سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ضرورت بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه در آموزش بی‌سوادان


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی که در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد، اظهارداشت: به منظور بهتر زیستن، آگاهانه زندگی کردن، درک مشترک از مسائل، نیازها و توانمندی‌ها در محیط زیستی نیازمند هستیم جامعه را به سمت تکامل و توسعه بیشتر پیش ببریم.

وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی گفت: نیازمند آن هستیم دیگران را به درجه‌ای از تکامل، فهم و نگاه آگاهانه از مسائل اجتماعی برسانیم تا نیازهای افراد در جامعه با یکدیگر هماهنگ شده و در دریافت توانمندی‌های عمومی از جمله سوادآموزی، بی‌سوادان رشد کنند و در کنار بقیه افراد با آگاهی زندگی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه سوادآموزی باید به یک دغدغه همگانی تبدیل شود، افزود: خواندن و نوشتن، حساب کردن، آگاهی سازی در خصوص حقوق شهروندی، آشنایی و کسب مهارت‌های لازم در خصوص استفاده از ابزار زندگی در جامعه مدرن و فناوری‌های نوین، فراگیری قواعد اجتماعی و مشارکت آگاهانه در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی از حوزه سواد و دروازه سوادآموزی می‌گذرد.

کمرئی بر اختصاص بودجه به امر سواد آموزی بزرگسالان و نیازهای ویژه آن، بهره‌گیری از روش‌ها و سیاست‌های نو، روش های خلاقانه متناسب با آموزش بی‌سوادان تاکید کرد و افزود: به علت مسائل اقتصادی و نیز مخالفت برخی افراد از تحصیل همسرانشان، با سواد کردن بی‌سوادان از معلم بودن در مدارس هم سخت‌تر است.

به گزارش فارس، در این مراسم از منتخبان نهضت سواد آموزی در شهرستان‌های استان تهران تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AGE07G


ویدیو مرتبط :
روش خلاقانه ایی برای آموزش اعداد مختلط