سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بهترین های CES 2016 از نگاه دیجیاتو


بهترین های CES 2016 از نگاه دیجیاتو

بعد از سپری شدن شب سال نوی میلادی است که چشم های اهالی دنیای تکنولوژی به لاس وگاس خیره می شود چرا که در ماراتنی چند روزه و نفس گیر، نه تنها بزرگان این جهان، بلکه کوچک ترها نیز فرصتی برای عرض اندام و خودنمایی پیدا می کنند.

نمایشگاه CES هر سال بزرگ و پربارتر از سال گذشته می شود و در ۲۰۱۶ نیز همین اتفاق رخ داد. شرکت های بزرگ، شرکت های کوچک، استارتاپ ها و حتی گاهی هم توسعه دهندگان مستقل، در صحن این نمایشگاه حاضر می شوند تا ابتکارات شان را در معرض دید علاقمندان به فناوری و اصحاب رسانه قرار دهند. در این میان «والت مازبرگ» می گوید اگر به دیدن نمایشگاه CES می روید، همواره باید بسیاری از محصولات نه چندان جذاب را کنار بزنید و حسابی بگردید تا بالاخره به آن نوآوری های ناب دست پیدا کنید.

نمایشگاه بین‌ المللی CES هر سال بین ۱۰ روز ابتدایی ژانویه برگزار می شود و امسال هم، شاهد برگزاری اش از ششم الی نهم ژانویه بودیم؛ نمایشگاهی که اگر به آن وارد می شوید، نباید انتظار داشته باشید که با سبدی پر از کالاهای جدید به خانه برگردید. رسالت اصلی CES این است که به شما، راه آینده تکنولوژی را نشان دهد؛ تکنولوژی هایی که شاید تا چند سال دیگر هم از راه نرسند اما یک نفر، یک استارتاپ یا یک شرکت کوچک وعده می دهد که بالاخره آن را به دست شما خواهد رساند، به شرطی که پیگیرش باشید و در نهایت حمایت اش کنید.

همانطور که گفتیم، نمایشگاه مورد بحث بیش از اندازه بزرگ شده؛ کار به جایی رسید که روز پیش از آغاز CES 2016، «وال استریت ژورنال» در مقاله ای اعتراضی،‌ نوشت که این رویداد به نهایت ظرفیت خود رسیده و پوشش خبری اش امری تقریبا غیر ممکن و بیش از اندازه دشوار است.

تمام نویسندگان دیجیاتو پیش از آغاز تا انتهای این رویداد، به شکل ۲۴ ساعته با شما همراه بوده و همه اخبار آن را در قالب ۳۰۰ مقاله برایتان به رشته تحریر درآوردند که می توانید بر همه آنها از طریق این لینک، مروری داشته باشید.

این بار نوبت به آن رسیده تا با بهترین های CES 2016 از نگاه دیجیاتو همراه شوید. در هر دسته بندی، چند مورد از بهترین ها را برایتان انتخاب کرده ایم و در نهایت به سراغ بهترین مورد در هر دسته بندی می رویم.

 بهترین خودرو و تکنولوژی های پیشرفته مرتبط

خودروهای هوشمند، تکنولوژی های مرتبط با آنها و ابتکارات توسعه دهندگان پلتفرم های اینچنینی، در CES 2016 از هر زمان دیگری داغ تر بود.

0104_hyundai-1-w600

در نمایشگاه CES امسال، هیوندای وارد میدان شد و گفت که می خواهد در آینده، از تکنولوژی واقعیت افزوده برای جایگزینی دستورالعمل های کاغذی استفاده کند.

اگر در مورد یک قابلیت یا آیتم درون خودرو نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، کافیست روی لیبل مخصوصش اشاره کنید تا ویدئوی آموزشی مربوط به آن قسمت شروع به پخش کند؛ چه در حالت واقعیت افزوده و چه به صورت دو بعدی و معمولی. بر خلاف دیگر محصولات واقعیت افزوده که برای اغلب کاربران گیج کننده اند، راهنمای مجازی هیوندای می تواند در کمک به صاحبان اتومبیل های این شرکت نقش بسزایی داشته باشد.

a20dac252be42309684cd5f0b3feadc4

در جریان برگزاری CES، شاهد آن بودیم که انویدیا هم از یک ابر رایانه برای خودروهای هوشمند پرده برداشت؛ کامپیوتری که Drive PX2 نام دارد. طبق ادعای انویدیا، ابررایانه PX2 قادر است به پردازش ورودی های 12 دوربین ویدئویی، دستگاه های هواشناسی، رادار و حسگرهای فراصوت بپردازد.

