سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پلیس تایلند 100 نفر را در ارتباط با قاچاق انسان و برده داری بازداشت کرد


پلیس تایلند 100 نفر را در ارتباط با قاچاق انسان و برده داری بازداشت کردایرنا/ پلیس تایلند پس از تهدیدهای اتحادیه اروپا نسبت به تحریم صنعت ماهیگیری این کشور پس از ارائه گزارش هایی در خصوص برده داری در این صنعت، 100 نفر را در راستای سرکوب قاچاق انسان دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا ماه آوریل گذشته به تایلند 'کارت زرد' نشان داد و این کشور را تهدید به ممنوعیت صادرات غذاهای دریایی کرد، مگر اینکه دولت نظامی با ماهیگیری غیرقانونی که اصول انسانی را نقض می کنند، مبارزه کند.
روهینگیایی های مسلمان میانماری که برای فرار از فشار دولت و دست یافتن به زندگی بهتر خانه و کاشانه را ترک می کنند به دست قاچاقچیان انسان گرفتار و قربانی برده داری مدرن در تایلند می شوند.
بسیاری از این افراد که از کمترین حقوق انسانی در کشور خود محروم هستند برای انجام کارهای سخت و گذران زندگی راهی تایلند می شوند اما قاچاقچیان انسان هر یک از آنان را به قیمت 430 دلار به ماهیگران تایلندی می فروشند و مانند برده از آنها کار می کشند.
یک هیات از بروکسل ماه گذشته برای ارزیابی پیشرفت تایلند در زمینه مبارزه با این برده داری و قاچاق انسان بازدیدهایی از این کشور جنوب شرق آسیا داشت، اما اعلام نکرد که تصمیمی در مورد تحریم تایلند که می تواند سالانه دستکم یک میلیارد دلار به اقتصادش ضربه وارد کند، گرفته است.
ماهیگیران غیرمجاز تایلندی با بهره گیری از این انسان های قاچاق شده سودهای کلانی کسب می کنند. تایلند پس از چین و نروژ سومین تولیدکننده و صادرکننده غذاهای دریایی جهان است و عمدتا برده ها این صنعت را بدون دریافت هیچ دستمزدی می گردانند.
شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور روز سه شنبه به نقل از پلیس گزارش داد از آنجا که اتحادیه اروپا 'کارت زرد' به تایلند نشان داده است تاکنون بیش از 100 نفر به اتهام نقض حقوق کارگران قاچاق شده دستگیر شده اند.
'کریسانا پاتاناچاروئن' معاون سخنگوی پلیس، گفت که این موارد نشان می دهد تایلند دارای اراده سیاسی قوی برای مقابله با موضوع قاچاق انسان است.
برخی مقامات تایلندی توسط گروه های حقوق بشر متهم شده اند با گرفتن باج و رشوه اجازه قاچاق انسان را داده اند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
ابعاد هولناک صنعت برده داری در انگلستان پیشتاز برده داری در جهان