وجود 2500 نمونه کمیاب گیاهی در باغ اکولوژی نوشهر


فرماندار نوشهر گفت: بیش از 2 هزار و 500 مورد از برگ‌ها و شاخه‌های خشک شده که نظیر آن کم دیده می‌شود، باغ اکولوژی نوشهر را به فرصتی مهم برای گردشگری تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، علی شادمان در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان نوشهر در راستای توسعه و آبادانی منطقه ابراز کرد: باغ اکولوژی نوشهر از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این فضا گونه‌های کمیابی از درختان و بیش از 2 هزار و 500 مورد از برگ‌ها و شاخه‌های خشک شده که نظیر آن کم دیده می‌شود، این باغ را به فرصتی مهم برای گردشگری تبدیل کرده است.

این مسئول با بیان اینکه می توان موزه گیاه شناسی ایجاد کرد، تصریح کرد: باغ اکولوژی نوشهر می‌تواند در حوزه گردشگری به یک موزه اثرگذار ملی و بین‌المللی تبدیل شود.

شادمان راه‌ها را جزو زیرساخت‌های مهم در هر منطقه برشمرد و افزود: اگرچه ضعف‌هایی در حوزه راه‌سازی و روشنایی مسیرها وجود دارد ولی برای رفع آنها باید تلاش‌ها افزایش یابد.

وی بر فرهنگ‌سازی در راستای جلوگیری از سوانح رانندگی تاکید کرد و گفت: در حوادث جاده‌ای خود رانندگان سهم زیادی در حوادث دارند که در این خصوص رانندگان نیز باید به نکات مهم توجه کنند.

فرماندار نوشهر درباره وضعیت دریافت عوارضی خودروهای پلاک چالوس در ورودی ساحل تفریحی و توریستی سیترا، اظهار کرد: این دو شهرستان یکپارچه هستند و برای پیشرفت و توسعه منطقه باید همبستگی‌ها بیشتر شود و شهردار و مسئولان سه شهرستان باید در تصمیم‌گیری‌ها یکپارچگی را بیشتر مدنظر قرار دهند.

شادمان در خصوص وضعیت راه دسترسی مستقیم نوشهر به کجور، گفت: پیگیری‌های زیادی در جاده کجور انجام شد و محیط زیست نیز باید همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، این مسئول با قدردانی از اهتمام این قشر زحمت کش در امر اطلاع‌رسانی در ایام انتخابات و نوروز 95 اظهار کرد: بسیاری از مسئولین با رصد مطالبی که در رسانه‌ها در خصوص مشکلات شهرستان انتشار می یابد می توانیم معضلات را ببینیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی از خبرنگاران به عنوان بهترین همکاران خود در سال 94 یاد کرد و گفت: خبرنگاران با توجه به نگاهی که دارید در خصوص بسیاری از مسائل، سوالات جدی دارند که با قلم خود و تحلیل های درستی که ارائه می دهند راهکارهای مناسبی را برای مسئولین می‌توانید داشته باشید که کارساز باشد.

فرماندار نوشهر با اشاره به ظرفیت های بسیار شهرستان، تاکید کرد: خبرنگاران در بخش فرهنگی با معرفی فرهنگ بومی منطقه و بالا بردن دانش نقش بسزایی دارید که می‌توانند این فرهنگ را به گردشگران نیز معرفی کنید.

شادمان وجود نگاه ساختارمند را مهم دانست و اظهار کرد: در نگاه توسعه‌ای باید همه اجزا اعم از عمرانی فرهنگی یکسان دیده شوند و توازن در آن برقرار باشد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
آموزش کارکرد گرت جی تی آی 2500 | garrett gti 2500