سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده مجلس: جذب سرمایه گذار تنها راه نجات همدان است


امیر خجسته شامگاه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: سرمایه گذاران بین المللی پایه حضور در استان هستند و در این راستا نیز مصمم هستیم که بدون هیچ گونه چالشی استان را از وضع فعلی خارجی کنیم.
وی اظهار کرد: استانی مانند اصفهان در حال ایجاد راه آهن برای رفت و آمد توریست و رونق گردشگری است در حالیکه استان همدان برای ایجاد راه آهن بین استانی با مشکل مواجه است.
خجسته بیان کرد: اگر چه وضعیت استان راضی کننده نیست اما به نسبت استان های دیگر پیشرفت خوبی داشته ایم چرا که در 36 سال گذشته چالش، تنش و درگیری هایی که در استان وجود داشت موجب غفلت مسئولان از مردم شد.
وی گفت: از ابتدای مجلس نهم وحدت رویه سر لوحه کار نمایندگان استان قرار گرفت و وحدتی که هم اکنون در مجمع نمایندگان مجلس استان وجود دارد مثال زدنی است.
وی افزود: همکاری بین مدیران و نمایندگان استان نیز بسیار مطلوب است که علت آن نیز راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان است که یکی از افراد بسیار تاثیر گذار در توسعه استان به شمار می روند.
خجسته بیان کرد: همواره به استانداران قبلی نیز سفارش کرده ایم که مهمترین دغدغه مردم این استان اشتغال است و باید در حل این مشکل عملگرا باشند.
وی اضافه کرد: قبول داریم که با شرایط تحریم ها نتوانستیم حق مردم را به خوبی ادا کنیم اما به نسبت استان های دیگر وضعیت بهتری داریم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در 36 سال گذشته، استان نتوانسته است سهم خوبی از اعتبارات را به خود اختصاص بدهد اما خوشبختانه با پیگیری های استاندار و نمایندگان مجلس 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و پیشرفت در این استان جذب شد.
خجسته تصریح کرد: فرودگاه همدان 80 سال قدمت دارد و از سال 84 تا 90 تنها 90 میلیارد ریال برای این فرودگاه هزینه شده بود اما از سال 91 تاکنون حدود 400 میلیارد ریال برای این فرودگاه هزینه شده است.
وی افزود: امروز فرودگاه همدان بین المللی است اما هنوز برج مراقبت آن کامل نشده است که برای تقویت این فرودگاه در سال 94 تا 95 نیز 210 میلیارد ریال دیگر در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود تا 22 بهمن ماه سالجاری ترمینال حجاج این فرودگاه نیز راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: برخی معتقد هستند که کار نمایندگان مجلس اجرایی نیست بلکه تنها باید نظارت کنند در حالیکه ما معتقدیم نمایندگان نیز در هر جا که نیاز باشد دوشادوش مسئولان استان وارد عمل شوند.
خجسته گفت: بهره برداری از بیمارستان بعثت که عملیات اجرایی آن 20 سال به طول انجامید به طوریکه زمان افتتاح ساختمانی مستهلک تحویل شد و احداث آزاد راه ساوه _ همدان است که از سال 81 کلنگ زنی شد و با وجود زمان بندی چهار ساله تا سال 91 تنها 30 درصد و پس از آن 71 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به زودی بهره برداری خواهد شد از جمله همکاری اجرایی نمایندگان به شمار می رود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین با کمک نمایندگان منطقه اقتصادی جهان آباد که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان است و پتروشیمی که از سال 91 رها شده بود هم اکنون با جذب 10 هزار میلیارد ریال از شرکت شستا عملیاتی شده است.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور عنوان کرد: راه آهن همدان نیز از سال 75 در دستور کار قرار گفته بود که در زمان وفور پول و ریل برای این راه آهن نیز کاری انجام نشد اما هم اکنون 99 درصد زیر ساخت ها فراهم شده و در حال پیگیری برای ریل گذاری هستیم که مقداری ریل از استان های دیگر جمع آوری و با یک شرکت روسی نیز در این خصوص رایزنی انجام شده است.
وی با بیان اینکه محموله های این شرکت روسی نیز در راه است و هم اکنون 175 کیلومتر از این راه آهن کار شده است اضافه کرد: ایستگاه این راه آهن 15 کیلومتر خارج از شهر همدان در نظر گرفته شده بود که با انجام کارهای کارشناسی این ایستگاه به داخل شهر منتقل خواهد شد.

