اعلام جزئیات مسابقه بزرگ رمان « نامیرا »


به گزارش مشرق، ستاد گرامی‌داشت شهدای عملیات کربلای چهار و کوی اتحاد ساری برای گسترش و تعمیق فرهنگ ناب شیعه و فارغ از برگزاری یادواره‌های سنتی و یکنواخت صرف برگزاری مراسم، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی رمان «نامیرا» را در سطح شهرستان ساری (متمرکز) و کشور (اینترنتی) هم‌زمان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری برگزار می‌کند.

مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی رمان «نامیرا» 27 آذرماه جاری بعد از برگزاری مراسم دعای ندبه در تکیه حضرت ابوالفضل علیه السلام کوی اتحاد ساری و همزمان به‌صورت اینترنتی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

جوایز برگزیدگان این مسابقه فرهنگی، از سوی ستاد و همچنین شهرداری و شورای اسلامی مرکز مازندران، دو سفر هوایی به عتبات عالیات و 14 سفر به مشهد مقدس در نظر گرفته شد.

داوطلبان می‌توانند کد 10 رقمی ارائه شده همراه با کتاب را به سامانه مندرج در کتاب ارسال کنند تا در قرعه کشی 72 سفر زیارتی به عتبات عالیات نیز شرکت داده شوند.

از سوی ستاد گرامی‌داشت شهدای عملیات کربلای چهار اعلام شد، علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت کتاب به کتاب فروشی راه سعادت، واقع در خیابان انقلاب، زیرزمین سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز مازندران مراجعه کنند تا با 60 درصد تخفیف کتاب نامیرا را دریافت کنند.

رمان زیبای نامیرا درباره دختر و پسر جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین (ع) و یزید تردید دارند.

در ادامه داستان، این دو جوان طی استدلال‌های مختلف به حقانیت امام حسین (ع) پی می‌برند.

نامیرا به‌خوبی‌ توانسته است تا دوران فتنه، نفاق بزرگان و ریشه‌های این نفاق را در زمینه عاشورا و کربلا به تصویر بکشد با این تفاوت که تصویر آدم‌های قصه نامیرا و روحیات و تمایلاتشان و حتی خشم‌ و غضب‌شان محصور در آن زمان خاص نمی‌شود.

 مقام معظم رهبری بعد از مطالعه این کتاب فرمودند: هرکسی می‌خواهد فتنه اخیر (فتنه 88) را بشناسد کتاب نامیرا را بخواند.

نخستین گرامی‌داشت شهدای عملیات کربلای چهار در مازندران و نهمین یادواره شهدای کوی اتحاد ساری در نیمه اول دی ماه 94 برگزار می‌شود و قرعه‌کشی و اعلام اسامی برگزیده مسابقه کتاب‌خوانی نامیرا نیز در این مراسم برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
اعلام جزئیات تسهیلات