سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رای وزارت دادگستری آمریکا در خصوص واتس اپ: پیام ها باید رمزگشایی شوند


رای وزارت دادگستری آمریکا در خصوص واتس اپ: پیام ها باید رمزگشایی شوند

بعد از آنکه اف بی آی از اپل درخواست کرد تا در قفل گشایی آیفون متعلق به یکی از تروریست های حادثه تیراندازی سن برناردینو آن را یاری دهد، نام این شرکت بر سر زبان ها افتاد و خبرهای زیادی در مورد آن منتشر گردید.

حالا درگیری و نزاع بر سر رمزگذاری به اوج خود رسیده است و نظر وزارت دادگستری آمریکا به سرویس پیام رسان متعلق به فیسبوک یعنی واتس اپ جلب شده زیرا به کاربرانش امکان می دهد پیام های رمزگذاری شده را برای یکدیگر ارسال نمایند.

قاضی فدرال در پرونده ای که همچنان باز است استراق سمع ارتباطات صورت گرفته از طریق این سرویس را تایید کرد اما مشکل اینجاست که بازرسان توانایی رمزگشایی پیام های ارسالی از طریق واتس اپ را ندارند.

در این سرویس از روش رمزگذاری E2EE یا پایانه به پایانه استفاده می شود و این یعنی تنها فرستنده و گیرنده پیام می توانند مکالمات را مشاهده نمایند و شرکت ارائه دهنده سرویس چنین توانایی ندارد.

اگر خاطرتان باشد یکی از مدیران فیسبوک نیز در ماه گذشته به خاطر اینکه سرویس پیام رسان این شرکت «از دستورات قضایی مبنی بر ارائه دسترسی به پیام های رد و بدل شده از طریق واتس اپ پیروی نمی کرد» در برزیل دستگیر شد.

گفته می شود که هم اکنون وزارت دادگستری آمریکا مشغول بحث و تبادل نظر است تا مشخص نماید که چطور بررسی های خود در این باره را به انجام برساند. هم مقامات قضایی آمریکا و هم مدیران واتس اپ از اظهار نظر در مورد این مساله و اشتراک گذاری جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرده اند.

براساس اعلام شرکت غیرانتفاعی Electronic Frontier Foundation که اغلب در پرونده های مربوط به حفظ حریم خصوصی حضور دارد دادگاه ها باید مشخص نمایند که آیا پیروی از یک حکم صادر شده براساس استانداردی به نام undue burden می تواند حقوق اپل و واتس اپ را ضایع نماید یا خیر و اگر اینطور است از اجرای آن خودداری نمایند.

این یعنی استدلال هایی که اپل در خصوص تیرانداز سن برناردینو آورده در مورد واتس اپ هم مطرح می شوند. این پرونده را می توان نمونه دیگری از تلاش قانون برای همگام شدن با تکنولوژی و ناکامی آن در این راستا دانست.

نیاز بشر به حفظ حریم خصوصی اش در سال های اخیر بیشتر شده اما نهادهای دولتی و مجری قانون همچنان به قوانینی تکیه دارند که چندین سال قبل تصویب شده اند. گفتنی است که جزئیات مربوط به پرونده مفتوحه در خصوص این سرویس پیام رسان فعلا محرمانه هستند و باید دید که همزمان با داغ بودن پرونده اپل چه اتفاقی برای واتس اپ می افتد.

منبع: thenextweb

برچسب‌ها:اپلاخبار تکنولوژیتکنولوژیسن برناردینوفیسبوکواتس اپ

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
واتس اپ چنل فایندر شماره ارسالی برای واتس اپ wcfx 1.5