Ford-Velodyne-CES-2016

در این میان ولی کمپانی «فورد» هم به خوبی درخشش خود را نشان داد. این شرکت از یک رادار LiDAR بسیار پیشرفته پرده برداشت. این رادارهای نوری، اکنون عضوی جدایی ناپذیر از دنیای رانندگی بدون دخالت انسان هستند و اتومبیل خودران گوگل نیز از همین رادارهای نوری بهره می گیرد. البته باید خاطر نشان کرد که تسلا علاقه ای به استفاده از چنین رادارهایی ندارد.

رادار جدیدی که از سوی فورد توسعه یافته و در CES معرفی شد، کوچک تر از نمونه های کنونی [از جمله گونه ای که توسط گوگل استفاده می شود] است و برد بیشتری دارد. به همین علت، دقت آن از نمونه های فعلی بیشتر است.

اما جدا از بحث تکنولوژی های مرتبط با خودروهای هوشمند و بدون راننده، اجازه دهید کمی هم به خود اتومبیل ها بپردازیم.

72

در نخستین روز از نمایشگاه CES امسال بود که شرکت Faraday Future خودروی مفهومی خود به نام FFZero1 را معرفی کرد؛ محصولی که به نقل از سازنده اش، می خواهد دنیای حمل و نقل را متحول کند. این خودرو تنها برای یک سرنشین جا دارد و به همین دلیل، مشخص نیست که وعده ی سازنده چگونه قرار است عملی شود.

شرکت مورد بحث، در داخل غرفه خود، سطوح مختلفی از خودمختاری را برای محصولاتش به تصویر کشید و این مساله نشان می دهد که Faraday Future قصد دارد آپدیت های مد نظرش را با سیستمی مشابه به تسلا ارائه کند. در نمایشکاه CES امسال همچنین این موضوع افشا شد که شرکت چینی LeTV، پشتیبان مالی Faraday Future است.

در هر حال نکته اینجاست که Faraday Future با ارائه این خودروی مفهومی در CES 2016، به جای اینکه به سوالاتی که پیرامون برند مرموز اش وجود دارند پاسخ دهد، بیشتر باعث ایجاد سوالات بیشتر شد و این مسئله را به شکل ناخودآگاه مطرح کرد که با یک اتومبیل که گویی از فیلم های Batman سردرآورده، چگونه قرار است صنعت اتومبیل سازی متحول شود؟ بیراه نیست اگر بگوییم «ایلان ماسک» پس از مشاهده این طرح مفهومی چند دقیقه ای لبخند ملیح می زده.

بهترین خودرو از نگاه دیجیاتو: شورولت بولت

0106_bolt25-w600

خودروی دیگری که در نمایشگاه CES امسال در مرکز توجهات قرار گرفت، شورولت بولت بود. محصولی که نه به خاطر زیبایی اش، بلکه به خاطر کمیاب بودن نمونه اش در جهان خودرو باید آن را ستود. شکی نیست که تسلا اکنون بهترین خودروی های الکتریکی را توسعه داده و در ایالات متحده، به بهترین شکل از آنها پشتیبانی به عمل می آورد. مشکل اینجاست که خودروهای این شرکت با قیمتی بالاتر از حد متوسط به فروش می رسند چرا که از باتری قدرتمندی برخوردار هستند.

در حالی که تسلا وعده می دهد که قرار است خودروی Model 3 را با باتری ضعیف تر و قیمت پایین تر از Model S به بازار عرضه کند، شورولت در نمایشگاه CES از نمونه الکتریکی خودروی بولت پرده برداشت که می تواند با هر بار شارژ، مسافتی حدود ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. شرکت یاد شده تصمیم دارد این محصول را با برچسب قیمت ۳۰ هزار دلاری در اختیار کاربران قرار دهد.

ابزارهای پوشیدنی و پایشگر سلامتی

در چند سال اخیر همواره شاهد آن بوده ایم که نمایشگاه CES، محلی برای جولان دادن ابزارهای پوشیدنی بوده. امسال نیز همین اتفاق رخ داد و شاید بتوان گفت بخش عمده ای از جذاب ترین محصولاتی که در CES 2016 معرفی شدند، تکنولوژی هایی پوشیدنی بودند.

razer-nabu-watch-5

ریزر همواره برند خاصی بوده و در تولید هر محصولی، وسواسی بیش از حد به خرج می دهد تا امضایش را پای محصولات خود حفظ کند. این شرکت که در سال های اخیر تمرکز ویژه ای بر محصولات مرتبط با گیمینگ داشته، به تازگی وارد حوزه تولید گجت های پوشیدنی نیز شده است.

در حاشیه CES 2016، این شرکت از یک ساعت هوشمند به نام Nabu Watch پرده برداشت. ریزر در این محصول، از نمایشگری خاص بهره گرفته تا عمر باتری در یک روز به پایان نرسد.

