سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فتنه‌ جدید، طرح شورای رهبری است / دشمن قصد تحریک قشر خاکستری جامعه را دارد / برخی با خاطره‌گویی از نشر افکار اصلی امام (ره) جلوگیری می‌کنند


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی صبح امروز در جمع مردم اصفهان با اشاره به سالروز 9 دی اظهار کرد: ویژگی حماسه 9 دی این بود که ملت ایران بدون توجه به جهت‌گیری‌های خواص که نتوانستند به خوبی تصمیم بگیرند، دوره سخت سیاسی را پشت سر گذاشتند و پیروی از ولی‌فقیه خود را به منصه ظهور گذاشتند.

وی در ادامه افزود: خواص در فتنه 88 دچار تحریف از طرف دشمن شدند و نتوانستند به خوبی تصمیم‌گیری کنند و موضعی صریح از خود نشان دهند، این در حالی است که هنوز هم این خواص موضع خود را در بحث فتنه 88 اعلام نمی‌کنند و از آن خودداری می‌کنند.

* تحریف مسیر و گفتمان انقلاب اسلامی توسط دشمن

وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 14 خرداد 94 در مرقد مطهر امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: ایشان در سخنرانی خود به مقوله تحریف پرداختند که باید این موضوع مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد چراکه دشمن می‌خواهد از طرق مختلف انقلاب اسلامی را دچار تحریف کند.

وی با بیان اینکه دشمن بارها برای مقابله با ایران از طریق جنگ فیزیکی اقدام کرده و به نتیجه نرسیده، تصریح کرد: دشمن می‌داند که با جنگ سخت نمی‌تواند به انقلاب اسلامی خدشه وارد کند و این روش پاسخگو نخواهد بود، بنابراین به دنبال جنگ نرم است تا مسیر و گفتمان انقلاب اسلامی را دچار تحریف کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانات دیگر خود فرمودند: «اگر ملت ایران راه امام را گم کند، غفلت کند و عمدا کنار بگذارد سیلی خواهد خورد» که غفلت نسبت به راه امام(ره)، متوجه نسل اول انقلاب اسلامی که نسل پرورش‌ یافته انقلاب و امام(ره) است.

وی گم کردن راه امام(ره) را متوجه نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی که امام(ره) را ندیده‌اند باید اندیشه‌های ایشان را از طریق کتب و سخنان ولی‌فقیه به دست آورند چراکه برخی تنها با خاطره‌گویی از امام(ره) از نشر مطالب اصلی و صریح ایشان جلوگیری می‎کنند.

مصلحی در ادامه عنوان داشت: برخی که به دنبال خاطره‌گویی از امام(ره) هستند می‌گویند ایشان در پذیرش قطعنامه از اصطلاح جام زهر استفاده کردند اما بعد از مدتی این اقدام را اقدامی صحیح دانستند! امام خمینی(ره) راه خود را از طریق وصیتنامه‌شان پیش روی ما گذاشته‌اند و ما باید پیرو سخنان صریح ایشان باشیم نه خاطره اطرافیانشان.

* خواص راه امام(ره) را عمدا کنار می‌گذارند

وی خواص را از جمله کسانی دانست که راه امام(ره) را عمدا کنار می‌گذارند و متذکر شد: اینها خواصی هستند که از طرف دشمن دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند و بعد هم به آنها تذکر داده می‌شود از حیله و نیرنگ دشمن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند!

وزیر اطلاعات سابق کشور با اشاره به 7 اصل از اصول انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال بیان شد، اذعان داشت: نخستین اصل این است که امام(ره) به دنبال اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی بود که اسلام ناب محمدی(ص) از ائمه‌ هدی، فقرای دردمند، پابرهنگان، تازیانه‌خوردگان سخن می‌گوید.

وی اسلام آمریکایی را اسلام مرفحان بی‌درد، اسلام اشرافی‌گری و اسلام ابوسفیانی دانست و ادامه داد: متاسفانه هیچ‌گاه راجع به نقشه و طرح‌های یهودیان برای اسلام سخن به میان نبرده‌ایم؛ باید نقش یهودیان و صهیونیست در تاریخ پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ص) برای مردم گفته شود.

مصلحی اضافه کرد: نیمی از قرآن، تاریخ و افت‌وخیزهای یهود را بیان کرده، خداوند متعال صرفا به دنبال آوردن قصه در قرآن نبوده بلکه به دنبال معرفی نقش یهودیان در تاریخ بوده است؛ یهودیان در قضایای بعد از رحلت پیامبر(ص) با استفاده از تحریف نقش زیادی در اختلاف میان مسلمانان داشتند.

