مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



کاروان زیارتی پیاده انصارالحسین پس از ۷۲ روز به مشهد مقدس برگشتند


به گزارش شیعه آنلاین ، اعضای این کاروان پس از ۷۲ روز پیاده روی، صبح امروز در میان استقبال گرم مردم ومسئولان پایتخت معنوی ایران و در میان اشک و آه مردم و دلدادگان به حضرت اباعبد الله الحسین (ع) وارد مشهد مقدس شدند.

در مراسم استقبال از این کاروان که صبح یکشنبه با حضور شهردار و جمعی از خانواده های شهدا و هیئت های مذهبی در محل میدان شهدا مشهد برگزار شد مسئول کاروان پیاده انصار الحسین (ع) اظهار کرد: این کاروان حرکت معنوی خود را ۲۷ شهریور ماه امسال برای پانزدهمین سال متوالی با هدف زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین (ع)، و تبیین قیام سید الشهداء از مشهد مقدس و از جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) شروع کرد.

۲۶۰۰ کیلومتر پیاده روی

محمد رجبی بیان کرد: پس از طی دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر با پای پیاده اعضای این کاروان از مشهد به کربلای معلی رسید.

وی افزود: اعضای این کاروان ۵۵ روز در خاک ایران و مابقی را در خاک عراق پیاده طی کردند، از مرز شلمچه وارد عراق شدند و از آنجا به زیارت حرم حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلای معلی و سپس به نجف و کاظمین مشرف شدند و بعد از آن با وسیله نقلیه قطار و اتوبوس به مشهد مقدس بازگشتند.

وی گفت: تعداد اعضاء این کاروان ۶۵ نفر است و کوچک ترین عضو کاروان نوجوان ۱۴ ساله و مسن ترین عضو نیز پیرمرد ۶۵ ساله است.

رجبی در ادامه به حضور یک پیرمرد نابینا در این کاروان اشاره کرد و افزود: این پیرمرد روشندل مسافت طولانی مشهد به کربلای معلی را با پای پیاده برای چهارمین سال متوالی همراه این کاروان طی کرده است.

وی گفت: این کاروان در مسیر خود در شهرها و روستاهای مختلف مورد استقبال گرم مردم و مسئولان قرار می گرفت و در هر شهر یکی از از برنامه های ثابت این کاوران حضور در گلزار شهداء و ادای دین به مقام شامخ شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی مهمترین هدف این کاروان نشر و گسترش مفاهیم ناب شیعه و تبیین قیام اباعبد الله الحسین (ع) و زنده نگهداشتن یاد و خاطره جانفشانی های حضرت سیدالهشداء و یاران با وفای آن حضرت است.

رجبی خاطر نشان کرد: این کاروان همه ساله از سوی مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، واقع در شهرک شهید رجایی مشهد به کربلای معلی اعزام می شود، تمامی هزینه های مرتبط با این سفر معنوی از سوی اعضاء کاروان پرداخت می شود و از کمک های دولتی استفاده ای نمی شود.


ویدیو مرتبط :
اعزام کاروان پیاده زیارتی مشهد الرضا - شهرستان درگز