این در حالیست که محصول مورد بحث، بیشتر قابلیت های ساعت هوشمند و دستبندهای سلامتی را به شکل یکجا به کاربر عرضه کرده و در همین راستا، با فناوری بلوتوث به تلفن همراه فرد متصل می گردد.

reconlede-w600

کلاه هوشمند Empire EVS که از طرف شرکت Recon توسعه پیدا کرده بود را می توان یکی از جذابیت های CES امسال دانست.

این محصول با پلتفرم اندروید و پردازنده ای ۲ هسته ای با فرکانس ۱ گیگاهرتز معرفی شد. در این کلاه، نمایشگری وجود دارد که به دوربین GoPro متصل می گردد و از طریق آن می توانید در بازی پینت بال، دامنه دید وسیع تری کسب کرده و در مبارزات شانس بیشتری برای پیروزی به دست آورید.

DSCF2667.0

در این میان شرکت کاسیو هم بالاخره با ساعتی هوشمند به نام Smart Outdoor Watch وارد میدان شد و محصولی مبتنی بر «اندروید ور» را برای طرفداران این پلتفرم نرم افزاری ارائه داد.

این ساعت هوشمند تا عمق ۵۰ متری در برابر آب مقاومت داشته، گواهی نامه ی ویژه ی گجت های مناسب ارتش را دریافت نموده و با یک سنسور فشار سنج، قطب نما و شتاب سنج همراه شده. کاسیو برای این ساعت مبلغی معادل ۵۰۰ دلار را در نظر گرفته است.

بهترین ابزار پوشیدنی و پایشگر سلامتی از نگاه دیجیاتو: Fitbit Blaze  

FITBITlead

فیت بیت، همواره به عنوان یک پیشتاز در زمینه توسعه پایشگرهای دیجیتالی شناخته شده است. این شرکت در CES امسال، از یک پایشگر سلامتی دیگر در ظاهر یک ساعت هوشمند پرده برداشت؛ محصولی که وجود قابلیت های بسیار، تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد اما می توان تنها ضعف اش را، فقدان سیستم عامل اندروید ور و وجود سیستم عامل اختصاصی Fitbit دانست که البته با اندروید و iOS هماهنگی کامل دارد.

ساعت هوشمند Fitbit Blaze از نمایشگر رنگی، واچ فیس های متنوع، طراحی باریک و زیبا و بندهای متعدد بهره می برد. محصول مورد بحث اکثر امکانات ساعت های هوشمند را ارائه می کند که از جمله آنها می توان به مدیریت تماس، پیام رسانی، نمایش اطلاعات ثبت شده در تقویم و کنترل پخش موسیقی اشاره کرد.

سازنده البته عمده ترین بخش فعالیت خود را نیز در ساخت این محصول فراموش نکرده و قابلیت های متنوعی را در زمینه فعالیت های ورزشی برای ساعت هوشمند خود در نظر گرفته است.

این ساعت هوشمند به لطف قابلیت SmartTrack، فعالیت کاربر را به شکل هوشمند تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آن را در زمینه های متنوعی از جمله دوچرخه سواری، بدن سازی و حتی یوگا، به شکل خودکار به ثبت می رساند.

بهترین تلویزیون ها

شاید تلویزیون دو لبه ی ال جی را بتوان یکی از بهترین های ابتکارات در نمایشگاه امسال دانست؛ محصولی که می توانید آن را در میانه اتاق قرار دهید چرا که در پشت و روی آن، دو نمایشگر قرار گرفته که قادر هستند دو محتوای مختلف را به نمایش بکشند.

LG-4mm-dual-display-1

این محصول البته فعلا هنوز به فروش نمی رسد و باید دید که آیا در ادامه ال جی تصمیم به فروش انبوه اش خواهد گرفت یا خیر. لازم به ذکر است که پیش از این نیز ال چی چنین طرحی را ارائه داده بود اما امسال، این تلویزیون دو لبه کامل تر از گذشته به نظر می رسید.

sony-bravia-x930d

امسال در CES شاهد بروز شدن تلویزیون های سری Bravia از سونی هم بودیم. این محصولات پیش از این نیز به رزولوشن 4K تجهیز شده بودند اما امسال، نوبت به درخشش HDR در آنها رسیده بود.

سونی در کنار بروز رسانی تلویزیون هایش با ویژگی HDR، سرویس استریم فیلم های سینمایی اش را نیز به این قابلیت مجهز نموده تا بتوانید بدون دردسر، به محتوای HDR و 4K دسترسی یابید.

phpomx3r2

در بین سازندگان بنام تلویزیون ها، سامسونگ هم امسال با نمونه های بروز رسانی شده از SUHD TV پا به وگاس گذاشته بود. همه مدل های این سری که برای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته شده اند، از ویژگی HDR بهره می برند که نمایش تصاویر را با روشنایی و پویایی بیشتری امکان پذیر می سازد.

