سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پوست و مو/ شایع‌ترین بیماری‌ها در هاشور و تاتوی ابرو


پوست و مو/ شایع‌ترین بیماری‌ها در هاشور و تاتوی ابروطبنا نیوز/ یک متخصص پوست با اشاره به شایع‌ترین بیماری‌ها در هاشور و تاتوی ابرو گفت: اگر شرایط هاشور و تاتوی ابرو مناسب نباشد، امکان ایجاد عفونت در پوست وجود دارد و استفاده از وسایل مشترک تاتو می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌های ویروسی همچون ایدز و شود.
حسین حجازی اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در ارتباط با خالکوبی، تاتو و هاشور، واکنش‌های آلرژیک به رنگدانه‌های تاتو است که می‌تواند حتی روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها پس از انجام خالکوبی مشکلاتی را برای فرد به دنبال داشته باشد.
وی افزود: پاک کردن تاتو یا میکروپیگمنتیشن، یکی از مهم‌ترین مشکلات این کار است. تحقیقات در جوامع مختلف نشان داده است معمولا 30 درصد افرادی که از آرایش دائم یا تاتو استفاده کرده‌اند، یک ماه بعد از انجام آن از این کار پشیمان می‌شوند.
این متخصص پوست اذعان داشت: توصیه می‌شود قبل از انجام کار از هنر دست میکروپیگمنتیست خود مطمئن شوید، زیرا پاک کردن تاتو به راحتی انجام نمی‌شود. البته استفاده از لیزرها انقلابی در درمان تاتو ایجاد کرده است؛ به گونه‌ای که در تاتوهای معمولی با انجام حداقل سه تا چهار جلسه و در تاتوهای پیچیده حدود 15جلسه لیزر، رنگدانه‌ها را به طور کامل از بین می‌برد.
حجازی گفت: البته نمی‌توان ادعا کرد که با استفاده از لیزری خاص می‌توان صد درصد در یک یا دو جلسه خالکوبی‌ها را از بین برد، زیرا ممکن است رنگ‌های متعدد در عمق‌های متفاوتی از پوست به کار رفته باشد که برای تخریب این رنگ دانه‌ها به جلسات متعدد لیزر و لیزرهای متعدد با طول موج‌های متفاوت نیاز است. عموما رنگ‌های مختلف به خصوص رنگ قرمز و آبی، پاک کردن تاتو را مشکل می‌کند.
وی تصریح کرد: در صورت بروز چنین عوارضی، فرد باید فورا به پزشک متخصص پوست مراجعه کند. علت این حساسیت نیز معمولا استفاده از رنگدانه‌های نامرغوب است. متاسفانه تعداد بیمارانی که با انجام آرایش دائم به خصوص در نواحی حساس صورت مثل چشم، لب یا ابرو به این عوارض مبتلا شده‌اند، روز به روز بیشتر می‌شود.
این متخصص پوست با بیان این‌که از جمله عوارض تاتو ابرو می‌توان به امکان انتقال هپاتیت A, B, C از طریق سوزن «تاتو» اشاره کرد، عنوان داشت: تاتو و هاشور شباهت زیادی به هم دارند و نحوه عمل آنها به یک شکل است. به این ترتیب عوارض آن هم مشابه یکدیگر است.
حجازی بیان این‌که تاتو بیشتر در مکان‌های عمومی نظیر آرایشگاه‌ها انجام می‌شود، به افرادی که می‌خواهند ابروهای خود را تاتو کنند توصیه کرد این کارها را در مکان‌های مطمئن از نظر بهداشتی انجام دهند و از این طریق از بروز مشکل پیشگیری کنند.
وی گفت: متاسفانه به صورت قانونی کنترلی بر روی این مساله نیست و این موضوع ممکن است عوارض کوتاه و بلند مدتی برای فرد داشته باشد.
وی تاکید کرد: اگر شرایط هاشور و تاتوی ابرو مناسب نباشد، ممکن است عفونت در پوست فرد ایجاد شده و حتی استفاده از وسایل مشترک تاتو سبب انتقال بیماری‌های ویروسی همچون ایدز و شود.
حجازی با بیان این‌که باید آگانه اقدام به زیبایی شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از علاقه مندان به تاتو و هاشور از افرادی که به صورت تجربی عمل تاتو یا هاشور را انجام می‌دهند استفاده می‌کنند و باید اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم در این زمینه افزایش یابد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: طبنا نیوز


ویدیو مرتبط :
میکروپیگمنتیشن ابرو - هاشور ابرو - انواع هاشور ابرو