سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاهی به گزیده های البرز94 و انتظارات مردم در سال95


به گزارش ایرنا، سال 1394 اگرچه با سختی ها و دشواری هایی همراه بود لیکن پیروزی منطق و استدلال ، علم ودانش بومی را برای ایرانیان ماندگار و آثار و برکات فرجام برجام در همه جای کشور از جمله البرز ساری و جاری شد.
سال 94 با تلاش های مضاعف دستگاه دیپلماسی در عرصه جهانی و همدلی و همزبانی دولت و مردم در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همراه بود که حاصل آن دستاوردهای فراوانی است که اگر خوب مدیریت شود سال 95 و سال آینده را شکوفا خواهد کرد.
با نگاهی به مهمترین گزیده های سیاسی استان البرز می توان همدلی و همزبانی دولت و مردم را در صحنه های مختلف همانند حضور گسترده و بی نظیر مردم در راهپیمایی های مختلف مشاهده کرد.
مردم استان البرز در حالی سال 94 را به پایان رساندند که به رغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان ضمن حضور باشکوه در مناسبت های رسمی در حمایت از ملت های مظلوم منطقه به ویژه یمن ، بحرین ، سوریه و عراق نیز سنگ تمام گذاشتند.
برگزاری چندین راهپیمایی مردمی در جمعه های البرز و اجتماعات مردمی در محکومیت جنایات دشمنان اسلام و حامیان استکبار جهانی،برگ های زرینی از نوعدوستی و ظلم ستیزی البرز نشینان را برتارک تاریخ نشاند.
البرزی ها در راهپیمایی های روز قدس، یوم الله 13 آبان و یوم الله 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند و دریای خروشان جمعیت میلیونی این استان چشم جهانیان را متحیر کرد.
هفتم اسفند ماه و برگزاری دو انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری جلوه دیگری بود که با حضور حداکثری مردم ، همدلی و همزبانی را برای جهانیان به نمایش گذاشت.
شرکت نزدیک به 900 هزار نفر از جمعیت واجد شرایط رای دادن استان البرز در این انتخابات،عشق و دلدادگی مردم به آرمان های والای خمینی کبیر (ره)، شهدای والامقام و رهبری معظم انقلاب باردیگر جلوه گر شد.
اما در سال 94 مسئولان و اعضای هیات دولت با سفرهای پرتعداد به استان البرز نیازهای اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی این استان را مورد بررسی قرار دادند.
سفر معاون اول و دیگر معاونان رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان البرزبا دستاوردهای خوبی برای این استان همراه بود.
بررسی وضعیت راه ها و قطار شهری، مشکلات صنایع ، آب و اشتغال از مواردی بود که دولت تدبیر و امید به رغم تنگناهای مالی در این استان به آنها پرداخت و راه های رفع مشکلات را بررسی کرد.