وی با بیان اینکه سوره قدر یک سوره سیاسی است اظهار داشت: در زمان صدر اسلام، منبر رسانه پیامبر(ص) بود و نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم داشت اما مدتی به دست مخالفان افتاد که پیامبر(ص) را بسیار نگران کرده بود اما چندی نگذشت که سوره قدر نازل بر پیامبر(ص) نازل شد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس یادآور شد: در سوره قدر آمده است که این شب از 84 سال بهتر است که امیرالمومنین(ع) از روی آن تعداد سال حکومت بنی‌امیه و معاویه را پیش‌بینی کرد؛ یهود و صهیونیست نیز در همان زمان حکومت بنی‌امیه برای نابودی اسلام به روی کار آورد.

وی با اشاره به اینکه بعد از به وجود آمدن انقلاب اسلامی یهود آرام نشسته است، افزود: مسلم است که یهود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آرام نمی‌نشیند و نمی‌توان گفت که دست روی دست گذاشته و هیچ کاری از پیش نمی‌برد بلکه یهود اشخاصی را از درون انقلاب به جان انقلاب می‌اندازد همان کاری که در صدر اسلام کرده بود.

وزیر اطلاعات دولت دهم نفوذ را شامل دو سطح موردی و جریانی دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ موردی با ترور فیزیکی و شخصیتی افراد درصدد از بین بردن چهره‌های انقلاب اسلامی بوده و هست؛ در دولت دهم مردم به فردی دل بسته بودند که به دنبال امام(ره) و انقلاب بود که متاسفانه توسط نفوذ ترور شخصیت شد.

*سناریوی تغییر نظام هدف دیگر جنگ نرم

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از نفوذ موردی به دنبال در دست گرفتن موضع قدرتی است، گفت: معاویه در جنگ نرم کاری کرد که وقتی حضرت علی(ع) را در محراب به شهادت رساندند مردم گفتند مگر علی(ع) هم نماز می‌خوانده، که این نتیجه جنگ نرم آن زمان بود.

مصلحی با برشمردن اهداف دشمن از تحریف انقلاب اسلامی اضافه کرد: نخستین هدف دشمن حساسیت‌سنجی خواص و مردم نسبت به اصول انقلاب اسلامی است که در صورت از بین بردن این حساسیت‌ها به نتیجه خواهند رسید اما در تشییع شهدای غواص همه محاسبات دشمن با حضور پرشور مردم به هم ریخت.

وی هدف دیگر دشمن از تحریف را ریل‌گذاری سیاسی با هدف عدول از اهداف امام(ره) و انقلاب دانست و تصریح کرد: استکبار برای مقابله با انقلاب اسلامی نفوذ سیاسی کرده و از طریق افراد داخل کشور برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند که یکی از شعارهایی که توانست نفوذ دهد شعار اعتدال بود.

*اصلاح‌طلبان درصدد جایگزینی برای اصلاحات امام (ره) بودند

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: از دوره اصلاحات به بعد می‌خواستند اصطلاحات امام خمینی(ره) را از میان بردارند که یکی از آنها واژه «مستضعف» بود که واژه «آسیب‌پذیر» را جایگزین آن کردند؛ تحریف آغازی برای سناریوی تغییر نظام هدف دیگر جنگ نرم دشمن است.

وی با بیان مراحل تحریف بعد از رحلت امام خمینی(ره) عنوان کرد: پس از رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تلاش کردند تا با تفکر سازندگی در مقابل محرومین که امام(ره) به آن تاکید داشت سعی در تحریف انقلاب اسلامی کنند؛ آنها می‌گفتند باید دو سه نسل از مردم فدا شوند تا مسیر سازندگی به نتیجه برسد.

مصلحی تاکید کرد: مرحله دوم تحریف انقلاب اسلامی در دوره اصلاحات با هدف نفی افکار و اندیشه‌های اسلام ناب محمدی(ص) بود که دولت در روزنامه‌هایش می‌نوشت افکار امام(ره) را باید در موزه‌ها یافت؛ نفی کارآمدی جمهوری اسلامی نیز از دیگر مراحلی بود که با هدف حذف اسلام از ایران توسط نفوذ دشمن اجرا شد.

*فتنه علاوه بر خسارات برکاتی نیز داشت

وی با بیان اینکه در دوران فتنه 88 کینه‌ورزی علیه شخص امام(ره) و جمهوری اسلامی در شعارهای فتنه‌گران مشهود بود، یادآور شد: در فتنه 88 دو اتفاق مهم افتاد که در فتنه آینده نیز با آن مواجه هستیم و آن استفاده دشمن از خواص برای رسیدن به اهداف خود است.

