سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بانک ملت و منطقه آزاد کیش برای توسعه جزیره هندورابی تفاهم نامه امضا کردند


علی اصغر مونسان عصر امروز(یکشنبه) در جمع خبرنگاران در مورد مفاد تفاهم نامه امضا شده افزود: یکی از دستاوردهای هفتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری که آبان ماه امسال در کیش برگزار شد، امضای تفاهم نامه با بانک ملت بود.
وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف ارتقای سطح همکاری های متقابل، گسترش بسترهای مناسب برای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی و بهره مندی دو طرف از توسعه همکاری ها به امضا رسید.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، امضای این تفاهم نامه را گامی برای توسعه پرشتاب کیش در حوزه اقتصادی و گردشگری بیان کرد و افزود: این شتاب نیاز به تامین منابع مالی دارد.
وی، توسعه جزیره هندورابی از دیگر مفاد تفاهم نامه دانست و گفت: این جزیره در ابتدای توسعه و ضروری است نخستین سرمایه گذاری در آن انجام شود تا بتواند الگویی برای دیگر سرمایه گذاران باشد.
به گفته مونسان، قرار است از سوی منطقه آزاد کیش منطقه ای در اختیار بانک ملت قرار داده شود تا هتلی با استاندارهای لازم در آنجا احداث شود.
وی، پیشنهاد ساخت شهرک اقامتی و گردشگری در جزیره کیش را از دیگر مفاد این تفاهم نامه بیان کرد.
مونسان افزود: توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کیش و خرید 10 فروند هواپیمای مدل بالا با همکاری بانک ملت از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: فراهم شدن زیرساخت های مناسب در بخش هوایی، به افزایش کیفیت خدمات و توسعه گردشگری منجر خواهد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش، خرید دین را از دیگر موارد مهم در این تفاهم نامه دانست و گفت: تعداد زیادی چک حاصل عوارض و خرید زمین سرمایه گذاران به صورت اقساطی است؛ با توجه به شرایط نقدینگی و مالی موجود در کشور، این چک ها یا تهاتر می شود و یا زمان وصول آن به تعویق می افتد که بانک ملت در این زمینه و در تامین نقدینگی می تواند کمک کند.
وی افزود: در این زمینه بانک ملت کمک می کند تا بتوانیم مبالغ چک ها را از این بانک دریافت کنیم و تا در موعد فرا رسیدن چک بتواند آنها را وصول کند.
مونسان بانک ملت را در الکترونیکی کردن فرایندها پیشرو خواند و افزود: این بانک می تواند در این زمینه در فرایندهای سازمان منطقه آزاد کیش کمک کند.
وی گفت: سال هاست که بحث دولت الکترونیک در کیش مطرح است اما متاسفانه گام های موثری در این زمینه برداشته نشده، امیدواریم با تجربه خوب این بانک بتوانیم دولت الکترونیک در جزیره کیش را اجرایی کنیم.
مشارکت و حمایت بانک ملت از طرح های زیرساختی سازمان منطقه آزاد کیش، راه اندازی سامانه های نوین مالی، انجام فعالیت هایی در حوزه بورس کالا، انرژی و اوراق بهادار، پرداخت تسهیلات حمایتی و مشارکت در پروژه های بخش خصوصی، از دیگر موارد مطرح شده در این تفاهم نامه است.
این تفاهم نامه با حضور علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و علی رستگار مدیرعامل بانک ملت به امضا رسید که پس از مراحل قانونی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
1630** 1641 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تفاهم نامه بانک توسعه صادرات و اتحادیه صادرکنندگان فرآو