علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



اخطارسالک نسبت به زمزمه‌های بازگشایی سفارت آمریکا و پاسخ ابوترابی


به گزارش خبرنگار مهر، احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در اخطار قانون اساسی، با استناد به اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اَجانب، اظهار داشت: قابل توجه است که این روزها از برخی اعضای دولت جمهوری اسلامی می‌شنویم که بحث‌هایی در رابطه با گشایش سفارت آمریکا در ایران یا سفارت ایران در واشنگتن مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: اینها بیان سازش است و مساله مهمی است و درخواست ما نیز از دولت محترم این است که اشتغال، بیکاری، مسکن و ازدواج جوانان و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گشایش سفارت انگلیس مقدمه فتنه بزرگتری است که اگر سفارت آمریکا نیز باز شود علی‌الاسلام والسلام.

سالک با طرح این سئوال که چرا در برابر نفوذ دشمن در لایه‌های فکری، فرهنگی و سیاسی اقدامی نمی‌شود، عنوان کرد: مگر دعوای آمریکا و جمهوری اسلامی کلامی است که می‌گویند اگر آمریکا عذرخواهی کند، سفارت آنها باز می‌شود؟ اینها پیام نفوذ فرهنگ بیگانه است.

وی تاکید کرد: با جدیت از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهیم که با قدرت در برابر فرهنگ نفوذی که مقام معظم رهبری از عید فطر تاکنون 70 بار آن را مطرح کرده‌اند، بایستد و ضرورت این مساله نیز، حفظ نظام جمهوری اسلامی و انقلاب و سپردن این امانت به آیندگان است.

ابوترابی‌فرد: مواضع جمهوری اسلامی درباره آمریکا روشن است/بازگشایی سفارت مطرح نیست

در پی اخطار این نماینده مجلس، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: این موضوع را از آقای قشقاوی (معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه) سئوال کردم که آیا در دولت محترم، مسئولین در رابطه با بازگشایی سفارتی که اسم بردید و من نمی‌خواهم نامش را هم ببرم، چون اصلاً در ادبیات سیاسی ما نیست، حرفی زده‌اند که ایشان گفت چنین چیزی مطرح نیست.

وی افزود: اگر احیاناً نشریه‌ای یا جایی مطلبی گفته، آن در شأن مسئولان جمهوری اسلامی نیست

نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی راجع به آمریکا و دولت آمریکا روشن است.


ویدیو مرتبط :
فیلم/ بازگشایی سفارت؛ پاسخ جنایات انگلیس!