سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اظهارات نسنجیده آخوندی در بحث مسکن مهر بیکاری ۲ میلیون نفر را در پی داشت


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، موسی‌الرضا ثروتی در جریان سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی امروز مجلس (6 دی 94) گفت: ما قوانین مصوبی در ارتباط با کار داریم که اجرا نمی‌شود، از جمله در تبصره 20 قانون بودجه سال 94 چهار هزار میلیارد تومان برای افراد بیکار.

وزیر راه و شهرسازی در اظهارنظری نسنجیده اعلام کرد که مسکن مهر مزخرف است و با این موضوع دو میلیون نفر در جامعه بیکار شدند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کار اظهار داشت: ما از شما انتظار داریم طبق اصل 130 قانون اساسی وزرا در مقابل تصمیمات دولت مسئولیت دارند، ما انتظار داشتیم حداقل شما که تسهیلات مسکن مهر را به گونه‌ای در حد متوسط به متقاضیان ارائه کنند تا مشکلات جامعه کارگری دیده شود. 

ثروتی خاطرنشان کرد: دولت تمام همت خود را صرف کاهش تورم کرد در حالی که اگر خواستار رونق اقتصادی هستیم بخشی از تورم را هم باید بپذیریم. امروز مردم شهر و روستا می‌گویند همان تورم با اشتغال برای ما بهتر از کاهش تورم و رکود اقتصادی و بیکاری در جامعه است.

وی افزود: فقر در جامعه بیداد می‌کند، جوان‌ها به دنبال کار هستند. مجلس در قانونی که مصوب کرده آورده است که اگر دولت نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند یا وام بدهد و یا حقوق بیمه بیکاری بدهد که براساس آن به هر جوان متاهل 50 درصد  حداقل حقوق یعنی 360 هزار تومان و هر جوان مجرد 240 هزار تومان اعطا شود. برای تامین منابع مالی حقوق بیکاران نیز در قانون آورده شد که یارانه 6 میلیون از ثروتمندان قطع شود چرا دولت این کار را انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بیکاری در طی دو سال گذشته افزایش یافته دولت چه برنامه‌ای برای اشتغال داشته است.

ثروتی با بیان اینکه طبق اصل قانون اساسی تمام وزرا در مقابل مصوبات دولت مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها و حذف 6 میلیون یارانه‌بگیر پردرآمد چه اقدامی از سوی دولت صورت گرفته در مورد یارانه افراد نیازمند که حذف شدند در بودجه 94 آورده شد که از ابتدای فروردین زمینه برای ثبت‌نام آنها فراهم شود چرا اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

وی افزود: امروز مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی با ماهی 50 هزار تومان چگونه می‌توانند زندگی کنند. چگونه مسکن خودرا می‌توانند فراهم کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خطاب به وزیر کار اظهار داشت: صندوق بازنشستگی زیر نظر شماست چرا مدافع حقوق بازنشستگان نیستید و در ارتباط با هم‌ترازی حقوق کارمندان و بازنشستگان بگویید چه اقدامی صورت گرفته است.

ثروتی خاطرنشان کرد: قانون مصوب مجلس هر سه ماه یکبار باید به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیازمندان سبد کالا داده شود. سبد کالا به کارمندان، قضات، اساتید دانشگاه امام به روستاییان، مددجویان داده نشده است.

وی افزود: فضای معیشت مردم به سختی می‌گذرد و درخواست ما این است که در هیات دولت اقدامات جدی در ارتباط با این موضوع صورت پذیرد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ارتباط با حل مشکل کار گفتار درمانی می‌شود اما در عرصه عمل اقدامی صورت نمی‌پذیرد. وقتی ما تورم را کاهش می‌دهیم باید اشتغال هم وجود داشته باشد و اقتصاددانان بر این نکته متفق‌القول هستند که تنها کاهش تورم کافی نیست. باید کاهش تورم با ایجاد اشتغال به طور همزمان دیده شود.

ثروتی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بار دیگر بلای جان وزارتخانه‌ها شده. ما گفتیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشکیل شود که بهبودی در برنامه‌ریزی کشور ایجاد شود اما متاسفانه به شدت عملکردی تنگ‌نظرانه و جدی دارد.

وی ادامه داد: ما انتظار داشتیم که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عملکرد جدی‌تری داشته باشد اما متاسفانه عملکرد مثبت و برنامه‌ریزی دقیقی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ندیده‌ایم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/HERUDK


ویدیو مرتبط :
نظر مردم زلزله زده سرپل ذهاب درباره مسکن مهر : مسکن مهر دو نفر کشته داده