فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلم سینمایی دستگیری ریگی را می‌سازیم


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین نیرومند، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه منتظر بودم تا تمامی پیشنهاداتم در انجمن مصوب شود و سپس نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه برگزار کنم، گفت: خوشبختانه بخشی از خاصه‌های من در دوران کوتاه مدیریتی در سینمای انقلاب و دفاع مقدس انجام شد و من در حال حاضر می‌توانم گزارش جامعی از برنامه‌های آتی و حال انجمن ارائه کنم. 

وی ادامه داد: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حدود 22 سال است که مشغول فعالیت است و هدف اصلی آن از بدو تاسیس کمک و تسهیل در امور تولید آثار ارزشی و استراتژیک است. ما نیازمند حمایت سازمانهای مختلف برای تولید آثار هستیم و امیدواریم که بتوانیم با تلاش‌های مثمر ثمر خود خاطرات خوبی در اذهان اهالی سینما رقم بزنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد: طی 4 سال گذشته از شکل حمایتی صرف که به نوعی نقش واسطه بین سیستم‌های دولتی و اهالی رسانه را ایفا می‌کرده خارج شدیم و خود تصمیم گرفتیم تا تولیدکننده باشیم. این با حمایت‌های ویژه آقای جباری مدیرعامل بنیاد روایت به وقوع پیوسته تا انجمن بتواند تولیدات را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد. همین امر باعث شد تا ما تولیدات خوبی داشته باشیم و آثاری مانند قلاده‌های طلا، 50 قدم آخر، دلتنگی‌های عاشقانه و... را به تولید برسانیم که همگی جزو افتخارات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس محسوب می‌شوند.

نیرومند سپس با بیان اینکه من از ابتدا علاقه‌ام به تولید آثار هنری بوده عنوان کرد: مهمترین کار من در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تمرکز در حوزه تولید بوده است. چرا که در اواخر دوران مدیریت آقای شرف‌الدین تصمیم‌گیری در حوزه تولید انجام شده بود و من ترجیح دادم که در این حوزه تمرکز جامعی در حوزه تولید صورت گیرد و عمده پروژه‌های انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس راه‌اندازی شده و هدف اصلی ما برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است. ما سال سینمایی خود را جشنواره فیلم مقاومت تنظیم کردیم که تعدادی از این آثار در جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شوند. 

وی در خصوص تولیدات نیز یادآور شد: درباره دستگیری ریگی می‌خواهیم فیلم بسازیم و دومین فیلم مدنظر ما درباره کودتای آمریکا در ایران بین سالهای 57 و 59 است. پروژه ساخت درباره ریگی در زمانی که در حوزه هنری بودم، شروع شد اما متاسفانه با خروجم متوقف شد. تعداد کمی فیلمنامه درباره ریگی داریم و ما براساس این دو فیلمنامه پیش می‌رویم و باید متناسب با بودجه فیلم‌نامه را تنظیم کنیم. همچنین دو مستند داستانی از مصوبه شورای انجمن تولید می‌کنیم. باید جریان تولید مستندهای سیاسی را نیز جدی بگیریم.  در آینده 7 مستند سیاسی برای ساخت در دستور کار داریم. سال آینده دو سریال آرام می‌گیریم و کایدون به کارگردانی مسعود آب‌پرور را در دستور ساخت داریم.

نیرومند با اشاره به سریال‌های تولیدی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس افزود: دو سریال در دست ساخت داریم که طرح کلی آن با موضوع بسیج تصویب شده تا سال آینده بتوانیم با همکاری صدا و سیما تولید کنیم. در بحث حمایت و پشتیبانی یکی از حمایت‌های ما استفاده از شهرک سینمایی دفاع مقدس است.

وی در خصوص جشنواره فیلم مقاومت نیز توضیح داد: جشنواره فیلم مقاومت سال آینده برگزار می‌شود و محمد خزاعی دبیر جشنواره است و در خصوص فراخوان جشنواره تصویب شده است. همچنین ما نشریه‌ای به نام ققنوس داشتیم که نیازمند جدی ورود به این مباحث هستیم و انشاءالله اولین گاهنامه همزمان با جشنواره فجر منتشر می‌شود. کار دیگر ما برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه سینماست.  این کرسی‌ها مبنایی برای تصمیم‌گیری‌ ما در حوزه فیلمنامه است. ما سینمای انقلاب اسلامی نداریم و در کرسی‌های آزاداندیشی به دنبال این مسیر هستیم. 

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ادامه داد: سینما روایت نیز به طور هفتگی برنامه‌های خود را دارد و فیلمی را برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌کنیم که شاید به آن زمان نرسد اما در دستور کار است. همچنین کارهای مصوب قبلی ما در حال ادامه است چند سریال در حال نگارش است که تا پایان سال تمام خواهد شد. بحث تولید سریال را شروع خواهیم کرد و سریال کاریدون به کارگردانی مسعود آب‌پرور در دست ساخت است و نگارش آن نیز انجام شده است. 

