فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



صادرات نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در سال جدید/ طرح‌های بومی کشورهای منطقه در دست تولید


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چهار سالی است که گروه‌های خودجوش فرهنگی عزم خود را برای تولید و طراحی نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی جزم کرده‌اند؛ نوشت‌افزارهایی که بتواند با کیفیت مناسب و با طرح‌های زیبا و جذاب در بازار نابرابر توزیع و عرضه این اقلام رقابت کند. در ابتدا گروه‌‌های کوچکی در نقاط مختلف کشور ایجاد شد که کار خود را با چند طرح اولیه آغاز کردند؛ گروه‌هایی مانند روشنا، پویا، مدرسه، قاصدک، آزاده و ایام. کم‌کم برخی ازنهادهای ولتی که دغدغه فعالیت در این زمینه را داشتند نیز وارد میدان شدند، مانند گروه شکرستان به مدیریت حوزه هنری کودک و نوجوان که در مدت کمی توانست جای خود را میان مخاطبان کودک و نوجوان خود باز کند.

سال 90 آغاز فعالیت‌های برخی از این نهادهای خودجوش بود که بدون حمایت‌های دولتی و برخورداری از تسهیلات ویژه نهادها کار خود را شروع کرده بودند. طرح‌های اولیه هر کدام از این گروه‌ها در وهله نخست شاید بیشتر از 15 طرح جدید نبود، اما کم‌کم توانستند جای خالی نوشت‌افزاری با رنگ و بوی ایرانی اسلامی را پر کنند اما در این میان مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان این حوزه وجود دارد که رفع هر یک از آنها عزم جدی‌تر مسئولان را می‌طلبد.

تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی بعد از کسب تجربه در آستانه پنجمین سال فعالیت خود، قصد دارند تا با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده و با شناخت بازارهای منطقه، اقدام به صادرات تولیدات خود کنند؛ امری مبارک که برای اولین‌بار در بازار نوشت‌افزار کشور به صورت جدی آغاز می‌شود. رضا حدیدی، مدیر شرکت آزاده، در این رابطه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در حال حاضر ما تعدادی از بازارهای منطقه را شناسایی کرده و براساس آن طرح‌هایی نیز طراحی کرده‌ایم، اما برای صادرات این قبیل کالاها ما با مشکلات متعددی نیز مواجه هستیم.

وی ادامه می‌دهد: بعد از انجام توافقات هسته‌ای، چند روزی است که قیمت کاغذ در بازار ثابت مانده است. باید دید که آیا این ثبات قیمت دائمی است و می‌شود روی آن حساب باز کرد یا خیر؛ زیرا در غیر این صورت هزینه تمام شده برای دفاتر مشق تولید شده بسیار بالا می‌شود و با این قیمت تمام شده نمی‌توان در بازارهای هدف با کالایی که از دیگر کشورها به ویژه چین وارد می‌شود، رقابت کنیم.

حدیدی می‌افزاید: علاوه بر این، داشتن امنیت در بازارهای کشورهای همسایه از دیگر مشکلاتی است که باید به آن اندیشید. در برخی از کشورها مانند عراق به دلیل حضور نیروهای تکفیری کار دشوار می‌شود، اما با وجود این در نظر داریم که مقدمات امر را در صورت وجود شرایط مناسب، برای صادرات این دسته از کالاها فراهم کنیم.
مدیر شرکت آزاده می‌گوید: برای کشورهای ترکمنستان، آذربایجان و عراق برنامه‌ریزی کرده‌ایم و طرح‌هایی متناسب با آداب و رسوم برخی از این کشورها مانند آذربایجان نیز تولید شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی