سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استان مركزی میزبان هیات تجاری آلمان


به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی اراك، محمد رضا جعفری گفت: این هیات آلمانی در زمینه تولید انرژی از پسماند، زیست‌ محیطی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و همكاری دوجانبه در حوزه آب و كشاورزی به اراك سفر می كند.
وی افزود: در دوران پساتحریم دور جدید همكاری‌های تجاری با كشورهای مختلف برای ایران آغاز شده و استان مركزی نیز به عنوان قطب صنعتی و كشاورزی در مركز كشور، یكی از اهداف مراودات جدید است.
رئیس اتاق بازرگانی، كشاورزی و صنعت اراك عنوان كرد: بر این اساس اتاق بازرگانی شوابن آلمان قصد دارد همكاری راهبردی و دوجانبه مستمری را با اتاق بازرگانی اراك آغاز كند و هدف از این برنامه هموارسازی بستر ورود به بازارهای تجاری دو كشور برای شركت‌های عضو است.
جعفری زمان حضور هیات تجاری آلمان در این استان را روزهای 28 و 29 فروردین عنوان كرد و گفت: آشنایی با توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان مركزی و مذاكره در خصوص همكاری‌ها مشترك اتاق های بازرگانی اراك و شوابن و بسترسازی برای حضور هیات های گسترده تجاری در استان مركزی در شهریور ماه امسال از اهداف این سفر است.
رئیس اتاق بازرگانی اراك ادامه داد: چگونگی و بستر استقرار تاسیسات نوین تولید انرژی از پسماند، امكان سنجی ایجاد نیروگاه خورشیدی، ارزیابی ایجاد ساخت قطار سبك شهری (ترام‌بان)، بررسی ساخت واحد تولید فیلترهای نسل نو صنعتی برای استفاده مؤثر در صنایع آلاینده استان و كشور از برنامه های پیش بینی شده برای سفر هیات آلمانی است.
جعفری عنوان كرد: در این سفر دو روزه همچنین امكان ایجاد همكاری‌های هدفمند علمی و دانشگاهی استان با مراكز دانشگاهی و مؤسسات تحقیقاتی ایالت بایرن بویژه در حوزه های زیست‌محیطی، انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و كشاورزی دنبال خواهد شد.
استان مركزی قطب دوم صنایع مادرتخصصی و قطب چهارم صنعت كشور است و ظرفیت های دانش بنیان، گردشگری، كشاورزی و دانش فنی و خدمات خوبی را برای توسعه تجارت خارجی دارد.
6013/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
نشست هیات تجاری ایالت باواریا آلمان و فعالان اقتصادی بر