شرکت کره ای ضمناً فناوری کوانتوم دات خود را نیز بهبود داده تا بهترین کیفیت در محیط های تاریک و روشن به شکل یکسان قابل دستیابی باشد.

عمده ترین نقطه تمرکز سامسونگ در SUHD TV های سال ۲۰۱۶ را می توان حوزه خانه های هوشمند به شمار آورد، چرا که شرکت کره ای امکان کنترل ابزارهای خانگی که از پلتفرم SmartThings پشتیبانی می کنند را برای تلویزیون های جدید در نظر گرفته، البته با استفاده از آداپتور USB که باید آن را به شکل جداگانه برای تلویزیون تهیه نمایید.

بهترین تلویزیون از نگاه دیجیاتو:  LG G6 4K TV phpd5fomt-w600-w600

با استفاده از پنل های OLED که البته به HDR Pro نیز مجهز گشته اند، ال جی حضوری عالی در CES 2016 به هم رساند.

سری G6 به عنوان پرچمدار تلویزیون های این برند، با رزولوشن 4K تصاویری خیره کننده را در برابرتان قرار می دهند و این در حالیست که خود نمایشگر هم از حاشیه ای بسیار اندک و طراحی باریک بهره می برد. ال جی هنوز قیمت سری G6 که به HDR Pro مجهز شده را بیان نکرده است.

lg-uh9500-8k-tv

در این میان شرکت کره ای، یک تلویزیون ۹۸ اینچی 8K با نام UH9800 را نیز در معرض نمایش قرار داد. این محصول البته با قیمت ۱۳۳ هزار دلاری اش، مشخصا انتخاب مناسبی نیست چرا که در حال حاضر محتوای 8K به شکل بسیار محدودی در دسترس است.

بهترین موبایل ها

نمایشگاه CES مکان مناسبی برای ارائه تلفن های هوشمند نیست و شرکت های سازنده موبایل نیز به خوبی همین موضوع را درک کرده اند.

در CES امسال نیز خبر خاصی در حوزه تلفن های هوشمند نبود و صرفا چند برند چینی، به معرفی محصولات میان رده خود پرداختند. البته این نمایشگاه شاهد یک ستاره، باز هم از سرزمین اژدهای سرخ بود؛ محصولی که با قلب تپنده ای به نام اسنپدراگون ۸۲۰ از راه رسید.

lenovo-vibe-s1-lite

تلفن همراه  Vibe S1 Lite از لنوو، یکی از دستگاه های چشم نوازی بود که در CES 2016 امسال رونمایی شد. این محصول اقتصادی، با دوربین سلفی قدرتمندی وارد میدان شده و برای افرادی مناسب است که می خواهند با صرف هزینه ای اندک و ۱۹۹ دلاری، به دوربینی ۸ مگاپیکسلی در جلوی موبایل خود دسترسی پیدا کنند.

این محصول همچنین به یک نمایشگر ۵ اینج از نوع تمام اچ دی تجهیز شده است که با توجه به قیمت یاد شده، بسیار مطلوب به نظر می رسد.

o644cyb4

در این میان کمپانی فرانسوی آرکاس نیز دو تلفن هوشمند اقتصادی به CES آورد که می توان مزیت آنها را، عمر طولانی باتری شان دانست.

موبایل های 40 Power و 50 Power دستگاه هایی هستند که در موردشان صحبت می کنیم و از نام شان مشخص است که چه کاربردی دارند. نمونه اول، به یک نمایشگر ۴ اینچ و نمونه دوم که باتری بزرگتری هم دارد،‌ به نمایشگری ۵ اینچ تجهیز گشته. سازنده این محصولات ادعا می کند که هر دوی آنها به راحتی تا دو روز استفاده را پاسخگو هستند.

lg-k10 (1)

LG از آن دست شرکت هایی است که دوست دارد همواره چند تلفن هوشمند در CES معرفی کند. امسال هم این اتفاق رخ داد و شرکت کره ای، موبایل های K7 و K10 را با خود به لاس وگاس برد.

این محصولات تا حدی از موبایل های پیشین ال جی، زبان طراحی متفاوت تری دارند و در سطح اقتصادی و میان رده قرار می گیرند.

K10 به عنوان موبایل برتر در این بین، نمایشگری ۵.۳ اینچی دارد که می تواند تصاویر را با کیفیت HD به معرض نمایش بگذارد. شیشه محافظ این نمایشگر در کناره ها دارای انحنای اندکی است که باعث می شود هنگام سوایپ کردن از اطراف، حس جالبی به کاربر منتقل گردد.

