فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



می‌خواهم حضوری قوی در مسابقات بین‌المللی قرآن داشته باشم/ با توسل به حضرت زهرا(س) تلاوت می‌کنم


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز و رقابت شرکت‌کنندگان از 23 اردیبشهت‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

در نخستین روز این رقابت‌ها «حامد ولیزاده» نماینده کشورمان در رشته قرائت، تلاوت خود را در مرحله مقدماتی ارائه داد و امروز 26 اردیبهشت‌ماه نیز «مجتبی فردفانی» نماینده کشورمان در رشته حفظ، محفوظات خود را ارائه می‌دهد.

مجتبی فردفانی متولد سال 1370 در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان گراش استان فارس است که پس از گذراندن مقطع تحصیلی دوم دبیرستان به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شهرستان استهبان می‌رود و در یک سال کل قرآن را حفظ می‌کند.

در ادامه گفت‌وگو فارس با «مجتبی فردفانی» نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن تقدیم می‌شود.

آقای فردفانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و رقبای خود را چگونه ارزیابی کردید؟

خوشبختانه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از کیفیت بالایی برخوردار است و امسال نیز بسیاری از کشورها حافظان خوبی اعزام کرده‌اند به طوری که وقتی ارائه محفوظات برخی از آن‌ها را می‌دیدم بسیار لذت بردم و خوشحال بودم که سطح مسابقات تا این اندازه بالا است، چرا که رقابت با حافظان توانمند لذت بیشتری دارد و انگیزه برای تلاش را افزون می‌کند.

در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم همچون سال‌های قبل رقابت‌ها در رشته حفظ در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله مقدماتی که شرط ورود به ارائه محفوظات در سالن است، هفته گذشته برگزار شد و به لطف خداوند توانستم بالاترین نمره را در این مرحله کسب کنم البته نمره این بخش در مجموع نمرات تأثیری ندارد و تنها شرط ورود به مسابقات است.

امروز باید در مرحله نیمه نهایی محفوظات خود را ارائه دهید؛ چقدر برای حضور پرقدرت در این رقابت‌ها آماده‌اید؟

من تمام تلاش خود را به کار گرفتم تا بتوانم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها به خوبی محفوظاتم را ارائه دهم. برای همین منظور نیز از ماه‌ها قبل تمرین را شروع کرده بودم و روزانه حدود 4 تا 5 جزء مرور می‌کردم. برای رقابت‌های امروز هم کاملا آماده هستم و امیدوارم بتوانم با یاری خداوند و ائمه اطهار(ع) محفوظات خود را به خوبی ارائه دهم تا توانمندی‌های ایرانیان را به جهانیان نشان دهم.

البته با توجه به اینکه در مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) توانستم در یک سال قرآن را حفظ کنم به حضرت زهرا(س) ارادت ویژه‌ای دارم و امیدوارم با توسل به ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا(س) تلاش‌هایم نتیجه بدهد. امروز هم می‌خواهم با توسل به حضرت زهرا(س) ارائه محفوظاتم را در این مسابقات آغاز کنم.

در روزهای اخیر چقدر تمرین می‌کنید؟

از هفته گذشته با نزدیک شدن به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای اینکه به صدایم آسیب وارد نشود بیشتر استماع می‌کنم البته تمرین و مرور را رها نکرده‌ام چرا برای کسب موفقیت همیشه باید تلاش کرد.

به کسب رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن فکر کرده‌اید؟

بله من تمام تلاشم را کرده‌ام تا ارائه قابل قبولی از هر نظر داشته باشم. از خدا می‌خواهم که کمک کند تا وقتی از روی جایگاه پایین آمدم از ارائه محفوظاتم راضی و در تمامی مراحل این رقابت‌ها موفق باشم تا دل مردم شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاد کنم.

در پایان اگر صحبتی دارد، بفرمایید.

از همه مردم ایران اسلامی می‌خواهم که برایم دعا کنند تا از این رقابت‌ها سربلند بیرون بیایم و دل رهبر معظم انقلاب اسلامی را شاد کنم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تلاوت پایانی اولین روز مسابقات بین المللی قرآن