سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حوادث/ حکم قصاص پایان ماجرای کینه جویی!


خراسان/ ماجرای اختلافات قبلی و کینه جویی 2 تن از اهالی یک روستا که منجر به قتل جوان 22 ساله شده بود با صدور حکم قصاص نفس برای چوپان ضارب به پایان رسید.

شب سیزدهم مهر سال گذشته بود که تلفن قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا درآمد و یکی از ماموران پاسگاه انتظامی اسلام قلعه از وقوع جنایتی در بیابان های اطراف یکی از روستاهای منطقه خبر داد. در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی علی موحدی راد (قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه) به تحقیق قضایی در این باره پرداخت. بررسی های شبانه مقام قضایی که تا سپیده دم روز بعد به طول انجامید بیانگر آن بود که 3 جوان موتورسوار با چوپانی در بیابان های اطراف روستا درگیر شده اند که در این میان جوان 22ساله ای به نام «ح» با ضربه چاقوی چوپان 37 ساله مجروح شده و پس از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داده است.

دستگیری متهمان

چند ساعت پس از مشخص شدن هویت مقتول و عاملان نزاع، عملیات دستگیری 3 متهم این پرونده با نظارت ویژه قضایی در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت و 3 موتور سوار که در نزاع منجر به قتل شرکت داشتند دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. در این میان اظهارات متناقض یکی از متهمان که سعی می کرد خود را بی گناه جلوه دهد ظن قاضی ویژه قتل عمد را برانگیخت و بدین ترتیب وی مورد بازجویی های فنی و تخصصی قرار گرفت او که دیگر نمی توانست به داستان سرایی های خود ادامه بدهد به ناچار لب به اعتراف گشود و در حالی که از پاسخ به سوالات قضایی عاجز مانده بود به واردآوردن ضربه چاقو به جوان 22 ساله اعتراف کرد. این گزارش حاکی است: پس از انتصاب قاضی موحدی راد به سمت معاون دادستان مشهد، قاضی سید جواد حسینی رسیدگی به این پرونده جنایی را به عهده گرفت و پرونده متهمان پس از بازسازی صحنه قتل و انجام تحقیقات تکمیلی، با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و 3 متهم این پرونده جنایی پای میز محاکمه نشستند.


اعترافات متهمان در جلسه دادگاه


به گزارش خراسان، «م . ش» یکی از متهمان این پرونده جنایی در جلسه دادگاهی که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده برگزار شد درباره چگونگی وقوع حادثه گفت: آن روز حدود عصر بود که (ح. ک) درحالی که سوار موتورسیکلت بود نزد من آمد و گفت: بیا با هم نزد «ع- الف» (چوپان) برویم و ببینیم که چرا پشت سر من حرف زده است! ! ما با هم حرکت کردیم و در انتهای روستا «م- م» را نیز سوار کردیم و 3 نفری به راه افتادیم. موتورسیکلت «ح» چراغ نداشت به همین خاطر او با «ع» تماس گرفت و گفت کجا هستی؟ «ع» (متهم به قتل) نیز آدرس محل گوسفندان را در زمین  های کشاورزی داد. وقتی به محل رسیدیم «ع» با چراغ قوه علامت داد و ما به سمت او رفتیم. در این لحظه به خاطر برخی اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شدیم درحالی که «ع» از حضور من در آن جا ناراحت شده بود چاقویش را بیرون کشید و گفت: جلو نیا وگرنه تو را می زنم.

در همین حال ما با هم دست به یقه شدیم. در اثنای درگیری ناگهان «ح» روی زمین نشست و فریاد زد سوختم. «ع» هم در حالی که فریاد می کشید دزد، دزد از محل فرار کرد. من با دیدن وضعیت وخیم«ح» با اهالی روستا تماس گرفتم و «ح» را به اورژانس رساندیم اما در آن جا جان خود را از دست داد. «ع. الف» متهم به قتل نیز در جلسه دادگاه گفت: هوا تاریک بود و من کنار گوسفندان بودم که متوجه حضور 3 نفر شدم و آن ها را شناختم. قبلا از «م» کدورت داشتم وقتی «م» خواست با من حرف بزند به او گفتم با تو کاری ندارم! ولی او به طرف من آمد و درگیر شدیم وقتی «ح» برای کمک به «م» آمد، دستم را به طرف خودش کشید و چاقو به او اصابت کرد. بعد هم من دنبال گوسفندانم رفتم.


صدور حکم قصاص نفس


با توجه به اقاریر متهمان، محتویات پرونده، گزارش پزشکی قانونی و دیگر اسناد و مدارک مستند و همچنین تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص متهم، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی وارد شور شدند و ارتکاب قتل توسط «ع- الف» را محرز دانستند. بنا به رای صادره از سوی قضات با تجربه دادگاه، «ع. الف» به اتهام قتل عمدی مرد مسلمان به قصاص نفس و یک سال حبس تعزیری و هرکدام از 2 متهم دیگر نیز به خاطر شرکت در نزاع دسته جمعی به تحمل یک سال زندان تعزیری محکوم شدند. این درحالی است که رای صادره از سوی قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور می باشد.


سابقه خبر: در پی وقوع نزاع دسته جمعی شبانه که در تاریخ سیزدهم مهر سال گذشته در اطراف مشهد رخ داد، جوان 22 ساله ای به ضرب چاقو به قتل رسید و بدین ترتیب تحقیقات قضایی آغاز شد. 2جوان موتورسوار وچوپانی که متهم به قتل بود صبح روز بعد دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند. بررسی ها مشخص کرد: نزاع مذکور به خاطر کینه جویی و اختلافات قبلی بین 2 تن از اهالی یک روستا رخ داده است.


ویدیو مرتبط :
تعویق یک حکم قصاص