وزیر اطلاعات دولت دهم افزود: فتنه علاوه بر خساراتی که بر کشور وارد کرد برکاتی نیز داشت که یکی از آنها آشکار شدن سران فتنه و برکت دیگر اثبات ارتباط فتنه‌گران با آمریکا بود که این موضوع در زمان امام حسین(ع) در مورد عمر سعد و شمر پیش آمد و چهره آنها پس از مدتی رو شد.

وی 250 نفر نفوذی در فتنه 88 را از طرف سازمان MI6 انگلیس دانست و اظهار کرد: این افراد که از طرف انگلیس برای فتنه‌انگیزی در ایران پراکنده شده بودند درصدد تخریب و براندازی نظام مردم و خواص را تحریک می‌کردند که 50 نفر از آنها انگلیسی و 200 نفر آنها ایرانی بودند.

*در فتنه 88 یک زن فاحشه ایرانی از اروپا به تهران فرستاده شده بود

مصلحی عنوان داشت: از دیگر حیله‌های سازمان جاسوسی انگلستان در فتنه 88 استفاده از خواص، اراذل اوباش و زنان فاحشه بود، همانطور که در کودتای 28 مرداد نیز از شعبان بی‌مخ‌ها استفاده کردند؛ در فتنه سال 88 یک زن فاحشه ایرانی از اروپا به تهران فرستاده شده بود که 15 نفر از اراذل اوباش را به خیابان‌ها می‌آورد و به آنها پول می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: در روز قدس دخترها و پسرهایی با چهره‌های خاص و با در دست داشتن بطری‌های آب به نماز جمعه آمدند، با کفش نماز خواندند و مرد و زن به صورت مختلط در نماز جمعه شرکت کردند! این نشان دهنده فتنه‌ای بود که در آن زمان توسط دشمن اتفاق افتاد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اضافه کرد: در دو سال آخر دولت دهم نیز حلقه‌ای انحرافی تشکیل شد و اصول انقلاب اسلامی را مورد هدف قرار داد، آنها جریانی نبودند که عقبه داشته باشند و تنها یک حلقه انحرافی بودند.

*القای ضرورت کنار آمدن با آمریکا به عنوان کدخدا یکی از حیله‌های دشمن در جنگ نرم است

وی با اشاره به اینکه دشمن در حال حاضر چارچوب مشخصی را برا تحریف دنبال می‌کند، تاکید کرد: القای ضرورت کنار آمدن با آمریکا به عنوان کدخدا یکی از حیله‌های دشمن در جنگ نرم است، همچنین ایجاد اشتباه محاسباتی برای خواص و مسئولان کشور نیز از دیگر اهداف دشمن است.

مصلحی بیان داشت: تلاش برای فرسایش ظرفیت‌های نظام در داخل و خارج از کشور از اهداف دیگر دشمن در مسئله نفوذ است به طوری که عمده نقدینگی کشور که در دو سال اخیر میزان قابل ملاحظه‌ای بوده صرف خرید کالاهایی می‌شود که باعث آبروریزی نظام است.

وی با بیان اینکه پیوند زدن مشکلات مردم به ارتباط با بیگانه از دیگر اهداف دشمن است، افزود: آنها می‌خواهند ما از فلسطین و سوریه دست برداریم تا به قول خودشان مشکلات اقتصادی کشورمان حل شود!

*در انتخابات مجلس خبرگان رهبری عده‌ای به دنبال فتنه‌ای تازه هستند

وزیر سابق اطلاعات کشورمان اضافه کرد: دشمن در انتخابات پیش رو سعی در تحریف دارد تا با استفاده از آن فتنه جدیدی را دنبال کند؛ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری عده‌ای به دنبال فتنه‌ای تازه هستند و مباحثی همچون شورای رهبری را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به نفوذی دانستن طرح شورای رهبری عنوان کرد: در انتخابات پیش رو می‌خواهند با طرح مباحثی همچون نظارت بر رهبری و یا ایجاد شورای رهبری فتنه‌ای جدید برپا کنند؛ می‌خواهند به مردم القا کنند که مسائل کلان کشور همین مباحث است که این دقیقا هدف اصلی استکبار است.

مصلحی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد فتنه‌ای مانند فتنه جمل که در زمان پیامبر (ص) اتفاق افتاد را تکرار کند تا قشر خاکستری جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد و در این میان نیروهای ارزشی باید مسیر وحدت را  برای مقابله با تحریف برگزینند.

انتهای پیام/63056/صا30/

http://fna.ir/ZCDH3J


ویدیو مرتبط :
خاطره گویی مقام معظم رهبری از امام راحل ره