علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



ارتقاء کیفیت سوخت خودروها باعث بهبود نسبی هوای تهران شده است


محمدهادی حیدرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: طبق آخرین آزمایشاتی که در یکی از معتبرترین آزمایشگاه های آلمان صورت گرفته مهمترین مشکل آلودگی هوای تهران مربوط به توزیع بنزین های غیر استاندارد بوده که با اقدامات صورت گرفته کیفیت هوای تهران بهبود نسبی یافته است.
وی خاطرنشان کرد: خودروهای دود زا باعث افزایش آلاینده های جوی می شود که امیدواریم پلیس راهور با خوروهای فاقد معاینه فنی برخورد کند.
حیدرزاده، صنایع ثابت را از دیگر عوامل آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد و تصریح کرد: ما از طریق انتقال یا پلمب این صنایع را کنترل می کنیم.
* رطوبت 80 درصدی و وارونگی هوا مهمترین عامل افزایش آلودگی هوای تهران در روزهای اخیر بوده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: افزایش شاخص آلاینده های هوای تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به علت رطوبت 80 درصدی هوا و وارونگی توامان افقی و عمودی هوا رخ داد.
حیدر زاده افزود: قدرت خود پالایی هوای تهران به علت افزایش جمعیت و منابع آلاینده پایین آمده به همین دلیل ما شاهد استمرار وارونگی دما و آلودگی هوا هستیم.
وی گفت: امسال یکبار در تابستان کیفیت هوای تهران به علت طوفانی که در تابستان اتفاق افتاد در شرایط بحران قرار گرفت و یکبار نیز روز دوشنبه هفته جاری شاخص سنجش کیفیت هوای تهران با قرار گرفتن بر روی عدد 162 در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها قرار گرفت.
حیدر زاده افزود: پیش بینی می شود به علت افزایش سرما چند روز در پاییز مجددا با پدیده وارونگی دما مواجه شویم.
وی خاطرنشان کرد: سال 93 نسبت به سال 92 تعداد روزهای سالم 44 روز افزایش یافت.
تهرام/7364//1348


Contact Editor-in-chief: [email protected]
تماس بی واسطه با مسئولین


ویدیو مرتبط :
‫آیا طرح زوج و فرد باعث کاهش بحران آلودگی هوای تهران می شود؟‬‎