در رابطه با دوربین اصلی دستگاه نیز باید بگوییم که مدل LTE با سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی و مدل 3G با سنسوری ۸ مگاپیکسلی ارائه می شود. بنا بر اعلام ال جی، رم های این دستگاه نیز قرار است بنابر انتخاب کاربر متفاوت باشد. رم های ۱، ۱.۵ و ۲ گیگابایت گزینه هایی هستند که کره ای ها در برابر مشتری قرار می دهند.

lg-k-series-2-k7

K7 اما تلفن همراهی بود که از نمایشگر ۵ اینچی برخوردار بوده و یک باتری ۲۱۲۵ میلی آمپری در آن جای گرفته. دوربین جلو هر دو دستگاه رزولوشنی ۵ مگاپیکسلی دارد، اما دوربین پشتی بنابر انتخاب کاربر می تواند به سنسور های ۵ و یا ۸ مگاپیکسلی مجهز گردد.

بهترین موبایل از نگاه دیجیاتو: LeTV Le Max Pro

DSC_5282-1-w600

در میان چندین موبایل میان رده و اقتصادی که از سوی شرکت های یاد شده معرفی گشتند، یک محصول اما به خوبی درخشید.

تلفن همراه Le Max Pro از شرکت چینی LeTV توانست نگاه بیشتر بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES را به خود جلب کند چرا که شرکت کوالکام آن را به عنوان اولین اسمارت فون مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی کرد.

در اسنپدراگون ۸۲۰، چهار هسته پردازشی سفارشی شده با فرکانس پردازشی ۲.۲ گیگاهرتز مشغول به کار هستند و از طرفی، کوالکام از پردازشگر گرافیکی آدرنو ۵۳۰ نیز در این چیپست بهره گرفته. تلفن هوشمند مورد بحث در کنار چیپست اسنپدراگون ۸۲۰، به چهارگیگابایت رم نیز مجهز شده است.

بهترین محصولات مرتبط با گیمینگ

MSI_GT72S_Tobii

لپ تاپ گیمینگ Dominator از MSI، یکی از دستگاه های برتر حوزه گیمینگ در CES 2016 بود. از مشخصه های بارز این محصول می توان به بدنه ای با استحکام، بلندگوهای قوی و البته کیبوردی بی نظیر و زیبا اشاره داشت.

شرکت سازنده خبر داده که می خواهد این لپ تاپ را بروز رسانی نموده و قابلیت دنبال کردن حرکت چشم انسان را نیز به آن اضافه کند. MSI خبر می دهد که این لپ تاپ قدرتمند را در اواخر ماه ژانویه در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

PDP-Super-Charger-720x405

در CES، حوزه گیم همواره یکی از نقاط مورد توجه بوده است و امسال نیز تجهیزات قابل قبولی را مشاهده کردیم. در میان انبوهی از ابزارها و شرکت ها، می توان شرکتی را یافت به نام «Performance Designed Products» که یک شارژر با عنوان «Super Charger» را به خود به CES آورده بود.

این شارژر قادر است باتری کنترلر اکس باکس وان را در مدت ۶۰ ثانیه به شکل کامل شارژ کند.

شرکت مورد بحث ادعا می کند تا پیش از این هیچ کسی قادر نبوده چنین محصولی بسازد و در هر بار شارژ، کنترلر اکس باکس وان 10 الی 12 ساعت می تواند به شکل مداوم کار کند.

کمپانی سازنده Super Charger هنوز قیمت این محصول را اعلام نکرده است.

HTC-Vive-DK2-3-

شرکت HTC هم بالاخره پس از حرف و حدیث های بسیار با هدست واقعیت مجازی Vive Pre، وارد دنیای گیمینگ شد.

این محصول در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ رونمایی شد و قرار بود پیش از پایان یافتن همان سال، به دست مصرف کنندگان برسد اما بحران هایی که این روزها گریبان شرکت تایوانی را گرفته اند، اجازه چنین کاری را ندادند و حالا بالاخره HTC نسخه بهبود یافته از همان محصولی که پیشتر طراحی کرده بود را با نام Vive Pre برای علاقمندان به واقعیت مجازی معرفی کرد.

در نمونه تازه، کنترلرهای این هدست نیز به حالت بی سیم درآمده اند و کیفیت نمایشگر نیز به نسبت کیت توسعه دهنده و نسخه قبلی، بهبود مناسبی یافته است.

اچ تی سی این بار خبر می دهد که قرار است نسخه دوم Vive را در ماه آوریل سال جاری به دست مشتریان برساند و باید منتظر ماند و دید این بار وعده شرکت تایوانی به حقیقت بدل خواهد شد یا خیر.

