 6159/6203/1772

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درگیری مسلحانه محیط بانان با شکارچی متخلف