برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی


دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بیست و چهارمین اجلاس کشوری نماز در استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: با تصمیم امروز شورای اقامه نماز، برای نخستین بار اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی در روز پنج ‌شنبه 3 دی‌ماه امسال با مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حسین کمیلی امروز (27 آبان ماه) در شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: اجلاس استانی نماز در تمامی استان‌های کشور باید پیش از اجلاس سراسری نماز برگزار شود.

وی با بیان این‌که نتایج اجلاس استانی به اجلاس سراسری نماز ارسال می‌شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این اجلاس ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه و ارزیابی اقدامات و تجلیل از فعالان عرصه نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ادامه داد: در اجلاس استانی نماز امسال 39 دستگاه برتر در زمینه اقامه نماز از بین 80 دستگاه اجرایی خراسان جنوبی با توجه به معیارها و شاخص‌های تعیین شدند که مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کمیلی با بیان این‌که وضعیت اقامه نماز در استان خراسان جنوبی به دلیل حضور کمرنگ جوانان و نسل جدید در مساجد مطلوب نیست، گفت: باید همه متولیان مساجد و امام جماعت و هیات امناء برای جذب جوانان به مسجد هماهنگ باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در مساجد سلیقه‌های متعددی حاکم است و تا زمانی که این سلایق با یکدیگر هماهنگ نشوند برای جذب جوانان به مساجد اتفاقی نمی‌افتد.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی تاکید کرد: امام جماعت مساجد باید برای نگهداشت و جذب و تشویق جوانان به نماز برنامه داشته باشد.

برگزاری نماز جماعت صبح در 35 مسجد استان

وی محوری‌ترین برنامه‌های ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی برای امسال را ترویج و تبلیغ نماز جماعت صبح در مساجد دانست و افزود: تاکنون در 35 مسجد استان اقامه نماز صبح احیاء شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ترویج اذان حلقومی و زنده را از دیگر اولویت‌های کاری این ستاد عنوان کرد و گفت: هم‌چنین در سال جاری 185 مبلغ به مساجد روستاهای محروم و مناطق عشایری اعزام شده‌اند.

اقامه نماز یعنی گسترش خوبی‌ها و نابودی همه پستی‌ها

حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: دغدغه‌ای که وجود دارد این است که مبادا دچار مسائل صوری شویم و این‌که ستاد اقامه نماز به این نتیجه رسیده که اجلاس نماز استانی داشته باشیم یعنی این‌که باید اهمیت اقامه نماز به سطح جامعه بیاید و این با صحنه واقعی و عینی گره بخورد.

وی ادامه داد: ایمان به خدا این است که زیبایی‌ها را گسترش دهیم و پستی‌ها را کنار بزنیم و آن وقت زمینه اقامه نماز و بندگی خدا فراهم می‌شود.

رضایی تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد اقامه نماز کند و معروفات را گسترش دهد نیازمند تلاش و کار و سعه صدر است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به این‌که باید از ظرفیت ستاد اقامه نماز به خوبی استفاده شود، یادآور شد: اقامه نماز یعنی گسترش خوبی‌ها و نابودی همه پستی‌ها.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاس‌ها وسیله برای ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه هستند اما نباید به هدف تبدیل شوند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سفر استانی دکتر ستاری به استان خراسان جنوبی