بهترین محصول گیمینگ از نگاه دیجیاتو: اولترابوک Razer Bladestealth 

razer-blade-stealth-04-w600

لپ تاپ هایی که تا کنون در حوزه گیمینگ توسعه پیدا کرده بودند، همواره از بدنه ای ضخیم و وزنی بیش از اندازه بالا برخوردار بودند. در نمایشگاه CES امسال ولی بالاخره شرکت Razer دست به کار شد و محصولی ارائه دهد که به جرات می توان گفت چند سالی هست اهالی دنیای بازی های رایانه ای در انتظارش بودند.

Bladestealth یک اولترابوک بسیار باریک و سبک است که اگر سازنده اش را نشناسید، به هیچ عنوان تشخیص نخواهید داد که به محصولات گیمینگ ارتباطی دارد. البته قرار نیست خود دستگاه به تنهایی و البته با این ضخامت اندک اش، بار اجرای بازی های سنگین را بر دوش بکشد. شرکت ریزر خبر می دهد که در کنار این اولترابوک، یک کیس را به نام Core عرضه خواهد کرد که هنوز تاریخ فروش و قیمت آن نیز مشخص نشده است.

خود Bladestealth اما به تنهایی، قیمتی معادل ۹۹۹ دلار دارد که در قیاس با مک بوک ایر اپل، برتری های بسیاری دارد. از پردازنده اینتل Dual-core 2.5 GHz Core i7 گرفته تا رزولوشن تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و نورپردازی زیبای صفحه کلید. این نوت بوک همچنین در گونه ای دیگر قابل دسترسی است که ریزر نمایشگری 4K را در آن به کار گرفته. برای دریافت این نمونه، به جای ۹۹۹ دلار، باید مبلغی معادل ۱۵۹۹ دلار را پرداخت نمایید.

بهترین پهپادها

dji-phantom-3-4k-w600

در سال های اخیر دیده ایم که چگونه علاقه عمومی به پهپادها افزایش یافته. درون ها، این روزها در صنعت فیلم برداری به شدت مورد استفاده قرار می گیرند و به همین علت، شرکت DJI به عنوان یکی از معتبر ترین سازندگان گجت های یاد شده، در CES 2016 دو نمونه تازه از این محصول را معرفی کرد.

نمونه اول، فانتوم سه 4K نام دارد و همانطور که از نامش پیداست، می تواند ویدیو را با رزولوشن 4K به ثبت برساند. این نمونه، از لحاظ ارتباط WiFi نیز ارتقا پیدا کرده و اکنون می تواند تا مسافت 1.19 کیلومتر پرواز کند.

dji-inpsire-1-pro-black-630-w600

نمونه بعدی که دستگاهی بسیار پیشرفته تر است، Inspire 1 Pro نام گرفته و بر روی خود دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی را حمل می کند که می تواند تصاویر 4K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه شکار نماید. شرکت DJI، قیمت این مدل را ۴۹۹۹ و قیمت فانتوم سه 4K را ۹۹۹ دلار اعلام کرد.

201607dsc08645jt-1-w600

اما پس از DJI، به شرکتی دیگر می رسیم که Parrot نام دارد و پهپادی توسعه داده که ظاهرش با نمونه های مشابه کاملا متفاوت است. در این دستگاه خبری از ۴ موتور نیست و صرفا یک موتور در بخش انتهایی اش دیده می شود.

این پهپاد بالدار که «دیسکو» نام دارد، از سیستمی هوشمند بهره می برد که برای به پرواز درآوردنش، نیاز خاصی به آموزش دیدن در این رابطه ندارید چرا که به لطف سنسورهای متعدد به کار گرفته شده در آن، تا حد زیادی هوشمند گشته و به شکل خودکار قادر به پرواز است.

201601dsc08614jt-1-w600

وزن این پهپاد ۷۰۰ گرم بوده و سازنده ادعا می کند که سرعت آن به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این محصول به یک دوربین ۱۴ مگاپیکسلی مجهز شده و حتی قابلیت ارسال تصاویر به شکل زنده را نیز داراست که البته این موضوع، رابطه مستقیمی به فاصله خود پهپاد با شما، به عنوان کنترل کننده و دریافت کننده سیگنال دارد. در واقع هرچقدر که «دیسکو» از شما دور تر شود، می توان گفت که کیفیت تصاویر ارسالی نیز کاهش خواهند داشت.

بهترین پهپاد از نگاه دیجیاتو: Yuneec Typhoon H

yuneec-typhoon-h

شرکت رقیب DJI، یعنی کمپانی Yuneec، یک پهپاد شش موتوره یا هگزاکوپتر جدید از سری Typhoon معرفی کرده است که دارای ماژول «اجتناب از برخورد» بوده و از تکنولوژی RealSense اینتل نیز بهره جسته است.

