علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«سفرنامه» در ایستگاه هشتم به ایران می‌آید/ زندگی مانند پرستو


گیزلا وارگاسینایی نقاش ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مقصد نمایشگاه آثار خود با عنوان «سفرنامه» گفت: نمایشگاه «سفرنامه» در ایستگاه هفتم راهی مجارستان می شود و پس از آن پاییز امسال  این آثار را در ایران به نمایش می گذارم.

گیزلا سینایی که سال‌های درازی است در ایران اقامت دارد درباره نمایشگاه «سفرنامه» توضیح داد: این آثار در واقع زندگینامه و داستان زندگی من است و به سفر من از غرب به شرق اشاره دارد.

وی افزود: دلم می خواست در قالب این آثار درباره خودم و تجربه زندگی ام سخن بگویم که چگونه از دنیای غرب به ایران آمدم و کار و فعالیت کردم.

سینایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه «سفرنامه» در کشورهای مختلف یادآور شد: این نمایشگاه تاکنون در کشورهای مختلف از جمله گرجستان، اتریش و فنلاند برگزار شده است و در ایستگاه هفتم به کشور زادگاهم مجارستان می رود. من دو سال پیش از سوی مسئولان فرهنگی کشورم نشان افتخار دریافت کردم و اکنون از من دعوت شده تا از ۱۲ آوریل تا ۱۶ می به مدت یک ماه آثارم را در مجارستان نیز به نمایش بگذارم.

سینایی نمایشگاه «سفرنامه» را شامل آثار نقاشی، اینستالیشن و فیلم به صورت میکس مدیا ذکر کرد و افزود: این مجموعه حاصل ۱۰ سال کار من است که هر سال یکی دو اثر به آن اضافه می شود و در یک کشور به نمایش درمی آید.

این هنرمند نقاش در پایان تصریح کرد: سفر یک تجربه است و من هم مثل پرستو که به شمال و جنوب سفر می کند، زندگی دوگانه ای را تجربه کرده ام، از این سفر کردنم راضی هستم چراکه هر دو دنیا را دارم و هر دو را دوست دارم.


ویدیو مرتبط :
ایستگاه هشتم: منتقم