سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



باغ کتاب در بهار امسال افتتاح می‌شود/ نمایشگاه کتاب سال آینده در مجموعه شهر آفتاب برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در برگزاری جشنواره یاد یار مهربان که با حضور 1200 نفر از معلمان و مدیران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد،‌ اظهار داشت: بنده هفته گذشته نیز در جمع معلمان و مدیران برای مدرسه آماده حضور داشتم و این هفته نیز برای جشن یاد یار مهربان حضور پیدا کرده‌ام.

وی ادامه داد: بنده با تمام وجود باور دارم که اگر یک روز ما مسئولین یک تصمیم را بگیریم و آن این باشد که برای یک دهه همه فراز و نشیب‌ها و مشکلات در کشور را متمرکز به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی کنیم، می‌توان بخشی از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: برای این دو مجموعه باید برنامه‌ مشخصی داشته باشیم و در یک جهش بزرگ در کشور تحقق پیشرفت و عدالت رخ می‌دهد.

قالیباف افزود: با تمامی مشکلات موجود سرمایه‌‌گذاری در بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی می‌تواند در آینده برای رفع مشکلات جامعه تأثیرگذار باشد و با این اقدام کشور را رو به پیشرفت می‌بریم و از چالش‌های موجود خارج می‌شویم.

شهردار تهران با طرح پرسشی مبنی بر اینکه چرا در کشور چنین تصمیمی برای سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش و آموزش عالی گرفته نمی‌شود؟، گفت:‌ بعد از دفاع مقدس قریب به 30 سال می‌گذرد و 10 سال زمان زیادی برای یک سرمایه‌‌گذاری خوب نیست و به سهم خود باید برای این موضوع تلاش کنیم.

وی افزود: در جامعه ما نشان داده شده که هر وقت توجه به علم و اندیشه کرده‌ایم و تولید علم را سرلوحه خود قرار داده‌ایم مایه افتخار در دنیا شدیم ولی هر وقت به فراموشی سپرده شده مستبدین بر ما حاکم شدند.

قالیباف افزود: در بعد اقتصادی امروز می‌بینیم اقتصادی که منبع محور و تکیه بر منابع طبیعی باشد،‌ اقتصاد تداوم‌داری نیست و باید  اقتصاد دانش‌بنیان را مبنای کار خود قرار دهیم.

شهردار تهران گفت: بر اساس فرهنگ والایی که داریم به ما دیکته می‌کند که مسیر علم و دانش را طی کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه در بهترین شرایط جمعیتی کشور به سر می‌بریم، گفت: 70 درصد جمعیت ما بین سنین 15 تا 60 سال هستند که باید از این منبع بزرگ انسانی استفاده کنیم و غفلت نکنیم تا فرصت‌های طلایی از دست برود.

وی افزود: امروز در جامعه ما در حوزه کتاب، کتابخوانی و چاپ و انتشار 800 میلیارد تومان هزینه می‌شود در شرایطی که 20 هزار میلیارد تومان برای واردات لوازم آرایشی اختصاص داده‌اند.

شهردار تهران گفت: در شورای اسلامی شهر تهران توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنار توجه به مسائل خدماتی و فنی در اولویت قرار دارد.

قالیباف به برگزاری جشنواره یاد یار مهربان اشاره کرد و گفت: قریب به 7 میلیون جلد کتاب در سال‌های گذشته برای نمایشگاه یاد یار مهربان توزیع شده است و در این سال‌ها به مجموع مدارس و دانشگاه‌ها تزریق شده است ولی اثر مطلوبی در کتابخوانی رخ نداده است و نهایتاً سال قبل دوستان طرحی را ارائه دادند که به دیگر مقاطع تحصیلی نیز متمرکز شویم و جشنواره یاد یار مهربان را اجرایی کنیم.

وی گفت: در تهران 370 کتابخانه عمومی و 70 کتابخانه شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند و نهایتاً‌ به این جمع‌بندی رسیده‌ایم یک تغییر رویکرد جدی برای مصرف‌کننده کتاب داشته باشیم و در این جهت دانش آموزان مورد هدف قرار گرفتند.

وی افزود: بنابر این در مقاطع هفتم و هشتم امسال جشنواره یاد یار مهربان برگزار شد و در صورتی که نقاط ضعفی داشته باشد آن را مورد بازبینی قرار می‌دهیم.

قالیباف افزود: امید است در اجرا و پشتیبانی در طرح یاد یار مهربان چیزی کم نگذاریم و اساس این کار نیز بر دوش معلمان و مدیران در مدارس است.

شهردار تهران گفت: باید سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه مربوط به فرهنگ و کتابخوانی انجام شود.

وی به افتتاح باغ کتاب نیز اشاره کرد و گفت: باغ کتاب با بیش از 6 هزار متر مربع و با سازه‌ای مطابق با قرن 21 و در بهترین نقطه تهران در حال ساخت است و سرمایه‌گذاری سنگینی در این خصوص صورت گرفته است.

قالیباف گفت: امیدواریم بتوانیم مجموعه باغ کتاب را در بهار امسال افتتاح و تقدیم شهروندان کنیم.

شهردار تهران درباره افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب نیز اظهار داشت:‌ نمایشگاه شهر آفتاب قبل از عوارضی قم ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت این مجموعه با تمامی زیرساخت‌های آن 6 سال به طول انجامیده است و امیدواریم سال آینده نمایشگاه کتاب را در مجموعه شهر آفتاب برگزار کنیم چرا که برگزاری این نمایشگاه در مکان‌های مختلف مشکلاتی را از لحاظ ترافیکی و غیره ایجاد کرده بود.

وی درباره واگذاری دو ورزشگاه امام رضا (ع) در منطقه 18 و شهید کاظمی در منطقه 19 و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: دوستان باشگاه‌ها به این توافق رسیده‌اند که کدام ورزشگاه را انتخاب کنند.

وی افزود: شهرداری تهران در راستای توسعه ورزش در جنوب شهر این دو اقدام را انجام داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس،‌ در این جشنواره که با حضور کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش،  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، از سایت یاد یار مهربان به آدرس www.yym.ir نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/ZF468Z


ویدیو مرتبط :
افتتاح نمایشگاه کتاب و زندگی هوران، من زنده ام