**به سد تالوار خوش بین نیستم
خجسته در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به وضعیت سد تالوار خوش بین نیستم گفت: آبرسانی سد تالوار که قرار بود تا سال 91 به اتمام برسد تا این سال حدود 18 درصد بود، اما در طول سه سال این میزان پیشرفت به 99 درصد رسید.
وی تصریح کرد: 40 درصد سدهایی که در کشور وجود دارد غیر کارشناسانه است که سد تالوار نیز نمونه این موارد است.
وی ادامه داد: گذشتگانی که چنین تصمیمی گرفتند باید امروز در برابر آن پاسخگو باشند و باید در کنار این سد به دنبال ایجاد یک منبع آبی دیگر برای استان بود.
وی اضافه کرد: این سد ذخیره آبی خوبی ندارد و به نظر می رسد توانایی رفع نیاز استان را نداشته باشد.
نمانیده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد نیروگاه شهید مفتح همدان اظهار کرد: آوردن این نیروگاه به همدان کار اشتباه و آسیبی جدی برای آب های زیر زمینی استان بود چرا که نیروگاه باید در کنار دریا قرار داشته باشد.
وی تبدیل سیستم تر به خشک این نیروگاه را از اقدامات انجام شده در دو سال اخیر ذکر کرد و گفت: انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به این نیروگاه نیز یکی از موثرترین روش ها برای جلوگیری از اصراف آب است.

**مبارزه با مفاسد اقتصادی مهمترین رسالت نمایندگان مجلس است
وی مبارزه با مفاسد اقتصادی را یکی از مهمترین طرح و لایحه هایی برشمرد که باید اجرا شود چرا که راهکارهای مبارزه با مفاسد اقتصادی را که رهبری در هشت ماده ابلاغ کرده اند انتظارات از مجلس این است که در برابر این موضوع واکنش نشان داده و دستگاه ها نیز نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنند تا ریشه مفاسد اقتصادی از بین برود.
وی نقش آفرینی را از رسالت های نمایندگان دانست و عنوان کرد: مجلس بی خاصیت معنا ندارد و یکی از مواردی که نیازمند توجه اساسی نمایندگان است مفاسد اقتصادی است چرا که فردی که در برابر این مفاسد سکوت کند خود با مشکل مواجه است.
وی بیان کرد: مجلس باید قدرتمند در برابر زیاده خواهی ها بایستد تا مفاسد اقتصادی از بین برود.
خجسته افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی کمتر از برجام نیست چرا که مقام معظم رهبری بر مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز تاکید کرده اند.
وی با بیان اینکه روز شهادت شهید مدرس روز مجلس نامگذاری شده است گفت: شهید مدرس الگوی خوبی برای نمایندگان مجلس است چرا که ایشان به عنوان یک نماینده نقش اساسی داشتند .
وی اضافه کرد: قانونگذاری و مبارزه با مفاسد اقتصادی یکی از بارزترین صفات شهید مدرس بود.

**قانون های فضای مجازی در راه است
وی اضافه کرد: عده ای با پنهان کردن خود سعی دارند تا در فضای مجازی به تخریب شخصیت افراد بپردازند اما برای فضای مجازی نیز قانونی ایجاد خواهیم کرد که با متخلفان بر خورد و متناسب با جرم این افراد به حبس محکوم خواهند شد.
وی سیاسی بازی را عامل عقب افتادگی عنوان کرد و گفت: در گردشگری همدان حق مطلب ادا نشده است چرا که همدان با یک هزار و 800 اثر تاریخی تنها گذر گاهی برای توریستان غار علیصدر است در حالیکه حضور هر یک توریست در استان موجب ایجاد هشت شغل در اسنان می شود.
وی در ادامه گفت: کلانشهر و پایتخت تاریخ و تمدن بودن همدان تنها در حد اسم است و در سطوح ملی چیزی مشاهده نشده و اعتباری برایش در نظر گرفته نشده است.
وی ادامه داد: شهرهای نامزد پایتخت شدن، همدان، خمین، سمنان و پرند بوده و مجلس برای تعیین تکلیف این مساله به دولت دو سال مهلت داده است.
خجسته همچنین به تصویب طرح لایحه شفاف سازی هزینه های انتخابات به صورت یک فوریتی اشاره کرد و افزود: این لایحه باید به صورت دو فوریتی به تصویب می رسید اما یک فوریتی به تصویب رسید و سعی می کنیم طرح را خارج از نوبت با حضور وزارت کشور، اطلاعات نتیجه برسانیم تا به این دور از انتخابات مجلس برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والا مقام سردار همدانی ادامه داد: در داخل کشور به اندازه کشور هایی مانند سوریه از شخصیت والای شهید سردار حسین همدانی اطلاع کافی ندارند در حالیکه در کشور های دیگر ایشان را به خوبی می شناسند.
وی با بیان اینکه سردار همدانی یک بسیج 150 هزار نفری در سوریه ایجاد کرد افزود: ایشان از سرمایه های جهان اسلام بود و پس از فوت ایشان نیز مقام معظم رهبری سه بار نام ایشان را در سخنرانی های خود به زبان آوردند.
7530/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دهاقان جذب سرمایه گذار