در این میان مدیر عامل اینتل، آقای برایان کرانیچ نیز این محصول را هوشمندترین پهپاد لقب داد. نکته جالب تر اینکه Typhoon به لطف دوربینی مخصوص، قادر به ثبت ویدیوهای ۳۶۰ است که بعدا کاربر می تواند آنها را در هدست واقعیت مجازی خود تماشا کند.

قیمت این پهپاد ۱۷۹۹ دلار اعلام گشته و کنترلر آن دارای نمایشگری ۷ اینچی است.

بهترین کامپیوتر شخصی [لپ تاپ و اولترابوک]

لنوو، HP، سامسونگ و در کمال تعجب، «ال جی» فاتحان اصلی کامپیوترهای شخصی در CES 2016 بودند.

dsc-7168-1

سامسونگ از خانواده اولترابوک های سری ۹ خود در CES 2016 پرده برداشت که با ظاهری زیبا و بدنه ای باریک، نوید محصولاتی با کیفیت را می دهند.

سری ۹ سامسونگ به نمایشگرهای ۱۳.۳ و ۱۵ اینچی مجهز شده که هر دو از پنل PLS و رزولوشن 1080p بهره می برند. این محصولات با چیپ های اسکای لیک Core i5 و i7 به دست مشتریان خواهند رسید در حالی که هشت گیگابایت حافظه داخلی و البته پردازشگر گرافیکی HD520 اینتل نیز در آنها جای گرفته.

dsc-7051-1

روی بدنه ی دستگاه ها دو پورت USB 3.0 تعبیه شده و مدل بزرگتر یک درگاه میکرو HDMI، پورت USB-C، مینی اترنت و مینی VGA را نیز با خود به همراه دارد. هر دو دستگاه فاقد نمایشگرهای لمسی هستند، از نظر کارایی می توان آنها را به نسبت مناسب دانست و کیبورد و ترک پد شان نیز تجربه ای قابل قبول را فراهم می آورند.

HP20151013561-w600

شرکت HP هم در نمایشگاه CES بیشتر با لپ تاپ های تجاری اش درخشید. این سازنده آمریکایی محصولی را با نام EliteBook Folio  ارائه داد که به نمایشگر ۱۲.۵ اینچ و رزولوشن 4K مجهز شده بود.

آلومینیومی که برای بدنه این لپ تاپ در نظر گرفته شده باعث شده تا دستگاه وزن سبک و حدود یک کیلوگرمی و ضخامت 12.4 میلی متری داشته باشد و ظرافت این فلز هنگامی که نمایشگر را به صورت 180 درجه به سمت پائین خم می کنید بیشتر مشهود خواهد بود و نشان می دهد کارشناسان این شرکت برای تمایز این لپ تاپ از دیگر نمونه های موجود در بازار، تحقیقات گسترده ای انجام داده اند.

hp20151013553-1-w600

البته نکته ای که باید آن را در نظر داشت، استفاده ی لپ تاپ مورد بحث از پردازنده های سری Core M اینتل است. این در حالیست که HP ادعا می کند که باتری Folio به لطف پردازنده کم مصرف، تا ۱۰ ساعت دوام خواهد داشت که برای یک محصول ویندوزی، رقمی قابل تحسین به شمار می رود.

لازم به ذکر است که HP، این محصول را در نمونه های ۱۲.۵، ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی توسعه داده که صرفا نمونه ۱۲.۵ اینچی از پردازنده Core M اینتل برخوردار بوده و سایر نمونه ها قدرت و البته قیمت بالاتری دارند.

lg-gram-15-0002-970x647-c

یکی از بحث برانگیز ترین لپ تاپ هایی که در CES 2016 رونمایی شد، Gram از ال جی بود که می توان به آن عنوان سبک ترین لپ تاپ ۱۵ اینچی جهان را داد چرا که وزنش صرفا به ۹۸۰ گرم می رسد.

جدیدترین لپ تاپ ال جی، از نمایشگری با پنل IPS بهره می برد که به رزولوشن ۱۰۸۰p مجهز شده است. سیستم عامل این لپ تاپ نیز مشخصا ویندوز ۱۰ بوده و از پورت USB-C نیز در آن استفاده شده.

ال جی گرم، به نسل ششم از پردازنده های اینتل تجهیز گشته که به انتخاب خود می توانید نمونه های Core i5 یا Core i7 را انتخاب کنید. در این میان ال جی ادعا می کند که لپ تاپ ویندوزی اش، می تواند تا ۷ ساعت عمر باتری را نیز در اختیار کاربر قرار دهد.

بهترین لپ تاپ از نگاه دیجیاتو: لنوو ThinkPad X1 Yoga

06_ThinkPad_X1_Yoga_HERO_SHOT_02_WIN_10_MINISTART_v03-980x627-w600

این محصول با بدنه باریک و وزن اندک اش، تمام خصوصیات یک لپ تاپ عالی را داراست و از طرفی، قابلیت حرکت ۳۶۰ درجه نمایشگر لمسی نیز در آن وجود دارد.

