سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



چگونه ميزان جذب حوله هاي نو را بالا ببريم


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 13:03

چگونه ميزان جذب حوله هاي نو را بالا ببريم

چگونه/ تا به حال دقت کرده ايد که حوله هاي نو به جاي جذب آب آن را دفع مي کنند؟ معمولا مدت زيادي طول مي کشد تا پس از چندين بار شستشو در ماشين لباسشويي حوله به ميزان جذب بيشتري مي رسد. اما شما با خواندن اين چگونه مي توانيد تا حدودي به اين روند سرعت بخشيد.
قبل از استفاده حوله را در آب گرم بشوييد. بعضي از مردم بدون اينکه حوله را دوبار شسته و خشک کنند، از آن استفاده مي کنند؛ در حالي که شستشو در آب گرم سبب مي شود رنگ اضافي و هرگونه پوششي که در طول روند توليد حوله روي آن نشسته از بين برود.
هيچ چيز ديگري را همراه با حوله ها نشوييد چون حوله هاي نوي رنگي ممکن است رنگ بدهند و نيز کرک حوله ها به بقيه لباس ها خواهد چسبيد.
يک فنجان سرکه سفيد به چرخه شستشو بيفزاييد. سرکه را رقيق کنيد و يا صبر کنيد تا ميزان آب در ماشين لباسشويي بالا بيايد؛ سپس سرکه را بريزيد وگرنه ممکن است رنگ حوله تان برود. در شستشوي دوم مي توانيد ازنصف پيمانه جوش شيرين استفاده کنيد؛ اما سرکه و جوش شيرين را در يک شستشو با هم استفاده نکنيد.
توجه کنيد که اين راه حل ها اثبات شده اند. چون وقتي سرکه (اسيد) و جوش شيرين (باز) به صورت جدا جدا استفاده مي شوند، اتم هاي آزاد با مواد معدني، نمک و ديگر مواد شيميايي ترکيب مي شوند، از حوله جدا شده و در آب انباشته مي شوند.
از هيچ نوع نرم کننده اي استفاده نکنيد. نرم کننده ها سطح پارچه را با قشاء نازکي از نوعي مواد شيميايي (روغن) مي پوشانند که باعت هيدروفوبيک (مخلوط نشدن آب و روغن) شدن الياف پارچه مي شوند. به هر حال سرکه هم تا حدي به نرم شدن حوله کمک مي کند.
اگر در حال حاضر هم از نرم کننده استفاده کرده ايد مي توانيد نصف فنجان جوش شيرين با پودر لباسشويي مخلوط کنيد و پس از شستشو در مرحله آبکشي نصف فنجان سرکه به چرخه اضافه کنيد.
نکات و هشدارها
سرکه شما را از شر بوهاي بد خلاص مي کند و جوش شيرين هم حوله ها را پاک تر و سفيدتر مي کند. هردو اين مواد براي شستشوي کهنه هاي بچه مواد خوبي هستند.
حوله ها با يد به طور مرتب شسته شوند. يک بار در هفته بسيار خوب است. براي افرادي که بيشتر در معرض انواع آلودگي ها هستند (مانند باغبانان، کارگران ساختماني، بنايان، رفتگران، نظافتچي ها و …) بهتر است شستشوي حوله هر چند روز يک بار باشد.
مي توانيد دو توپ تنيس قديمي که بسيار کار کرده اند و البته تميز هستند، هنگام خشک کردن حوله ها در ماشين لباسشويي قرار دهيد تا کرک حوله ها را بگيرند و جذب حوله را بالا ببريد.
سرکه سفيد بزرگ ترين نرم کننده پارچه است و براي کاهش الکتريسيته ي استاتيک ترين پارچه ها کار مي کند؛ بنابراين حوله را نيز نرم خواهد کرد.
براي اينکه هر لايه نرم کننده پارچه به طور کامل تجزيه شود و حوله به بالاترين پتانسيل جذب خود برسد چند ماه زمان لازم است.
از سرکه و جوش شيرين با هم در يک دور شستشو استفاده نکنيد. واکنش شيميايي در اثر انجام اين کار به نفع ماشين لباسشويي شما نيست.
هرگز حوله ها را در جاي مرطوب (مثلا حمام) و يا در حالي که مرطوب هستند نگهداري نکنيد زيرا ايده آل ترين بستر را براي رشد باکتري ها فراهم مي آوريد. نگهداري حوله ها در حمام سبب بو گرفتن آن ها مي شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
حرف نو و تازه، عامل جذب دلها و افکار