پیشرفت ۸۶ درصدی پروژه‌های مصوب سفر هیئت دولت به خراسان‌رضوی


استاندار خراسان‌رضوی گفت: با همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران، با وجود اختصاص 84 درصدی اعتبارات سفر هیئت دولت به استان، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها 86 درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان- «علیرضا رشیدیان» در حاشیه جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران گفت: در جریان این سفر که به‌منظور زیارت بارگاه منور رضوی انجام شد، گزارشی از اقدامات و عملکرد استان هم‌چنین چالش‌های آن به رئیس‌جمهور محترم ارائه شد.

وی با اشاره به جایگاه استان در تقسیم کار ملی، وسعت و جمعیت، افزود: افزایش سهم بودجه خراسان‌رضوی متناسب با مولفه‌های تأثیرگذار در آن از جمله مطالبات ما در این دیدار بود.

استاندار خراسان‌رضوی از کمبود آب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این حوزه یاد و اظهار کرد: برای برطرف کردن این معضل راهکاری بلندمدت، میان‌و کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است.

رشیدیان راهکار بلندمدت برطرف کردن بحران آب در خراسان‌رضوی را انتقال آب از راه دور، روش میان‌مدت را احداث تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده مجدد از فاضلاب و انتقال آب از حوزه‌های اطراف اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح سیستم‌های آبیاری و شبکه‌های آبرسانی، بهره‌برداری از سدهایی که جدیداً وارد مدار شده‌اند، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری، تغییر الگوی کشت، مکانیزه کردن کشاورزی نصب کنتورهای هوشمند، از جمله راهکارهای کوتاه مدت است که به کاهش سهم برداشت‌ آب از منابع زیرزمینی منجر می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار امیدواری کرد مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج‌فارس به خراسان‌رضوی تا پایان سال به اتمام برسد که اجرای آن به‌عنوان یک پروژه بلند مدت برای برطرف کردن بحران کمبود آب دنبال می‌شود.

رشیدیان گفت: تصفیه فاضلاب‌ها برای استفاده مجدد آن در بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله مواردی است در استان عملیاتی شده و با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال 2017، گفت: بنا به تأکید ریاست محترم جمهوری باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌های این کلان‌شهر استفاده کنیم.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: کارگروه‌هایی به همین منظور و حوزه‌های مختلف تشکیل شده‌ که بودجه مورد نیاز این موضوع، جمع‌بندی شده و برآوردهای آن به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه شده است.

رشیدیان با اشاره به تقسیم بودجه زیارت در میان همه استان‌های کشور، خاطرنشان کرد: این بودجه در ابتدا تنها برای استان‌های زیارتی شامل خراسان‌رضوی، فارس و قم در نظر گرفته می‌شد که سال گذشته بین استان‌های کشور توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با همراهی خوبی که بین مجلس و دولت وجود دارد، امید می‌رود بودجه مناسبی به زیارت خراسان‌رضوی اختصاص یابد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
سفر دکتر ستاری به استان خراسان رضوی