نظر رهبر انقلاب درباره فردوسی


 مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی روز یکشنبه، ضمن با اشاره به فرارسیدن روز گرامیداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهار کرد: چند سال قبل در یکی از جلسات دیدار هنرمندان با مقام معظم رهبری موضوع ساخت فیلمی درباره فردوسی مطرح و عنوان شد که به دلیل سرودن شاهنامه در تملق شاهان با ساخت این فیلم مخالفت می‌شود. ایشان ضمن تشویق ساخت فیلمی درباره این شاعر بزرگ، تاکید کردند که فردوسی فردی موحد بوده و عنوان کردند لفظ «حکیم» را ما برای فردوسی استفاده می‌کنیم. ایشان همچنین اسفندیار شاهنامه را هم تراز با فرزندان حزب اللهی امروز ایران توصیف کردند.


وی در ادامه خواستار پیگیری هیات رییسه برای ملاقات اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری شد و گفت: در طول عمر شورای چهارم این ملاقات تنها یک بار میسر شده و با توجه به اینکه در آستانه سال پایانی شورا هستیم، پیشنهاد می‌شود برای ارائه گزارش عملکرد و پیگیری مطالبات ایشان از شورا که در دیدار گذشته مطرح شد و استفاده از رهنمودهای ایشان، ملاقات دیگری صورت بگیرد.

شاکری با تاکید بر ضرورت پیش بینی سامانه‌ای به منظور ارائه گزارش مستند درباره عملکرد شورای چهارم،‌ گفت: گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران نرم افزاری در این زمینه برای مجلس تهیه کردند که ریز عملکرد تک تک اعضا، کمیته‌ها و کمیسیون‌ها در آن قابل احصا است. از آنجا که برخی از اعضای شورا در مصاحبه‌های مطبوعاتی آمار و ارقامی را به صورت سلیقه‌ای و بدون برخورداری از پشتوانه اطلاعاتی دقیق عنوان می‌کنند،‌ طراحی چنین نرم افزاری که بتواند تعداد تذکرات و سرنوشت آنها،‌ نطق‌ها، بازدیدها و متغیرهای قابل ارزیابی دیگر را مشخص کند، ضروری به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: فقدان نظامنامه مشخصی که بتوان بر مبنای آن عملکرد اعضای شورای شهر را به صورت کارشناسی و منطقی ارائه کرد، نقیصه مهم کنونی شورای شهر است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از پروژه شهر آفتاب به عنوان کار بزرگی در تراز جمهوری اسلامی یاد کرد و در عین حال گفت: شهرداری تهران باید با طراحی و احداث نمادی از شهر تهران که هم قواره برج آزادی باشد و نیز نمادهایی از دیگر ابنیه میراثی کشور همچون میدان نقش جهان در ورودی شهر آفتاب، فضای مناسب‌تری در شهر آفتاب فراهم کند.

شاکری در بخش دیگر سخنانش خواستار ارزیابی دوباره ضرورت پیاده راه سازی در تهران شد و گفت: با وجود بیش از 2000 بوستان در شهر تهران که فضای مناسبی برای استفاده افراد پیاه محسوب می‌شود، هزینه برای پیاده راه سازی در سال اقتصاد چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی در خاتمه سخنانش شهادت سردار ناظری، فرمانده نیروهای دریایی ویژه سپاه پاسداران را تبریک و تسلیت گفت و افزود: وی از پیش از انقلاب به آموزش مبارزان پرداخته و کسانی را تربیت کرده که می توانند عملیات استشهادی را اداره کنند و هر زمان خطری امنیت کشور را تهدید کند،‌ شاگردان او در صحنه حاضر خواهند بود.

تدبیر و امید


ویدیو مرتبط :
رهبر -نظر رهبر انقلاب درباره تیم مذاکره کننده ی هسته ای