نیرومند در خصوص فیلم‌های کوتاه نیز توضیح داد: در بخش فیلم‌های کوتاه از 22 فیلم تولید شده 81 جایزه بین‌المللی و 7 جایزه داخلی دریافت کردیم. تمامی این مباحث مصوب شده و همه تعهد کردند که آن را انجام دهند. 

نیرومند در خصوص فیلمنامه‌هایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته می‌شود، گفت: 30 فیلمنامه برای نگارش در حوزه دفاع مقدس داریم که چند مورد آنها مربوط به شهدای غواص است همچنین تمامی کتابهایی که ایده آنها در خصوص دفاع مقدس باشد را تلاش می‌کنیم به مرحله فیلمنامه و  تولید برسانیم. 

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس افزود: بی‌تردید سینمای دفاع مقدس ایرانی‌ترین سینما در کشور است فیلم‌های دفاع مقدس باید ملی تلقی شوند و نهادهای مختلف باید توان خود را جمع کنند تا یک فیلم خوب دفاع مقدس تولید شود. تجمیع این بودجه‌های محدود منجر به استفاده از فیلم‌های خوب دفاع مقدس می‌شود. ما یک سقف اعتباری محدود و تعداد بسیاری کارگردان آماده برای تولید داریم اما به خاطر بودجه محدود تعداد کمی فیلم می‌توانیم تولید کنیم. مسیر تولید انجمن مصوب شده و به عنوان مدیرعامل وظیفه‌ام مدیریت در عرصه فیلمنامه است که هر کدام با سیاست‌های ابلاغی بنیاد روایت هماهنگی بود، به تولید آن کمک می‌کنیم. 

نیرومند در خصوص فیلم «سرو زیر آب» به کارگردانی باشه آهنگر توضیح داد: فیلمنامه سرو زیر آب باشه آهنگر به اینجا آمده و ممکن است ایشان تصوراتی در خصوص دفاع مقدس داشته باشد که در جزئیات دچار اختلاف باشیم. این در شورای مشورتی ما تصویب شد و موضوعی که این فیلمنامه به آن می‌پردازد در اولویت اول ما نیست. اذعان کردیم مبلغ قابل توجهی برای تولید این فیلم در نظر می‌گیریم که اگر محصول خوبی باشد، این پول به عنوان وام بلاعوض تلقی می‌شود. 

وی در خصوص شهرک سینمایی دفاع مقدس نیز گفت: مسئولیت تخصصی شهرک بر عهده ما نیست بلکه مربوط به بنیاد روایت فتح می‌شود. شهرک زمانی می‌تواند شهرک باشد که ملی دیده شود و تمام سازمانها که نقشی در ارتقای آن دارند، کمک کنند.

نیرومند در پایان گفت: 150 فیلم در انجمن تولید شده که اکران نشده و علت اصلی آن مشارکت نداشتن بخش خصوصی و تولید آن به صورت دولتی است. در حال حاضر متاسفانه سود برای برخی در تولید است.  دو سال است فیلمنامه همت در دستور کار است و بودجه این فیلم خیلی بالاتر از توان انجمن است  باید کل پروژه‌ها را تعطیل کنیم تا بتوانیم این فیلم را بسازیم. بنابراین پروژه‌های کم بودجه‌تر را  تولید می‌کنیم بنابر این ترجیح ما تولید پروژه‌های کم هزینه‌تر است. 

در ادامه این جلسه سهرابی کارگردان فیلم «خاکستر و برف» درباره آن گفت: خاکستر و برف با حمایت انجمن دفاع مقدس ساخته شده و تولید انجمن نیست. در حال حاضر دولت در بحث اکران متاسفانه مستاصل و پیرو است و تعریف خاصی از  این حوزه ندارد و یک مافیای نامعلوم در بحث سینمایی به وجود آمده و فیلم‌های سخیف کمدی طی این مدت تولید شده که 15 روز بعد از تولید روی پرده رفته. واقعا نمی‌دانم دولت چطور وارد بحث تولید شده است و این مشکل عمیق و ریشه‌ای است و جای دیگری باید دنبال آن باشیم. 

وی در خصوص شهرک دفاع مقدس عنوان کرد: این پیشنهاد را ارائه کردیم که درصدی از تولیدات خود را برای تجهیز شهرک دفاع مقدس انجام دهیم و اگر این 5 درصد اتفاق می‌افتاد، چند میلیارد از بودجه تولید وارد شهرک می‌شد. همچنین طرح جامع شهرک دفاع مقدس آماده شده که در زمان تولید پروژه شهید همت گفتیم که یک پلاتوی بزرگ قرار است ساخته شود که به دلیل کمبود بودجه امکانپذیر نشد. هزینه نگهداری شهرک که حدود یک میلیارد تومان است از عهده ما خارج است و اگر سازمانی درصدی از بودجه تولید را به شهرک اختصاص دهند شرایط بهتر خواهد شد. 

کارگردان فیلم «خاکستر و برف» در پایان گفت: با تغییر مدیریت در تلویزیون، تعدادی سریال که در آستانه تولید یا پیش‌تولید بود، متوقف شد تا رصدی دوباره صورت گیرد و فیلمنامه ما نیز از این قاعده مستثنی نبود. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
فیلم دستگیری ریگی