آموزش ساخت تصاویر متحرک در اندروید


اگر سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشید تصاویری را می‌بینید که متحرک هستند اما از صدا برخوردار نیستند و حجمی به‌مراتب کمتر از ویدیو دارند، این تصاویر متحرک با نام GIF خوانده می‌شوند و تقریبا در تمامی شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده هستند.

اگر سری به شبکه‌های اجتماعی زده باشید تصاویری را می‌بینید که متحرک هستند اما از صدا برخوردار نیستند و حجمی به‌مراتب کمتر از ویدیو دارند، این تصاویر متحرک با نام GIF خوانده می‌شوند و تقریبا در تمامی شبکه‌های اجتماعی قابل استفاده هستند. اگر قصد داشته باشید در کامپیوتر یک تصویر GIF بسازید برنامه‌های گوناگون و زیادی وجود دارند که کار موردنظر شما را انجام می‌دهند اما هنگامی‌که صحبت از ساخت این تصاویر در اندروید به میان می‌آید به‌جز استفاده از چند برنامه محدود و پر از مشکلات چاره‌ دیگری باقی نمی‌ماند؛ قرار است در ادامه یک اپلیکیشن خوب برای ساخت تصاویر GIF معرفی کنیم. 

gif-me-camera-pro-v1-40-apk

مرحله 1: در ابتدا اپلیکیشن GIF Me Camera را از گوگل پلی دانلود کنید و روی دستگاه خود نصب کنید.

GIF-MeApp

مرحله 2: برای ساخت یک فایل GIF نیاز به منبع داریم، GIF Me Camera می‌تواند به‌صورت مستقیم از طریق دوربین گوشی ویدیو ضبط کند و سپس آن‌را به فرمت GIF تبدیل کند، همچنین می‌توانید تکه‌ای از یک فایل GIF را جدا کنید و یا از بخشی از یک ویدیو، تصویر متحرک بسازید.

مرحله 3: هنگامی‌ که فایل ویدیو را انتخاب می‌کنید وارد صفحه‌ای برای اعمال تنظیمات می‌شوید، در این صفحه شما می‌توانید ابتدا و انتهای فایل GIF را انتخاب کنید، توجه داشته باشید فایل‌های GIF معمولا چند ثانیه هستند و به‌صورت مدور تکرار می‌شوند.

هم‌چنین در این بخش شما می‌توانید نرخ فریم و ابعاد تصویر را انتخاب کنید، این اپلیکیشن از حداکثر اندازه 1920 در 1080 پشتیبانی می‌کند که مطمئنا حجم بسیار زیادی دارد.

Gifmeapp2

مرحله 4: هنگامی‌که بخش دلخواه را انتخاب کردید روی کلید Create در بالای صفحه کلیک کنید تا برنامه پردازش‌های لازم برای ساخت فایل GIF را انجام دهد.

gif me app 3

پس از ایجاد فایل می‌توانید آن را در گالری مشاهده کنید و با دوستان خود به‌اشتراک بگذارید.

gif mw app 4

منبع: آی تی رسان


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت تصاویر متحرک