سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



«راحیل شریف» به آمریکا می‌رود؛ افغانستان و برنامه‌های هسته‌ای محور مذاکرات


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از داون، راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان قرار است هفته آینده به آمریکا سفر کند این در حالی است که برنامه هسته ای اسلام‌آباد و افغانستان محور مذاکرات وی با مقامات کاخ سفید خواهد بود.

رئیس ستاد ارتش پاکستان قرار است در سفر پنج روزه خود به آمریکا، با مقامات دولتی و نظامی این کشور دیدار و در مورد مسائل امنیتی افغانستان به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

کارشناسان بر این باورند که پاکستان و آمریکا درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته ای و افغانستان با هم اختلاف نظر دارند و هر یک بر مواضع قبلی خود پافشاری خواهند کرد.

آمریکا انتظار دارد پاکستان آزمایش های هسته‌ای خود به ویژه ساخت موشک‌های دور برد را متوقف و پیمان منع آزمایش های هسته ای را امضا کند که این موضوع برای اسلام آباد غیر قابل پذیرش است.

فرمانده ارتش پاکستان هفته گذشته برای دیدار رسمی با مقامات عربستان و گفت‌وگو در مورد گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی به ریاض سفر کرده است.

وی در حالی به آمریکا سفر می‌کند که «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان چندی قبل با امید بهبود روابط واشنگتن - اسلام‌آباد، به آمریکا سفر کرد اما این سفر دستاورد چندانی در پی نداشت.

بر اساس این گزارش، با وجود مذاکرات چهار روزه نخست‌وزیر پاکستان با مقامات عالی رتبه از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به نظر می‌رسد که دو کشور در مورد مسائل پاکستان با هند و افغانستان به توافق نرسیده‌اند و مشکلات با افغانستان، هند و اختلافات بر سر تهدیدات هسته‌ای در جنوب آسیا همچنان باقیست

راحیل شریف در سفر قبلی به آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و دیدار با مقامات این کشور عملیات نظامی ارتش علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی پاکستان مورد بحث قرار داده بود.

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد: پاکستان ظرف یک دهه‌ آتی ممکن است به سومین کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای در جهان تبدیل شود به همین دلیل آمریکا باید نگران کابوس هسته‌ای پاکستان باشد.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
مذاکرات هسته ای، مقدمه رابطه با آمریکا