X1 Yoga می تواند با تمایل خریدار، به پردازنده های سری Core i7 اینتل و همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه RAM و یک ترابایت حافظه SSD مجهز شود. نمایشگر این محصول ۱۴ اینچ بوده و در نمونه های FHD یا 2K در دسترس خریدار قرار خواهد گرفت.

07_ThinkPad_X1_Yoga_HERO_SHOT_03_SKYPE_v03-980x627-w600

لنوو همچنین X1 Yoga را با استفاده نمایشگری 2K با پنل OLED در اختیار خریداران قرار می دهد که تصاویر را با زیبایی خاصی به نمایش می کشد. البته برای دسترسی به پنل های OLED، باید حاضر به پرداخت ۲۰۰ دلار بیشتر باشید. در نهایت لازم به ذکر است که مدل پایه اکس وان یوگا، با قیمت پایه ۱۴۴۹ دلار در انتهای ماه جاری به بازار عرضه خواهد شد.

بهترین ابتکارات در CES 2016 از نگاه دیجیاتو نوشابه ساز Kold

29keurig-web1-master675

نوشابه ساز Kold از سوی کمپانی Keurig و با همکاری شرکت کوکاکولا توسعه یافت و در CES 2016 به نمایش گذاشته شد.

همراه با این نوشابه ساز، خشاب هایی نیز به دست مشتری خواهد رسید که طعم های مختلف را به ارمغان خواهند آورد. پس از قرار دادن خشاب مورد نظر در دستگاه نیز، بعد از ۶۰ الی ۸۰ ثانیه، نوشیدنی گاز دار شما آماده می شود.

با توجه به محلی که از آنجا نوشابه ساز Kold را خریداری می کنید، با قیمت های ۲۹۹ الی ۳۶۹ دلار رو به رو خواهید شد که البته قیمت بالا را می توان یکی از نکات منفی محصول مورد بحث دانست.

نمایشگر رول شونده ال جی

Untitled-1-18

نمایشگر انعطاف پذیر و رول شونده ال جی در همان ابتدای مراسم CES از راه رسید و چشم های بسیاری را به خود خیره کرد.

این نمایشگر همچون یک تکه کاغذ قابلیت رول شدن دارد و تکنولوژی به کار گرفته در آن، حاصل تلاش های این شرکت کره ای در زمینه تولید نمایشگرهای OLED منعطف، قابل رول شدن و دارای خمیدگی است.

خود شرکت سازنده باور دارد که اینگونه نمایشگرها، در آینده جای روزنامه های کاغذی را پر خواهند کرد.

کابل USB-C شرکت Griffin برای مک بوک 

griffin-breaksafe-usb-c

مک بوک Air و Pro، از سیستمی مغناطیسی برای اتصال کابل شارژر به دستگاه استفاده می کنند و اپل نام این سیستم را «MagSafe» گذاشته است. از طرفی قدرت چسبندگی کابل به بدنه لپ تاپ توسط MagSafe، به حدی است که نه به راحتی جدا می شود و نه اگر پایتان به سیم آن برخورد کند، باعث زمین خوردن لپ تاپ شما خواهد شد.

این قابلیت در مک بوک جدید و باریک، به علت استفاده از اتصال USB-C وجود ندارد و حالا شرکت Griffin مبدلی برای مک بوک اپل ساخته تا حالتی شبیه به MagSafe را برای این دستگاه به ارمغان آورده و از حادثه های احتمالی نیز جلوگیری به عمل آورد.

این کابل که BreakSafe نام دارد قرار است با قیمت ۴۰ دلار به بازار عرضه شود.

یخچال پیشرفته ال جی با قابلیت Auto Door

unnamed

یخچال ال جی دو ویژگی بسیار جذاب دارد؛ قابلیت اول، مربوط می شود به خود درب، جایی که یک بخش سیاه رنگ روی یکی از درب ها مشاهده می شود و می توانید با ضربه زدن به آن، فضای داخلی یخچال را مشاهده کنید. نکته اینجاست که تا پیش از اینکه به این شیشه ضربه وارد کنید، صرفا با فضایی مشکی رنگ رو به رو هستید.

قابلیت دوم، Auto Door نام دارد؛ نوعی ویژگی که به شما اجازه می دهد وقتی از خرید بر می گردید و نمی توانید درب را باز دست های خود باز کنید، یخچال پای شما را شناسایی کرده و درب را برایتان باز کند. این در حالیست که یخچال به قدری هوشمند است که برای یک کودک یا حیوان خانگی، درب را باز نخواهد کرد.

نمایشگاه CES اگرچه در می


ویدیو مرتبط :
نگاه نزدیک دیجیاتو به لنوو P1