سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پتنت جدید اپل: استفاده از Touch ID در حالت خطر


تاچ آیدی یا همان حسگر انگشتی محبوب آیفون از آیفون 5اس به این دستگاه‌ها اضافه شده که برای باز کردن قفل گوشی و خرید از آیتونز و اپ استور استفاده می‌شود. حال اپل تصمیم گرفته از آن استفاده‌های بیشتری کند.

جی اس ام/ تاچ آیدی یا همان حسگر انگشتی محبوب آیفون از آیفون 5اس به این دستگاه‌ها اضافه شده که برای باز کردن قفل گوشی و خرید از آیتونز و اپ استور استفاده می‌شود. حال اپل تصمیم گرفته از آن استفاده‌های بیشتری کند.

حسگر اثر انگشت آیفون، که اپل آن را Touch ID نامیده، اولین بار همراه آیفون 5اس معرفی شد که یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های این گوشی هوشمند بود. با گذشت زمان کم‌کم این سنسور جای خود را در میان دیگر آی‌دیوایس‌ها نظیر آیپد باز کرد. با کمک این سنسور کاربر از شر وارد کردن مدام رمز خود در طی روز راحت می‌شود. همچنین اپل برای انجام خریدهای اینترنتی از فروشگاه موسیقی و اپلیکیشن خود، استفاده از تاچ آیدی را نیز مقدور کرد. با عرضه آیفون 6 و 6 پلاس، که چیپ NFC دارند، امکان خرید از فروشگاه‌ها با استفاده از سیستم جدید پرداخت اپل موسوم به Apple Pay فراهم شد و کاربر دیگر به حمل کارت اعتباری خود نیاز ندارد و فقط کافی است آیفون خود را به دستگاه پرداخت فروشگاه نزدیک کند و همزمان انگشتش را روی سنسور تاچ آیدی نگه دارد تا خرید خود را پرداخت کند.

حال اپل پتنت جدیدی ثبت کرده که با تعریف کردن یک انگشت مخصوص دستگاه را به حالت Panic Mode می‌برد. در این حالت اطلاعات شخصی کاربر نمایش داده نمی‌شود و قابل دسترسی نیست. کاربر می‌تواند تعاریف خاصی برای این حالت تنظیم کند؛ به‌طور مثال می‌تواند اجازه دسترسی به برنامه Camera برای عکس گرفتن و ضبط فیلم یا ضبط صدا در Voice Memos را بدهد. ممکن است تا عرضه آن در آیفون نسل بعدی امکانات بسیار دیگری هم افزوده شود، مانند تماس با پلیس و اورژانس یا پخش آلارم صوتی. حال باید منتظر ماند تا اپل به‌صورت رسمی و احتمالا در آی‌او‌اس 10 از Panic Mode پرده‌برداری کند.

این پتنت در تاریخ ۵ ماه مه سال ۲۰۱۴ ثبت شده و ۴ روز پیش انتشار یافته است.


ویدیو مرتبط :
تست touch id اپل