آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ «نان کره‌ای دارچینی»، عطر دارچین در قنادیِ خانگی


شیرینی ها/ «نان کره‌ای دارچینی»، عطر دارچین در قنادیِ خانگیزندگی ایده آل/ خیلی جاها عطر دلربای دارچین، از کافه و قنادی‌ها به مشام می‌رسد و اشتهای آدم را تحریک می‌کند. اما شاید ما با دارچین در آشپزی و پخت‌وپز، بیشتر معاشرت می‌کنیم و کمتر در شیرینی‌ و کیک‌پزی از این ادویه خوش‌رنگ و بو استفاده می‌کنیم.
چی لازم دارم:
آرد: 800گرم
تخم‌مرغ: 3 عدد
مارگارین ذوب شده: 150 گرم
شکر: 200 گرم
وانیل: یک‌دوم قاشق چایخوری
ماست: 130 گرم
خمیرترش: 20 گرم
بهبوددهنده: 4 گرم
کرم پاتی سیر: به میزان لازم
شیر: به میزان لازم
پودر دارچین: به میزان لازم
زرده تخم مرغ: یک عدد
کنجد: به میزان لازم
چطور بپزم:
1. ابتدا آرد را با بهبوددهنده الک کرده و کنار می‌گذاریم. ماست را همراه دو قاشق از شکر و خمیرترش و چند قاشق از آرد هم می‌زنیم، پیش خمیری حاصل می شود که روی آن را می‌پوشانیم و در محیطی گرم به مدت 15 دقیقه قرار می‌دهیم تا افزایش حجم دهد.
2. پس از این مدت تخم‌مرغ‌ها را با مابقی شکر هم زده همراه مارگارین ذوب شده و مخلوط آرد و بهبود دهنده و وانیل به پیش‌خمیر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا جایی که خمیر یکدستی حاصل شود. روی خمیر را پوشانده و به مدت 60 تا 80 دقیقه در محیطی گرم استراحت می‌دهیم تا حدودا حجم خمیر دوبرابر شود.
3. خمیر را به قطر نیم سانتی‌متر پهن می‌کنیم و به شکل نواری می‌بریم. روی هر نوار کرم پاتی سیر و کمی شکر و پودر دارچین می‌پاشیم و هر نوار را به دور خود می‌پیچیم.
4. بافت حاصل را روی کاغذ روغنی داخل سینی فر قرار داده داخل کیسه نایلونی می‌گذاریم و دوباره به مدت 15 دقیقه در محیطی گرم استراحت می‌دهیم. بهتر است در این مرحله یک لیوان آب جوش نیز داخل سینی در کیسه نایلونی قرار دهیم. پس از این مدت با زرده تخم‌مرغ که با کمی شیر مخلوط کرده‌ایم روی نان را آغشته می‌کنیم و روی‌شان کنجد می‌پاشیم و به مدت حدودا 50 دقیقه در پنجره وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، می‌پزیم.





منبع: زندگی ایده آل


ویدیو مرتبط :
‫شیرینی دارچینی‬‎