*** رویدادهای اقتصادی
استان البرز شاید نخستین استانی است که طعم شیرین فرجام برجام که حاصل تلاش های سخت و نفس گیر تیم دیپلماسی دولت تدبیر و امید و حمایت های مقام معظم رهبری بود را چشید.
ورود پرشمار هیات های تجاری ، اقتصادی و صنعتی کشورهای مختلف جهان به استان البرز و انعقاد تفاهم نامه های همکاری اقتصادی و تجاری در سال 94 ، آینده روشنی برای البرزنشینان ترسیم کرد.
سفرهای دوجانبه و چند جانبه هیات های اقتصادی البرز به دعوت بازرگانان و تجارخارجی نوید بخش پویایی اقتصادی و بازشدن پنجره های امیدبر روی صنعت و تولید البرز است.
سال 94 تنها در بخش مراودات تجاری و اقتصادی برای البرز به پایان نرسید بلکه به رغم تحریم های ظالمانه و تنگناهای اقتصادی و مالی دولت با خود دستاوردهای زیادی در بخش های عمرانی برای این استان تازه تاسیس داشت.
اجرای بیش از 500 پروژه بزرگ و کوچک در بخش های عمران شهری و روستایی ، صنعت و معدن ، فرهنگی و آموزشی ، بهداشتی و درمانی ، کشاورزی و دامی،راه ، آبرسانی، برق رسانی و گازرسانی بیانگر تلاش و کوشش مسئولان اجرایی در دولت و شهرداری ها است.
در این میان گازرسانی به شهرستان محروم طالقان از اقدامات ارزشمند مسئولان در سال 94 بود که به سالها انتظار مردم این شهرستان پایان داد.
تکمیل و واگذاری بیش از 20 هزار واحد مسکن مهر و واگذاری آنها به مردم از دیگر اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید بود که در سایه همدلی و همزبانی در سال 94 و به رغم محدودیت های مالی دولت محقق شد.
*** مهم ترین رویدادهای فرهنگی البرز94
استان البرز یا ایران کوچک با رویدادهای فرهنگی عجین شده است و مردم این استان همه ساله برنامه های فرهنگی مختلفی تجربه می کنند.
در سال 94 البرز نشینان شاهد چند برنامه فرهنگی شاخص ازجمله برگزاری تئاتر بین المللی فجر ، موسیقی و فیلم فجر بودند که تجارب خوبی در بخش فرهنگی و هنری برای این استان بود.
این رویدادها نشان داد که البرز دارای ظرفیت خوبی به لحاظ هنری و فرهنگی دارد.
همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان به مناسبت هفته پژوهش با حضور بیش از 150 شرکت بزرگ از البرز و کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج و برگزاری دو جشنواره بزرگ مخترعان و محققان
در دانشگاه آزاد اسلامی کرج از رویدادهای ارزشمند علمی و فرهنگی 94 در استان البرز بود.
برپایی این جشنواره نشان داد که استان البرز از ظرفیت های علمی و فرهنگی بالایی برخوردار است.

*** رویدادهای اجتماعی البرز 94
استان البرز در بخش اجتماعی ، رویدادهای تلخ و شیرینی در سال 94 تجربه کرد که در بخش تلخی های این سال می توان به حادثه ناگوار سیل سیجان در تیرماه 94 که به مرگ هشت تن از ساکنان این روستا انجامید اشاره کرد.
این حادثه کام مردم استان البرز و دیگر هموطنان را تلخ کرد که انتظار می رود با دوراندیشی مسئولان از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.
اما در بخش شیرینی های سال 94 می توان به حضور مردم در دو جشن عاطفه ها و نیکوکاری اشاره کردکه بسیار ارزشمند و پربار بود.
همچنین البرزی ها در بخش ورزشی دستاوردهای بزرگی در سطح جهانی و کشوری کسب کردند که در نوع خود بی نظیر بود.
***انتظارات البرزی ها در سال 95
اما مردم استان البرز در سال 95 از مسئولان کشوری و استانی انتظاراتی دارند و امیدوارند با توجه به گشایش ها در امور اقتصادی در این سال بسیاری از پروژه های عمرانی و اقتصادی به بار بنشیند و ضمن زودن محرومیت ها ، گام های اساسی برای اشتغال جوان و شکوفایی اقتصادی این استان برداشته شود.
البرزی ها انتظار دارند که فرودگاه پیام و منطقه اقتصادی آن فعال و برای اشتغالزایی شکوفا شود.
البرزی ها از مسئولان انتظار دارند که راه های پرترافیک این استان با احداث مسیرهای جدید روان سازی شود و البرزی منتظر هستند تا با حمایت های دولتمردان هرچه زودتر بافت های فرسوده شهری و روستایی بازسازی و مقام سازی شده و فاصله محرومیت ها کاهش یابد.
همچنین تکمیل خط دو قطار شهری به طول 27 کیلومتر و احداث سریع خطوط ریلی جدید از مطالبات سال 95 البرزی ها از مسئولان کشوری و استانی است.
اینک در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل ساکنان البرز و مردم ایران اسلامی انتظار دارند بیش از گذشته
در سایه همدلی و همزبانی، شعارها به عمل تبدیل و گره های مشکلات خرد و کلان یکی پس از دیگری به دست مسئولان سختکوش گشوده شود.
7410/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پژو208 جایگزین پژو206 در سال95 (بازگشت پژو به ایران)