«پایه‌گذاران نثر جدید فارسی» در بازار کتاب


کتاب «پایه‌گذاران نثر جدید فارسی» نوشته‌ حسن کامشاد، مترجم و پژوهشگر ادبیات فارسی، در بازار کتاب است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، این کتاب در زمینه نقد ادبی و تحلیل متون است. «پایه‌گذاران نثر جدید فارسی» در سال 1966 به عنوان پایان‌نامه دکتری حسن کامشاد در دانشگاه کمبریج نوشته و همان زمان در انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شد.

حسن کامشاد در سال 1304 به دنیا می‌آید. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اصفهان و دبیرستان ادب سپری می‌کند و پس از دبیرستان با دیپلم ادبی برای ادامه‌ تحصیل به دانشکده‌ حقوق دانشگاه تهران می‌رود. پس از فارغ‌التحصیلی به جنوب کشور رفته و مشغول کار در شرکت نفت می‌شود.

کامشاد بعدها به دعوت دانشگاه کمبریج برای تدریس زبان فارسی به انگلستان رفته و در کنار تدریس به تحصیل زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه می‌پردازد. رساله‌ دکتری خود را درباره‌ نثر معاصر فارسی می‌نویسد که بعدها در انگلستان به عنوان «Modern persian prose literature» به چاپ می‌رسد. این کتاب سال‌ها بعد با نام «پایه‌گذاران نثر جدید فارسی» در نشر نی منتشر می‌شود.

کامشاد پس از تحصیل به عنوان استاد زبان فارسی دانشگاه کمبریج و همچنین استاد مدعو دانشگاه کالیفرنیا مشغول به تدریس می‌شود. او پس از پنج سال تحصیل به ایران بازمی‌گردد و سال‌ها در ایران زندگی می‌کند تا این که از طرف شرکت نفت به لندن رفته و پس از بازنشستگی به تألیف و ترجمه مشغول می‌شود.

او در سال 1322 در اثر آشنایی با شاهرخ مسکوب مجذوب ادبیات کلاسیک و آثاری چون تاریخ بیهقی می‌شود. این دوستی 63 ساله با درگذشت شاهرخ مسکوب به پایان می‌رسد. کامشاد کتاب «پایه‌گذاران نثر جدید فارسی» را به شاهرخ مسکوب تقدیم کرده است.

چاپ دوم این کتاب را نشر نی با قیمت 12 هزار و 800 تومان در اختیار مخاطبان قرار داده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
پایه گذاران نظریه اجتماعی مدرن