سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سازمان ملل هزینه بسته‌های 2 و 3 بیمه سلامت را می‌پردازد


به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد آصف درزابی» مدیر نمایندگی‌های وزارت امور مهاجرین افغانستان در ایران مقیم اعلام کرد که افغان‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند و دارای کارت آمایش هستند می‌توانند کارت بیمه سلامت را داشته باشند.

درزابی در گفت‌وگو با خبرگزاری بخدی اظهار داشت: تعداد مهاجرین افغانستانی که کارت آمایش دارند به 830 هزار نفر می‌رسد.

محمد آصف درزابی گفت: بحث بیمه سلامت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران پس از گفتگوها و رایزنی‌های زیاد در جلسات سه جانبه افغانستان، ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل در تهران مطرح و تصویب شد.

درزابی افزود: افغانستانی‌های مقیم ایران مقیم ایران تا بیست روز دیگر نیز زمان دارند تا خود را ثبت‌نام و کارت بیمه سلامت را داشته باشندبیاروند.

در همین حال «مجید اکبری» مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفته است بر اساس تفاهم نامه همکاری مشترک این سازمان و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان، تمام اتباع و مهاجرین خارجی معرفی شده از طرف وزارت کشور که دارای کارت آمایش یا هویت معتبر می‌باشند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

اکبری گفته است که سازمان بیمه سلامت صرفا افرادی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهد داد که هویت آن‌ها توسط وزارت کشور احراز شده و مشخصات آنها به سازمان، ارسال شده باشد.

متقاضیان می‌توانند از طریق اینترنت به نشانی bimehsalamat.ir نیز ثبت‌نام کنند.

به گفته مجید اکبری، بیمه سلامت اتباع و مهاجرین خارجی در سه بسته متفاوت ارائه خواهد شد، بسته اول، ویژه بیماران خاص، بسته دوم ویژه مهاجرین اقشار آسیب‌پذیر و بسته سوم، شامل اتباع و مهاجرین خارجی که جزو این دو گروه نباشند.

وی اظهار داشت: مهاجرینی که شامل بسته اول می‌شوند، بیمه سلامت آن‌ها رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچگونه حق بیمه از سوی آنها نمی‌باشد.

مهاجرینی که مشمول بسته دوم هستند، فقط یک چهارم حق بیمه معمولی را پرداخت خواهند کرد که این رقم مبلغ ٢٤ هزار و ٣ تومان برای هر 6 ماه تعیین شده و افرادی که در بخش سوم معرفی می‌شوند، سرانه پرداخت آنها در هر 6 ماه 97 هزار و 200 تومان تعیین شده است.

در همین حال محمد آصف درزابی می‌گوید که حق بیمه بسته دوم و سوم را کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پرداخت می‌کند.

مجید اکبری نیز گفته که هزینه صدور هر دفترچه بیمه، هزار تومان تعیین شده و مبلغ ثبت‌نام متقاضیانی که اطلاعات آنها توسط دفاتر پیشخوان دولت ایران تکمیل شود، دو هزار تومان درنظر گرفته شده است.

محمد آصف درزابی همچنین افزود: دارندگان گذرنامه خانوار در ایران مدت زمان اقامت‌شان از شش ماه به 8 ماه افزایش یافته است.

درزابی افزود که این سهولت با میانجیگری و تلاش بخش مهاجرین سفارت افغانستان در ایران ایجاد شده است.

انتهای پیام/.


ویدیو مرتبط :
آرم استیشن سازمان بیمه سلامت